Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به تشریح آخرین وضعیت ساخت 200 هزار واحد مسکونی در کشور پرداخت و گفت: از این تعداد 107 هزار واحد احداثی و مابقی تعمیراتی هستند که تاکنون تمامی واحدهای تعمیراتی به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، ظهر امروز در مراسم افتتاح پنج هزار واحد مسکن محرومین در خراسان‌جنوبی با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، استاندار خراسان‌جنوبی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در روستای بندای بشرویه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این مراسم اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سیل سال گذشته (21 استان کشور)، زلزله‌های آذربایجان و مسجد سلیمان و غیره حضور جدی داشته است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به جز برنامه‌های جاری حدود 200 هزار واحد مسکونی را آغاز کرد، بیان داشت: این نهاد درگیر ساخت و یا تعمیر واحدهای مسکونی به‌جهت حوادث غیرمترقبه است.

وی به تشریح آخرین وضعیت ساخت 200 هزار واحد مسکونی در کشور پرداخت و تبیین کرد: از این تعداد 107 هزار واحد احداثی و مابقی تعمیراتی هستند که تاکنون تمامی واحدهای تعمیراتی به اتمام رسیده و تحویل مردم شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع 93 هزار واحد احداثی نیز تاکنون 70 هزا واحد را تحویل مردم داده‌ایم و مردم در این واحدها ساکن شده‌اند.

«مجید باجلان» معاون اداری و مالی کمیته امداد کشور نیز گفت: کمیته امداد با توجه به سیاست‌ها و اهداف موجود در اساسنامه، 120 فعالیت دارد که یکی از فعالیت‌های اصلی این نهاد تأمین مسکن مددجویان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 16 هزار تفاهم‌‍نامه مسکن محرومین در سه استان خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان منعقد شد، مطرح کرد: حدود 63 درصد از واحدها قابل استفاده است و در استان خراسان‌جنوبی نیز از پنج هزار واحد، 500 واحد در سال گذشته و دو هزار واحد نیز امروز به بهره‌برداری رسید.

معاون اداری و مالی کمیته امداد کشور اضافه کرد: طی روزهای گذشته اعتباری را به این سه استان ارسال کردیم و در استان خراسان‌جنوبی مقرر گردید عملیات احداث مابقی مسکن‌ها در استان دردستور کار قرار گرفته و طبق قول مسؤولان استانی مقرر گردید واحدهای روستایی تا پایان مردادماه و واحدهای شهری (700 واحد) تا پایان شهریروماه به اتمام برسانند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دبیراجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی را یکی از اقدامات ارزنده‌ای برشمرد که در این مدت صورت گرفته است و در توضیح گفت: در واحدهای کاریابی مرسوم است یک مبلغ گزاف برای ثبت نام فرد جویای کار دریافت کرده و هنگام معرفی به شغل یک دوم حقوق ماه نخست را از کارفرما دریافت می‌کنند ولی در خانه کارگر به هیچ عنوان چنین شرایطی لحاظ نشده است.

مصطفی‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ نفر جویای کار را به واحدهای تولیدی و صنعتی معرفی کردیم که منجر به اشتغال‌ شد، ادامه داد: خوشبختانه در صنایع و کارگاه‌‌های استان شرایط برای جذب نیروی کار وجود دارد بنابراین چنانچه از اعضای خانه کارگر کسی بیکار باشد می‌تواند به این مجموعه مراجعه کند تا بستر برای اشتغال‌شان فراهم شود.

وی ضمن ابراز تاسف از بروز و ظهور برخی از مشاغل کاذب از جمله پیک‌موتوری، زباله‌گردی و ... گفت: به همین دلیل برخی از افراد جویای کار به جای اینکه دنبال شغل آبرومند و کسب مهارت باشند ترجیح می‌دهند روزانه یک یا دو ساعت به این کارها روی بیاورند و درآمد کسب کنند، که امید است این فرهنگ هر چه زودتر تعدیل شود و تغییر کند.

مصطفی‌نژاد ادامه داد: گرچه بیکاری در جامعه بیداد می‌کند ولی از سوی دیگر با ریزش نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی روبه رو هستیم که شیوع این مشاغل کاذب از یک طرف همچنین پرداخت  دستمزد ناچیز از طرف دیگر به این مسئله دامن می‌زند.

دیگر خبرها

  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۸ واحدی مسکن ویژه اقشار کم درآمد در شفت
  • نگرانی نماینده چابهار درباره وضعیت سیل زدگان سیستان و بلوچستان: راه‌های ارتباطی حدود 400 روستا مسدود شده/ از سیل اسفند 1402 تا کنون زیرساخت ها اصلاح نشده/ دولت فقط وعده داد و عمل نکرد
  • راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن