Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری گلستان درباره برگزاری تور‌های گردشگری که فرهنگ بومی منطقه را تهدید می‌کند هشدار داد. تاریخ انتشار: 15:16 - 22 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۱۱۸

خبرگزاری میزان – هادی هاشمیان، رییس کل دادگستری گلستان عنوان کرد: گلستان یکی از استان‌های غنی کشور در زمینه طبیعت گردی و فرهنگ بومیست، اما اخیرا گزارش شده عده‌ای در قالب تور‌های گردشگری و بومگردی اقداماتی انجام می‌دهند که عملا سبب تضعیف و مخدوش شدن فرهنگ ایرانی و اسلامی زیست بوم گلستان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری گلستان افزود: این موضوع علاوه بر نگرانی مجموعه فرهنگی استان گلستان، موجب نگرانی و واکنش مردم منطقه شده است.   بیشتر بخوانید: حمایت دستگاه قضایی از صنعت گردشگری در یزد
وی گفت: دادستان‌های کلاله، مینودشت و گالیکش را مکلف کردیم این موضوع را بررسی و با عوامل و مسئولانی که قصور کرده اند برخورد کنند.

هاشمیان در پایان گفت: آداب و رسوم و آیین بومی مردم استان گلستان زمینه جذب گردشگر است و ما وظیفه داریم از این فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در برابر کسانی که آتش به میراث معنوی گلستان می‌زنند، محافظت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری دادگستری گلستان تور گردشگری آیین بومی رییس کل دادگستری گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۵۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند

محمدجواد ساوری گفت: این اداره‌کل در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید با مشارکت مردم» نام‌گرفته تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ظرفیتی که در اختیار دارد به مردم استان ارائه خدمت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که بحث تبدیل مدارس متروکه در روستا‌های ییلاقی استان به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شورای برنامه‌ریزی سال گذشته مطرح شد، افزود: در این جلسه تأکید شد در گام نخست این مدارس شناسایی و سپس مردم روستا در قالب واحد بوم‌گردی از این اداره‌کل اخذ مجوز کنند.

او با تأکید بر این‌که این موضوع یکی از برنامه‌های مورد پیگیری این اداره‌کل برای امسال است، ادامه داد: این کار با مشارکت و کار ائتلافی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و اداره‌کل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اجرایی خواهد شد.

ساوری یادآور شد: درصورتی‌که مدارس متروکه‌ای قابلیت تبدیل‌شدن به اقامتگاه بوم‌گردی را دارند مردم روستا می‌توانند آن را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یا اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان معرفی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم عملیات صدور مجوز و مهیاسازی آن را برای بهره‌برداری به‌عنوان واحدی اقامتی اجرایی کنیم.

او  افزود: با اجرای این اقدام علاوه بر تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصاد روستا‌های استان و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • رییس جدید دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • دستگیری فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی استان گلستان
  • فامیل قلابی یک از مسئولان قضایی گلستان دستگیر شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند