Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت 4 MB

۲۵۶۲۶۳

کد خبر 1398426.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۷۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها

  درواقع به عنوان یک برنامه شاخص وبه نوعی برند آن شبکه تلویزیونی مطرح شود. در این راستا سازندگان برنامه‌های تلویزیونی به ویژه افرادی که درمقام کارگردان،تهیه‌کننده و نویسنده به دنبال تولید یک برنامه برند می‌روند با رعایت همه موازین برنامه‌سازی در تلویزیون سعی می‌کنند بخش‌های جذابی‌ که متفاوت و متنوع باشد را در برنامه‌های تولیدی خود بگنجانند تا بیشترین مخاطب را برای اثر داشته باشند.به همین منظور تلاش می‌کنند که بایک نوآوری بدیع، فضاهایی را دربرنامه ایجاد کنند که برای بیننده تلویزیونی کاملا تازه و بی‌نظیر باشد. ‌جعبه سیاه‌ از این دست برنامه‌هاست؛ برنامه‌ای گفت وگو‌محور که با فضایی طنز و ارائه یک سبک زندگی جدید همراه است. شاید «‌جعبه سیاه» شبکه افق سیما در نگاه اول به مانند دیگر برنامه‌های گفت وگو‌محور تلویزیونی باشد اما روایت‌های آدم‌ها و مهمانان برنامه و نوع همکلامی و همراهی مجری به گونه‌ای پیش می‌رود که مخاطب تلویزیون، خود را کاملا با روایتگر برنامه همراه می‌بیند. پاسخ‌های مهمانان هم به مثابه یک فضای صرفا گفت وگوی تلویزیونی نیست و نوع جدیدی از پرسش و پاسخ که در قالب یک فضای خودمانی و صمیمی شکل می‌گیرد برای مخاطب نشاط آور و با حال و هوای طنز رقم می‌زند و خسته‌کننده نیست. در واقع برنامه ‌جعبه سیاه‌ به دنبال یک گفت وگوی تلویزیونی بی‌پرده و کاملا نزدیک به زندگی خصوصی شخصیت‌ها و چهره‌های معروف رسانه‌ای، هنری، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی‌ و ... است، اما نه خشک و بی روح، بلکه روایت همه آن افرادی که به میهمانی‌ جعبه سیاه‌ می‌آیند با حال و هوایی پر از انرژی، نشاط، طنز و بیشتر با فضای زندگی اجتماعی، کاری و خانوادگی‌شان گره خورده می‌شود و نیز موضوعات پیرامونی که تاکنون جایی مطرح نکرده‌اند و به روایتی که هرگز رسانه‌ای نشده است، می‌پردازند.به هر حال ‌جعبه سیاه‌ شبکه افق سیما میعادگاهی برای یک گفت وگوی تلویزیونی بدون پرده، صادقانه و طنز است که لذت جذابیت حرف‌های ناگفته میهمانان این برنامه آن را شاخص و جذاب کرده است و همین امر باعث شده‌ که هم برای مخاطبان و هم برای مهمانان به عنوان یک ایده تازه تلویزیونی تلقی شود. درباره این برنامه با محمد هادی خفاجی، کارگردان اثر گفت‌وگویی داشتیم.
 
نمایش سبک زندگی جدید و سرگرمی 
محمد هادی خفاجی، کارگردان تلویزیونی برنامه‌ جعبه سیاه‌ شبکه افق سیما ضمن تشریح اهداف تولید این برنامه به خبرنگار «جام‌جم» گفت : ‌جعبه سیاه‌ در ۵۲ قسمت تولید شده است و هدف از تولید آن سرگرمی و سبک زندگی است و افرادی به این برنامه دعوت می‌شوند که از چهره‌های معروف سیاسی، اجتماعی، ورزشی، رسانه‌ای، مقام دولتی، نمایندگان مجلس و از افراد مقبول و خوشنام جامعه‌اند که دارای حاشیه‌های مثبت و خوب هستند و یک گفت وگوی طنز دو نفره با آنها انجام می‌شود که با توجه به این‌که حال و هوای طنز دارد سعی کرده‌ایم که در آن رعایت اخلاق را بکنیم و همچنین به سبک زندگی تربیتی هم بپردازیم که برای مخاطبان این برنامه و هم خود میهمانان ‌مفید باشد.‌ جعبه سیاه‌ در واقع برنامه‌ای است با آیتم‌های شاد و طنز که سرگذشت زندگی میهمانان برنامه را به نوعی روایت می‌کند و همین امر باعث جذابیت این برنامه شده است.
 
روایت فی‌البداهه از اتفاقات زندگی 
وی می‌افزاید: یک بخش ویژه‌ای را در برنامه جعبه سیاه داریم که میهمانان که از چهره‌های معروف و مشهور ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، مذهبی، رسانه‌ای و...‌هستند روایت خاص زندگی اجتماعی خود را مطرح کرده و مجری برنامه بلافاصله در آن مورد و آن موضوع خاص در خصوص آن چهره راستی‌آزمایی می‌کند و با ارتباط تلفنی با افرادی که آن مورد را تایید‌ یا تکذیب می‌کنند فی‌البداهه به صحبت می‌پردازد که از بخش‌های جذاب جعبه سیاه ‌است .
 
راز جعبه سیاه 
خفاجی در خصوص نام برنامه هم می‌گوید : جعبه سیاه، یک مخزنی از اطلاعات هست که در شرایط خاصی به دنبال رمز‌گشایی از آن می‌روند تا از آن کسب اطلاعات کنند و هر آدمی اصولا یک جعبه سیاه اطلاعات درون خودش دارد؛ حرف‌های ناگفته دارد، خاطرات بیان نشده دارد که به راحتی آن را روایت نمی‌کند و لذا هدف ما هم از این نامگذاری این بود که حتی‌الامکان آن اطلاعات ناگفته آدم‌ها را استخراج و به مخاطبان عرضه کنیم و این رمز‌گشایی اطلاعات به واسطه گفت وگوی صمیمی این برنامه شکل گرفت و تلاش شده با فضای صمیمی و خودمانی که بین مجری و میهمانان شکل می‌گیرد در واقع‌ جعبه سیاه‌ آدم‌ها هم بازخوانی شود و ناگفته‌هایی که تاحالا در هیچ جا بیان نکرده‌اند، در برنامه ‌جعبه سیاه‌ به راحتی بیان کنند و منظور از جعبه، بیان خاطراتی است که در ذهن بشر در داخل جعبه است و در موقعیت‌های ویژه به سراغش می‌رود و ما به میهمانانی که به برنامه‌ جعبه سیاه‌ دعوت می‌شوند اعلام کرده‌ایم که نیاز به گفتاری از شما داریم که تا حالا در هیچ برنامه تلویزیونی بیان نکرده‌اید و در واقع راز جعبه سیاه شما را می‌خواهیم بازخوانی کنیم که این همکاری بین برنامه و آنها به خوبی شکل گرفت. درواقع به این برنامه اعتماد کردند و پی بردند که از حرف‌های ناگفته آنها سوء‌استفاده نمی‌شود و همین امر موجب شد که به راحتی حرف‌های دلی خودشان را بزنند و در واقع آن‌چیزی که ما به دنبال‌اش بودیم با‌ جعبه سیاه‌، که نام برنامه شد، به هدف‌مان رسیدیم.‌همین امر هم باعث شد که در فضای مجازی مخاطبان زیادی داشته باشیم به طوری که ویدئوهای ما به هفتصد هزار بازدید هم رسید. به این ترتیب جعبه سیاه آدم‌های مشهور و معروف را رمز‌گشایی کرده و آنها را برای مخاطبان باز کردیم که همین امر موجب جذاب‌شدن برنامه جعبه‌سیاه در بین مخاطبان شده است.

صمیمیت با جعبه‌سیاه 
کارگردان برنامه مطرح می‌کند: ایجاد فضای صمیمی و خودمانی برای آماده‌کردن مهمانان برنامه جهت ضبط که معمولا چند ساعتی به طول می‌انجامید موجب می‌شد که مهمان دعوت‌شده فضا و دکور برنامه را بخشی از زندگی خصوصی خود تلقی کند و به‌راحتی حرف‌های ناگفته‌اش را در برنامه بزند و در کل از ۵ ــ ۴ ساعت ضبط گفت‌وگو با مهمان برنامه، بهترین و جذاب‌ترین بخش‌ها را انتخاب نهایی و برای پخش آماده می‌کردیم.‌
 
۲ فصل از برنامه جعبه‌سیاه
به گفته کارگردان، با توجه به استقبال مخاطبان تاکنون‌ برای فصل اول جعبه‌سیاه ۲۶ برنامه و برای فصل دوم نیز ۲۶ برنامه تولید شده است. وی ادامه می‌دهد: برنامه‌ریزی به گونه‌ای بود که هفته‌ای یک قسمت پخش شود که البته در ماه مبارک رمضان این برنامه هر روز به‌غیراز شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت‌علی(ع) و روز قدس در جدول پخش شبکه افق قرار گرفت و در ماه رمضان هرروز تا عید فطر پخش داشتیم و ان‌شاءا... از این پس برنامه جعبه‌سیاه هفتگی پخش خواهد شد و برای دو فصل تولید کردیم و هنوز برای تولید فصل سوم برنامه‌ریزی‌ای انجام نشده و بستگی به تصمیم مدیران شبکه افق دارد، ولی فعلا ۵۲ قسمت ضبط و آماده شده است.کارگردان برنامه جعبه‌سیاه در پایان این گفت‌وگو با بیان این‌که آیتم‌ها و بخش‌های مختلف این برنامه، کلیدواژه‌هایی بودند که ما را به آن جعبه‌سیاه مهمان برنامه رساند و موفق شدیم آن را برای مخاطبان بازخوانی کنیم، گفت: در این برنامه تلاش ما این بود که مهمانان برنامه را به چالش بکشیم و فضای صمیمی و شادی را برای آنها ایجاد کنیم که حرف‌های ناگفته خودشان را به‌راحتی و صادقانه بیان کنند. خوشبختانه این‌گونه هم شد و مهمانان برنامه جعبه‌سیاه شبکه افق که از چهره‌های معروف و مطرح ورزشی، هنری، مذهبی، سیاسی، فرهنگی و هنری، اجتماعی، مسئولان و مقامات ارشد کشور و ... بودند جعبه‌سیاه‌شان رمزگشایی و برای بیننده‌های شبکه افق سیما بازخوانی شد.

مجری‌ای با کاراکتر نمایشی 
خفاجی بیان می‌کند: برای اجرای برنامه از یک مجری‌ای استفاده کردیم که چندان معروف و سلبریتی نبود و در رادیو اجرا داشت و برخی از برنامه‌های نمایشی را در شبکه نسیم سیما اجرا کرده بود. درواقع ما از ظرفیت چهره‌نبودنش استفاده کردیم، چهره‌ای که برای مخاطب هم تازگی داشت و خیلی پویا، شوخ و بی‌پروا باانرژی و پرتحرک اجرا کرد و‌ با مجری به‌ گونه‌ای هماهنگ کرده بودیم که اجرای پشت صحنه با خود صحنه در هم آمیخته بود و با هم ارتباط داشت و سعی کردیم که آن فضای صمیمی برای مهمانان برنامه به‌وجود بیاید. حتی ما در فضاهای غیررسمی هم ضبط برنامه انجام دادیم که مهمانان غافلگیر می‌شدند و فکر نمی‌کردند که برنامه در حال ضبط شدن است و این موارد از ویژگی‌های برنامه جعبه‌سیاه بود.

دیگر خبرها

  • خرید جت شخصی در ایران؛ بررسی افسانه‌ها و واقعیت‌ها
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها
  • مشتری جت های شخصی در ایران چه کسانی هستند؟ | ۲۵۰ هواپیمای شخصی در ایران
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی واکنش داد
  • متقاضیان خرید جت شخصی بخوانند/ اطلاعیه سازمان هواپیمایی درباره خرید جت شخصی
  • واکنش سازمان هواپیمایی به حواشی خرید جت شخصی
  • اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی کشوری درباره ماجرای خرید جت شخصی
  • سازمان هواپیمایی: خرید و استفاده از جت‌ های شخصی موضوع جدیدی نیست
  • آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی