Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:56:26 GMT

کشمش سبز خلیل‌آباد وارد بورس می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۳۲۲

کشمش سبز خلیل‌آباد وارد بورس می‌شود

محمود شبان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با توجه به مشکلات فراوان در زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی تلاش می‌شود امسال به مشکلات پس از تولید به خصوص بازاریابی محصولات توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: گرچه سال گذشته قیمت تمام شده هر کیلو کشمش برای کشاورز حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان بود اما پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به بیش از ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی خلیل‎آباد گفت: تمام دغدغه و نگرانی کشاورزان با توجه به وجود ۶ هزار هکتار باغات انگور شهرستان، فروش محصول کشمش است لذا باید در حوزه بازاریابی محصولات کشاورزی تلاش کنیم.

وی افزود: در این راستا تغییر ارقام انگور در دستور کار است و تاکنون در ۱۵۰ هکتار از باغات این شهرستان رقم انگور ترکمن ۴، فلیم و رشه که مخصوص تازه خوری می‌باشد کشت شده است.
شبان با بیان اینکه تلاش می‌شود برای کاهش حجم تولید کشمش، سطح تازه‎خوری افزایش یابد ادامه داد: هم اکنون ۳۰ درصد انگور عسکری و پیکامی برای تازه‌خوری و ۷۰ درصد برای تولید کشمش استفاده می‌شود که این درصد باید به نسبت برابر ۵۰ درصد برسد.
وی گفت: چهار واحد سردخانه با ظرفیت میانگین ۱۰ هزار تن در این شهرستان فعال است که ظرفیت خوبی برای صادرات انگور محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‎آباد افزود: ورود تشکل‌ها و سرمایه‌گذاران جدید را برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی ویژه انگور و کشمش در دستور کار داریم و تاکنون پنج دستگاه سورت کالر در این شهرستان راه‌اندازی کرده‌ایم که در شبانه‌روز ۲۵ تن بار را برای صادرات آماده‌سازی می‌کند که نقطه عطفی در حوزه صنعت و صنایع وابسته به کشمش در این شهرستان است تا تولید سالانه ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تن کشمش به ‌صورت مستقیم صادر شود و به جای سود دلال، نفع اصلی به کشاورز و باغدار برسد.

وی با اشاره به اولویت توسعه گلخانه‌ها ادامه داد: پارسال پنج هکتار گلخانه در این شهرستان احداث شد که در سال‌های قبل سه هکتار بود و اکنون با تفویض اختیاری که صورت گرفته صدور مجوز گلخانه‌های کوچک‌ مقیاس به شهرستان واگذار شده است.
شبان همچنین گفت: برای جبران خسارات ناشی از سیل فروردین پارسال حدود ۴۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۶۷۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان پرداخت شد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبارات عمرانی برای پروژه‌های زیربنایی پیشگیری از وقوع سیلاب به شهرستان تخصیص یافت.
وی افزود: هم‌زمان با هفته جهاد کشاورزی پنج پروژه با هزینه ۳۰۰ میلیون تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد که مهم‌ترین آن جاده بین مزارع در دهستان کویر به طول سه کیلومتر با هزینه ۱۷۰ میلیون تومان است که بالغ‌ بر ۳۰۰ خانوار از این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

شهرستان خلیل‌ آباد با ۱۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی حدود ۲۳۸ هزار تن محصولات دامی، زراعی و باغی تولید می‌کند.
انگور، زعفران، انار و پسته از مهمترین محصولات این شهرستان است که جنبه صادراتی دارد.
 شهرستان خلیل آباد با ۲ بخش ششطراز و مرکزی در ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

برچسب‌ها خلیل آباد اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیل آباد اراضی کشاورزی خلیل آباد اراضی کشاورزی میلیون تومان خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • نهضت ملی مسکن از برنامه‌های شاخص راه و شهرسازی خلیل آباد است
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • رفع تداخل ۵ پلاک از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد