Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@10:55:23 GMT

تصادف مرگبار پژو با شتر

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۸۶۷۳

تصادف مرگبار پژو با شتر

رئیس پلیس راه استان هرمزگان از برخورد پژو 405 با یک نفر شتر در محور جاسک - میناب و فوت شدن سرنشین خودرو خبر داد.

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ مهدی نیکبخت گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر حادثه رانندگی در محور مواصلاتی "جاسک-میناب"،بلافاصله مأموران به محل اعلامی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با حضور مأموران در صحنه ، طی استعلام به عمل آمده و شواهد عینی موجود در محل، مشخص شد یک دستگاه خودرو 405 با راننده و یک نفر سرنشین با یک نفر شتر برخورد که بر اثر این سانحه سرنشین در دم فوت و راننده خودرو نیز به شدت مجروح و توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ نیکبخت اذعان داشت: برابر کارشناسی صورت گرفته،  25 درصد راننده به علت عدم توجه به جلو ، 25 درصد مالک شتر به علت رها کردن احشام در جاده، 25 درصد اداره راه به علت عدم ایمن سازی جاده و محل تردد احشام و 25 درصد جهاد کشاورزی به علت عدم اجرای مصوبات و قوانین در خصوص ساماندهی و برنامه ربزی ابلاغی جهت کنترل احشام و شترهای سرگردان سهم دارند.

این مسئول انتظامی عنوان کرد:بی توجهی به موضوع شترهای سرگردان و رها شده به معضلی در حریم شهرها و معابر شهری تبدیل شده است و در بندرعباس نیز با این پدیده مواجه هستیم.

او اظهار داشت: علاوه بر شهرستان های شرق استان در بلوار رجایی و ابتدای جاده میناب نیز شترهای رها شده تردد دارند که بسیار خطرآفرین است.

رئیس پلیس راه استان هرمزگان ضمن توصیه به رانندگان در خصوص توجه به قوانین و رعایت آن از مردم خواست: با احترام به مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت نکات ایمنی در کاهش حوادث و تلفات جاده ای کمک کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تصادف هرمزگان شتر حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است لذا پویش همراهان سفر برای هوشیار نگه‌داشتن رانندگان توسط سرنشینان طراحی شده است.

جعفر قزوینیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این مطلب که راهداران همواره سعی دارند ترافیکی روان و جاده‌های ایمنی برای مسافران فراهم کنند، اظهار کرد: جان باختن ۵۰۰ نفر از مسافران نوروزی و ۱۲ هزار مصدوم در سطح جاده‌های کشور تا به امروز، آمار بالایی است که با برگزاری پویش چشم به راهیم در تمام نقاط کشور سعی در کاهش این آمار داریم.

وی موضوع تصادفات را همچنان مهم‌ترین دغدغه راهداری دانست و گفت: همواره به مسافران توصیه می‌کنیم تا با رعایت نکات ایمنی، به ویژه در حوزه سرعت غیرمجاز و اجتناب از رانندگی با حالت خستگی و خواب‌آلودگی و نبستن کمربند ایمنی که بیشترین علت تلفات در واژگونی خودروها است، مورد توجه جدی خود قرار دهند. 

قزوینیان، آزادراه‌ زنجان _ قزوین را یکی از پرترددترین جاده‌های ارتباطی در کشور اعلام کرد و گفت: در صورتی که هر کدام از رانندگان قوانین و مقررات رانندگی را رعایت نکنند، حادثه‌ای ایجاد می‌شود که غیرقابل جبران است. 

مدیرکل راه داری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان با اشاره به تاثیر سرنشینان در تصادفات جاده‌ای، افزود: امروزه در دنیا کارهای مطالعاتی بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و ما نیز به خاطر اهمیت موضوع، پویش همراهان سفر را طراحی کردیم به این شکل که سرنشینان در طول سفر، راننده را هوشیار نگه دارند چرا که بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است. 

وی اضافه کرد: امیدواریم با تمهیداتی که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور اندیشیده است، شرایط لازم را برای تردد ایمن ایجاد کنیم، اما مهمترین موضوع، همکاری و مشارکت مردم است تا نسبت به توصیه‌ها و نکاتی که بیشترین آسیب‌ها را می‌رساند و باعث وقوع تصادفات می‌شود، توجه بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین عکس های تصادف مرگبار جاده جندق - معلمان
  • تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس؛ ۹ نفر جان باختند
  • تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر در تهران
  • برخورد یک دستگاه خودرو پرشیا با تریلر تصادف مرگبار را رقم زد
  • تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس/۹ نفر جان باختند
  • تصادف مرگبار سوناتا با پژوپارس/۶ نفر جان باختند
  • تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان / 6 نفر جان باختند
  • تصادف مرگبار سواری ها در جاده جندق - معلمان
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • ۷۰ درصد تصادفات فوتی استان اصفهان ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده بوده است