Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@20:52:12 GMT

عرضه ۲.۵ میلیون تن نهاده‌ دامی در سامانه بازارگاه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۰۰۳

عرضه ۲.۵ میلیون تن نهاده‌ دامی در سامانه بازارگاه

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی از عرضه ۲.۵ میلیون تن نهاده‌ دامی در سامانه بازارگاه در چهار ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی کریم احمدی صومعه با اشاره به نقش سامانه بازارگاه در تأمین و توزیع نهاده‌های دامی اظهار کرد: سامانه بازارگاه از چهار ماه پیش راه‌اندازی شده است؛ ابتدا کنجاله سویا سپس جو در این بازه زمانی عرضه شد و اخیراً نیز عرضه ذرت در این سامانه الزامی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه این سامانه بستر عرضه کالا و خرید و فروش آن است، افزود: در مدت زمان ایجاد این سامانه ۲.۵ میلیون تن کالا در این سامانه عرضه و خریدوفروش شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همه ذی‌نفعان اعم از مرغدار، دامدار، کارخانه‌های خوراک دام، بازرگانان، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و زنجیره‌ها در این سامانه در حال ساماندهی هستند تا بتوانند همه نیازهایشان را از این سامانه تأمین کنند.

احمدی افزود: زمانی که کالا به‌صورت آزاد عرضه می‌شود، نمی‌توان بر روی آن نظارت سیستمی داشت؛ بنابراین ممکن است فردی بیش از قیمت مصوب و یا خارج از میزان نیاز خود کالا را تأمین کند بنابراین، سامانه می‌تواند این مساله را مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته عرضه کنجاله سویا در سامانه اجباری و شرایط عرضه کالا به‌صورت عادی طی شد؛ این موضوع سبب شد تا قیمت عرضه کنجاله سویا از قیمت مصوب ۲,۷۰۰ تومان به ۲۳۵۰ برسد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی دلیل کاهش قیمت این محصول در سامانه بازارگاه را شفافیت ایجادشده در این سامانه عنوان کرد و یادآور شد: وزیر جهاد کشاورزی تأکید دارد، نظارت بر روی تمام فعالیت‌ها به‌صورت سیستمی انجام شود.

احمدی گفت: نشست‌های مختلفی با تجار، اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و بازرگانان داشته‌ایم و پیگیر مشکلات این قشر هستیم تا اگر ایرادات فنی در سامانه وجود دارد و یا فرایندی پیاده‌سازی نشده است آن را عملیاتی کنیم؛ همچنین جامعیت سامانه را بالا ببریم تا همه ذی‌نفعان بتوانند نقش خود را در داخل سامانه ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه سقف خرید در این سامانه طراحی و پیاده‌سازی شده است، عنوان کرد: ما در عرضه برای مرغداری‌ها مشکلی برای تعیین سقف نداریم، سامانه‌ای هم داریم که بررسی می‌شود اما زمانی که تأمین نیاز ما به‌اندازه‌ای نیست که جوابگو باشد مجبور به مدیریت کار را انجام دهیم و عرضه کمتر تا زمان تأمین و جایگزینی کالا هستیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه سقف تراکنش‌های مالی اینترنتی نیز در درگاه این سامانه رفع خواهد شد، گفت: بانک کشاورزی با بانک مرکزی در حال رایزنی برای دریافت مجوز افزایش پرداخت در درگاه‌های بین‌بانکی است.

کد خبر 428276

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی جهاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی دامداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سامانه بازارگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۶ درصد جوجه‌های تولیدی مزارع مرغ مادر در استان مصرف شد و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

او افزود: ۱۴۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۳۱ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در گیلان انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشت.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، این استان رتبه نخست را به لحاظ شرکت‌های زنجیره‌ای مرغ به خود اختصاص داده است.

محمدی تصریح کرد: این مهم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور منجر به تاب‌آوری در شرایط تحریم و بحرانی می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در توسعه صنایع بالادستی پیشران صنعت طیور در کشور است، گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ در این استان ۳۰۸ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ضمن اینکه ۳۳۱ تن مرغ نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز به قیمت مصوب ارسال می‌شود.

محمدی تصریح کرد: استان گیلان با ۱۱ واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی فعال رتبه نخست، ۹۹ واحد مرغ مادر جایگاه دوم و ۹۰۷ واحد مرغ گوشتی رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم