Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اردبیل گفت: در سال جاری ۳۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که نسبت به سال گذشته رشد ۷ برابری داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنا‌م‌جو امشب در نشست خبری با خبرنگاران استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه کشت گلخانه‌ای اقدامات مناسبی انجام یافته است و در سال جاری ۳۵۰ هکتار کشت گلخانه‌ای در متاطق مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید که نسبت به سال گذشته رشد ۷ برابری در این حوزه را شاهد خواهیم بود و این موضوع رشد ۷ برابری ظرفیت سرمایه‌گذاری و اشتغال را به نسبت سال گذشته را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جهش تولید در بخش های مختلف شاهد جهش‌های مناسبی خواهیم بود برای نمونه در حوزه آبیاری نوین در سال گذشته طبق آمار و ارقام رسمی موجود در ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی زراعی انجام یافته و برنامه‌ریزی برای سال‌جاری ۱۲ هزار هکتار بوده که تا به امروز ۶ هزار هکتار آن بهره‌برداری شده است.

پیشرفت ۹۰ درصدی خط اصلی پایاب سدخداآفرین

استاندار اردبیل تصریح کرد: خط اصلی پروژه پایاب سدخداآفرین در حال حاضر پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و نزدیک به ۱۲ هزار هکتار از اراضی آن به عشایر منطقه واگذار شده و ۷ هزار هکتار نیز امسال به بهره برداری می‌رسد اما در مجموع پروژه‌های مرزی کشوری با کسری اعتبار مواجه هستند و ما نیز به دنبال اعتبارات تکمیلی در این خصوص هستیم.

بهنام‌جو با اشاره به میزان صادرات استان اردبیل بیان کرد: در سال گذشته میزان صادرات استان اردبیل به رقم ۱۳۰ میلیون دلار رسیده بود که نسبت به سال گذشته رشد ۱۶ درصدی داشته اما در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت‌های موجود برای صادرات این رقم کاهش یافته است.

وی با اشاره به برخورد قانونی با بروز هرگونه انحراف از صرف تسهیلات دریافتی برای سرمایه‌گذاری در استان گفت: در صورتی که تسهیلات ارایه شده برای سرمایه‌گذاری در استان با موارد انحرافی مواجه باشد برخورد قانونی با این موضوع انجام می‌گیرد برای مثال در سال گذشته در حوزه اشتغال پایدار روستایی ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات یارانه‌دار به ۲ هزار و ۴۰۲ طرح با اشتغالزایی ۳ هزار و ۵۵۰ نفری ارائه شده که برای نظارت بر صرف این تسهیلات در محل طرح کمیته‌ای نظارتی ایجاد شده و در صورت مشاهده موارد انحرافی موضوع را مورد بررسی قرار می‌دادند.

استاندار اردبیل با تاکید بر استفاده از توان مدیران بومی عنوان کرد: استفاده از توان مدیران بومی و جوانان خلاق استان اردبیل همواره مد نظر قرار داشته و در این دوره استانداری در حدود ۸۱ درصد مدیران استان بومی هستند که نسبت به دوره ۸ ساله گذشته رشد یافته است اما در برخی از موارد و ادارات دستورالعمل‌های کشوری نسبت به استفاده از مدیران غیربومی وجود دارد.

اولین کارخانه سرم‌سازی کشور بعد از انقلاب در اردبیل افتتاح می‌شود

وی با اشاره به حوزه صنعت استان اردبیل تصریح کرد: در حوزه صنعت استان اردبیل علی‌رغم وجود مشکلات موجود ر این حوزه اقدامات مناسبی مد نظر قرار دارد احداث کارخانه سرم‌سازی یکی از طرح‌های صنعتی استان اردبیل است که به عنوان اولین کارخانه سرم‌سازی بعد از انقلاب در کشور افتتاح خواهد شد و در کنار اقدامات مناسبی نیز برای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال در دستور کار قرار دارد.

بهنام‌جو با اشاره به آخرین وضعیت واگذاری کشت و صنعت مغان تشریح کرد: در خصوص واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی موصوع مورد بحث در خصوص قیمت واگذاری بوده و بحثی در مورد اهلیت فرد خریدار وجود ندارد چنانچه در دور اول واگذاری با توجه به اثبات عدم اهلیت فرد خریدار این واگذاری در دور اول ابطال شد و اما در مورد فرد دوم خریدار فقط موضوع قیمت‌گذاری واگذاری کشت و صنعت مغان مطرح بوده اهلیت فرد خریدار مورد بحث نیست.

استاندار اردبیل ادامه داد: موضوعی که از جانب بنده نیز در این خصوص مطرح شده فقط در مورد اهلیت فرد خریدار بوده که با توجه به اقدامات انجام یافته در ماه‌های اخیر از طرف فرد خریدار نشان از اهلیت برای مدیریت مجموعه داشته به طوریکه در چند ماه گذشته کارخانه رب در کشت و صنعت مغان افتتاح شده و اعداد ۲ هزار رای به دامداری این مجموعه اضافه شده و در کنار آن تعداد ۷۵۰ نفر جدید در این مجموعه مشغول بکار شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر نیز این موضوع در دست بررسی بوده و نقش ما فقط نقش اطلاع‌رسانی بوده و تصمیم‌سازی بر عهده مسئولان کشوری و قضایی است.

انتهای پیام/3463/117

منبع: فارس

کلیدواژه: اردبیل کشت گلخانه استاندار اردبیل بهنام جو استاندار اردبیل کشت و صنعت مغان کشت گلخانه ای استان اردبیل بهره برداری سال جاری هزار هکتار گذشته رشد سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت

به گزارش جماران؛ «عیسی زار‌ع‌پور»، وزیر ارتباطات، در حیاط هیئت دولت درخصوص وضعیت اینترنت کشور در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت سرعت اینترنت کشور نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وزیر ارتباطات گفت: «در سال جاری قرار است سرعت اینترنت نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد افزایش داشته باشد. داشبوردی دراین‌خصوص اختصاص داده شده است که مردم می‌توانند آن را رصد کنند. در این داشبورد میانگین سرعت اینترنت کشور در اپراتورهای همراه به‌صورت ماهانه گزارش داده می‌شود.»

او در راستای برنامه توسعه افزود: «برنامه توسعه از یکایک اپراتورها گرفته شده و درحال اجرای کار است تا بتوانند ارتباطات پرسرعت‌تر و با کیفیت‌تری را برای مردم فراهم کنند.»

حجم ویدیو: 3.98M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی گلستان با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد تومان
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر