Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-16@17:22:05 GMT

۱۳۰ زندانی در خوزستان آزاد شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۵۳۵

۱۳۰ زندانی در خوزستان آزاد شدند

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی استان پیرامون سامان‌دهی و کاهش پایداری جمعیت کیفری تاکنون بیش از هفتصد و ۵۰ پرونده عفو زندانیان واجد شرایط خوزستان به تایید رسیده است.

وی افزود: تمامی پرونده‌های زندانیان محکوم به صورت حضوری بررسی و با نگاه به پیشینه زندانی، اصلاح رفتار در زندان، شرایط اخلاقی و برخی دیگر از موارد، افراد واجد شرایط احصاء و پرونده‌های آنان با دقت در کمیته‌های عفو و بررسی حوزه‌های قضایی تابعه استان بازنگری و به کمیسیون عفو دادگستری کل ارائه داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان خوزستان ضمن اشاره به آن که در این کمیسیون نیز با حضور اعضا بررسی نهایی معمول و در مجموع پیشنهاد عقد و آزادی بیش از هفت‌صد زندانی واجد شرایط به مرکز داده شد،گفت: در مرحله اول اجرای این پیشنهادات و به مناسبت عفو اعطای مقام معظم رهبری در عید فطر یک‌صدو۳۰ زندانی واجد شرایط مشمول عفو شده و با رأفت نظام اسلامی از زندان آزاد و به کانون خانواده و جامعه بازگشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی تصریح کرد: رؤسای دادگستری‌ها، دادستان‌ها و قضات محاکم و تجدیدنظر و دادگاه ها، دادسراها بیش از دوهزارو۴۰۰ بازدید از زندان‌ها انجام دادند که در این بازدیدها مراجع قضایی با تمامی زندانیان دیدار چهره به چهره داشتند. وی گفت: با همکاری انجمن‌های حمایت زندانیان و ستاد دیه، ده‌ها زندانی واجد شرایط نیز با اخذ رضایت شکات، آزاد شدند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خوزستان آزادی زندانیان واجد شرایط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: هم‌اکنون ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد و محکوم مالی در زندان‌های استان کردستان در حال تحمل حبس هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در آئین جشن گلریزان که با حضور خیران و صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی استان، برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی در سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه در جشن گلریزان سال گذشته مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در استان توسط خیرین و نیکوکاران جمع‌آوری شد، اظهار کرد: تاکنون در جشن‌های گلریزان امسال در سراسر استان بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

وی افزود: هم‌اکنون ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی در زندان‌های استان در حال تحمل حبس هستند که امیدواریم با اختصاص این مبلغ، تعداد بیشتری از محکومان مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های استان زندان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: ما مسلمانان در ماه مبارک رمضان از خداوند کریم طلب رحمت و آمرزش کرده‌ایم و به فرموده خداوند متعال، رحمت واسعه الهی شامل حال افراد نیکوکار و بخشنده می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: دنیا، محل آزمایش و امتحان انسان است و در این گونه مراسم‌ها انسان‌ها آزمایش می‌شوند و حضور در این مراسم‌ها توفیق الهی است که شامل حال بسیاری از افراد نمی‌شود.

در ادامه این مراسم خیران و صاحبان صنایع و کارخانجات مرکز استان کردستان، بیش از دو میلیارد تومان به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان کمک کردند.

کد خبر 744516

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • کمک ۱۰۴ میلیارد تومانی خیران استان اصفهان برای آزادی زندانیان
  • اشتغال به کار بیش از هزار و ۶۰۰ زندانی در قم
  • یک‌هزار و ۶۸۲ زندانی در قم مشغول کار هستند
  • وجود ۳۰۷ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های کردستان
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان شوش
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند