Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@17:06:15 GMT

نشانه‌های هشداردهنده بیماری ریوی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۵۹۶۱۰

نشانه‌های هشداردهنده بیماری ریوی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، در حال حاضر مردم جهان با شیوع کروناویروس مواجه هستند. این ویروس موجب بیماری کووید-۱۹ می‌شود، بیماری که عامل مشکلات تنفسی و آسیب دیدن ریه است. کروناویروس جدید تهدید بزرگی برای افرادی است که از سیستم ایمنی قوی برخوردار نیستند. همچنین افرادی که دچار مشکلات ریوی هستند بیشتر احتمال دارد به این ویروس آلوده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این شرایط آگاهی از نشانه‌های هشداردهنده بیماری ریوی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بسیاری از افراد دچار مشکلات تنفسی شده و تنها آن را بخشی از فرایند افزایش سن تلقی می‌کنند. هرچند، این وضعیت می‌تواند نشانه اولیه بیماری ریوی باشد. تشخیص به موقع این نشانه هشداردهنده می‌تواند در فرایند درمان مفید باشد.
انجمن ریه در آمریکا فهرستی از نشانه‌های اولیه بیماری ریوی را منتشر کرده است. همانطور که پیش‌تر گفته شده تنگی نفس و سخت نفس کشیدن نشانه اولیه بیماری ریوی است. این شکل از تنگی نفس با آنچه هنگام فعالیت بدنی و ورزش کردن تجربه می‌کنیم متفاوت است. افرادی که دچار بیماری ریوی می‌شوند حتی در حین انجام فعالیت‌های سبک نیز دچار تنگی نفس می‌شوند.  
خس‌خس کردن از دیگر نشانه‌های جدی این بیماری است. خس‌خس کردن هنگام تنفس به این مفهوم است که مجرای تنفسی دچار انسداد شده یا به میزانی باریک شده که امکان جابجایی آسان هوا وجود ندارد.
سرفه مزمن و تولید مخاط از دیگر علائم هشداردهنده بیماری ریوی است که نباید نادیده گرفته شوند. وجود علائم سرفه که برای مدت یک ماه یا بیشتر درمان نشود می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در سیستم تنفسی باشد.
یکی دیگر از نشانه‌های بیماری ریوی وجود خون در خلط است. مشاهده این وضعیت همیشه نشانه‌ یک مشکل تنفسی جدی به حساب آمده است.  
همچنین احساس درد مزمن در ناحیه قفسه سینه می‌تواند به مفهوم ابتلای فرد به بیماری ریوی باشد.
به گزارش مدیکال دیلی، پزشکان به افراد توصیه می‌کنند در صورت مشاهده هر یک از این علائم یا تمامی آن‌ها به مراکز درمانی مراجعه کرده تا با درمان به موقع از وخیم‌تر شدن بیماری پیشگیری کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بیماری ریوی تنگی نفس کرونا بیماری ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۵۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ در هر بطری آب معدنی نشانه چیست؟ (فیلم)

            منبع: رکنا ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲۰ ایده درخشان برای استفاده از بطری‌های پلاستیکی دور ریختنی (فیلم) یک تکنیک ساده برای بُرش زدن بطری‌های شیشه‌ای در منزل (فیلم) نحوه ساخت دستگاه جوجه کشی ساده با استفاده از بطری پلاستیکی (فیلم)

دیگر خبرها

  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • چرا خلبانان و مهمانداران نمی‌توانند به خودشان عطر بزنند؟
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • رنگ در هر بطری آب معدنی نشانه چیست؟ (فیلم)
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • هک شده‌اید یا نه؟ نشانه‌ها و راه‌حل‌ها
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟