Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:39:29 GMT

تولیدات بخش کشاورزی هشترود ۵۰ درصد افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۰۸۴

تولیدات بخش کشاورزی هشترود ۵۰ درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان شامگاه پنج شنبه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در جمع کارکنان اداره جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: بیش از ۵۰ درصد تولید، اشتغال و درآمد شهرستان هشترود در حوزه کشاورزی است.

وی اظهار داشت: این مسئله باعث شده تا هشترود به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان شناخته شود.

وی به افزایش ۵۰ درصدی مجموع تولیدات بخش کشاورزی شهرستان هشترود اشاره کرد و گفت: در سال گذشته چیزی حدود ۳۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان تولید شده و این در حالی است که در سال‌های پیش این رقم به ۲۱۰ هزار تن می‌رسید که این مسئله در نتیجه تلاش، مجاهدت و زحمات مجموعه کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان و کشاورزان بوده است

فرماندار هشترود ضمن تاکید بر پرهیز از خام فروشی محصولات کشاورزی افزود: تبدیل مزارع تک عملکردی به چند عملکردی، کیفی سازی محصولات کشاورزی و حرکت به سمت کشاورزی نوین در بخش‌های مختلف مکانیزاسیون کشاورزی، دام و طیور و آبزی‌پروری، کشت گیاهان دارویی و گلخانه‌ای می‌تواند موجب شکوفایی استعدادهای بالقوه منطقه در زمینه کشاورزی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امینیان ابراز داشت: این امر منجر به تولید محصولات با ارزش افزوده بالا، افزایش تولید و رشد و رونق اقتصاد منطقه خواهد شد و از مهاجرت جوانان به دلیل نبود شغل جلوگیری به عمل خواهد آورد.

کد خبر 4947391

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی هشترود محصولات کشاورزی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین سالروز ارتحال امام خمینی ایلام آتش سوزی بیرجند آتش سوزی جنگل ها امام خمینی ره گرگان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری