Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ اوایل این هفته بود که شوک بزرگی به ورزش استان وارد شد و در کمال تعجب همگان رئیس هیئت کشتی استان در اقدامی غیرمنتظره و غافلگیرکننده از سمت خود استعفا داد تا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی ورزش هرمزگان اتفاق بیفتد. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ماجرا از آنجا آغاز شد که مدیرکل ورزش و جوانان استان بدون هماهنگی با رئیس هیئت کشتی در جلسه‌ای به همراه استاندار به دیدار رئیس فدراسیون کشتی رفت تا شاید بتواند میزبانی مسابقات مختلف را بگیرد آن هم در حالی که هیچگونه هماهنگی با رئیس هیئت کشتی استان انجام نداده بود و به همین دلیل رئیس هیئت کشتی که این رفتار مدیرکل ورزش را بی‌احترامی به جامعه کشتی استان تلقی می‌کرد عطای ماندن را به لقایش بخشید و ضمن محکوم کردن این رفتار مدیرکل ورزش، استعفای خود را هم تقدیم کرد تا در کمتر از 24 ساعت ضمن پذیرش این استعفا از سوی مسئولین، سرپرست هیئت نیز معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرومیت 2 ساله کشتی‌گیر نقره‌ای المپیکدبیر: بودجه فدراسیون کم شده و زنگ خطر برای کشتی به صدا در آمده استتغییر زمان مسابقات کشتی قهرمانی کشور/ کرونا اجازه دهد چرخه انتخابی تیم ملی زودتر آغاز می‌شود

به همین دلیل به سراغ  رئیس سابق هیئت کشتی استان رفتیم تا واقعیت‌های این استعفا را از زبان وی جویا شویم. 

آنچه در ادامه می‌آید گفت‌و‌گوی خبرنگار تسنیم با مهدی نوبانی رئیس سابق هیئت کشتی استان هرمزگان است.

تسنیم: با توجه به اینکه حدود یک سال از حضور شما در کرسی هیئت کشتی استان می‌گذرد چه عاملی باعث شد تا این گونه و خیلی زود عطای خدمت به جامعه کشتی را به لقایش ببخشید و استعفای خود را تقدیم مدیران ذیربط کنید؟

نوبانی: خردادماه سال 98 بود که با کسب رای اعتماد اکثریت مجمع کشتی فعالیت خود را در این هیئت آغاز کردم و طی یک سال گذشته هم با عشق و علاقه و احساسی سرشار برای رشد و اعتلای فرهنگ ورزش کشتی و شکوفایی استعدادهای ناب این استان از هیچ کوششی دریغ نکردم لذا علیرغم میل باطنی و به جهت کم لطفی، بی توجهی و عدم حمایت مدیرکل ورزش استان تمایل به استعفا و منفک شدن از هیئت کشتی ذهن مرا مشغول کرد که پس از بررسی‌های زیاد تصمیم به این استعفا گرفتم و هجدهم خردادماه و بعد از حدود یک سال فعالیت مستمر و صادقانه با هیئت کشتی قطع ارتباط کردم.

تسنیم: شفاف‌تر در این مورد توضیح می‌دهید؟ 

نوبانی: با توجه به اینکه از قبل نامه‌نگاری‌های برای گرفتن میزبانی مسابقات مختلف توسط هیئت کشتی با فدراسیون انجام شده بود لذا انتظار می‌رفت در جلسه‌ای که مسئولین استان  با رئیس فدراسیون کشتی برگزار کردند نماینده هیئت کشتی استان حضور داشته باشد تا از شرایط برگزاری مسابقات، کمبود تجهیزات و زیرساخت‌های کشتی در استان اطلاعاتی را به رئیس فدراسیون می‌دادند و شرایط برگزاری هرچه بهتر این مسابقات فراهم شود نه اینکه بدون توجه به هیئت کشتی استان اقدام به گرفتن میزبانی مسابقات کنند، لذا گرفتن میزبانی مسابقات داخلی احتیاج به حضور مدیرکل نیست و خود هیئت کشتی هم این درخواست را کرده بود و موافقت اولیه آن هم گرفته شده بود حال این بی توجهی مدیرکل به مجموعه کشتی استان توهین به کل جامعه کشتی تلقی کرده و در جایی که این گونه بی‌احترامی شود ترجیح می‌دهم دیگر حضور نداشته باشم و به همین دلیل استعفا را تقدیم مسئولین اداره کل ورزش استان کردم.

تسنیم: طی مدت حضور یک ساله در هیئت کشتی، حمایت اداره کل ورزش از این رشته چگونه بوده است؟

نوبانی: متاسفانه طی یک سال گذشته با توجه به اقدامات گسترده‌ای که در برگزاری مسابقات، کلاس‌های آموزشی و ... انجام گرفت اما کمترین توجهی از سوی مدیران به هیئت کشتی انجام نشد تا نشان دهند که چندان علاقه‌ای به فعالیت ما در این هیئت ندارند و با همه این کمبودها توانستیم یک ورزشکار نونهال استان را به تیم ملی معرفی کنیم و رضایت جامعه کشتی را جلب و عملکرد ما هم مورد تقدیر کارشناسان این رشته ورزشی قرار گرفت.

تسنیم: از زمان حضور بر مسند کشتی استان شرایط فعالیت کشتی در شهرهای استان چگونه بوده است؟

نوبانی: با توجه به اینکه بسیاری از شهرهای استان در رشته کشتی فعالیتی نداشتند اما ما همه شهرهای استان را فعال کردیم که در صورت ادامه این روند شاهد دگرگونی در رشته کشتی در استان خواهیم بود که فعالیت شهرها و برگزاری مسابقات منظم باعث شده تا در اولین سال فعالیت یک ورزشکار نونهال به تیم ملی برسد که این هم ثمره تلاش مربیان و زحمتکشان اصلی کشتی استان است.

تسنیم: آیا شما درخواست برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی را به فدراسیون کشتی داده بودید و پاسخ فدراسیون چه بوده است؟

نوبانی: ما قبل از جلسه مدیرکل با رئیس فدراسیون، کتباً با مدیرکل استان و رئیس فدراسیون مکاتبات انجام داده بودیم و درخواست میزبانی فینال مسابقات نوجوانان کشور و جام تختی را داده بودیم که با رئیس سازمان لیگ هم صحبت و موافقت وی را گرفته بودیم.

تسنیم: ظاهراً با توجه به اعلام استعفای شما و در کمتر از 24 ساعت با این استعفا موافقت و سرپرست جدید نیز معرفی شده، نظرتان در مورد چیست؟ 

نوبانی: پذیرش سریع این استعفا نشان داد که مدیرکل ورزش استان شاید مایل به این استعفا بوده تا موافقت خود را اعلام کند لذا استعفا بنده 12 ظهر روز هجدهم خرداد تحویل اداره کل ورزش شد و ساعت 10:45 صبح 19 خرداد موافقت با استعفا روی سایت فدراسیون با ذکر موافقت مدیرکل استان اعلام شده بود.

تسنیم: صحبت‌هایپایانیشما؟ 

نوبانی: من از این فرصت استفاده کرده و از همه همکاران زحمتکش، مربیان، داوران و ورزشکاران که در فعالیت‌های گسترده هیئت کشتی همراه و همگام ما بودند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم و از اینکه شرایط اینگونه رقم خورد از همه دوستان در هیئت عذرخواهی می‌کنم اما همچنان به عنوان یک حامی این ورزش در کنار دوستان خواهم بود و اگر استعفای خود را تقدیم کردم به خاطر توهین به کشتی استان بود نه به خاطر توهین به شخص بنده، برای حمایت از جامعه کشتی و جلوگیری از رفتارهای نادرست مسئولین ورزش استان، رفتن را بر ماندن ترجیح دادم و باز هم دست همه همکاران در هیئت را به گرمی می‌فشارم امیدوارم چنین رفتارهایی با سایر رؤسای هیئت‌های ورزشی در استان نشود تا شاهد بروز چالش‌های جدی برای ورزش استان نباشیم.

گفت‌وگو از علیرضا کناری

انتهای پیام/864/ش

R7555/P/S6,58/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برگزاری مسابقات میزبانی مسابقات هیئت کشتی استان رئیس هیئت کشتی رئیس فدراسیون مدیرکل ورزش جامعه کشتی ورزش استان کل ورزش یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» امروز (چهارشنبه) پیش‌بینی کرد که پس از استعفای «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) نیز به هالیوا پیوسته و از سمت خود استعفا دهند.

به گزارش ایرنا؛ این روزنامه نوشت که هنوز استعفای هالیوا وارد مرحله اجرا نشده و در انتظار تعیین جانشین است حال آنکه منصب رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش پس از منصب رئیس ستاد کل ارتش، از پیچیدگی و دشواری خاصی برخوردار است.

پس از استعفای هالیوا، بسیاری از گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که شمار زیادی از روسا و فرماندهان ارتش و دیگر مقامات این رژیم از سمت خود استعفا خواهند داد.

در همین ارتباط یدیعوت آحارونوت نوشت که تعیین جانشین برای فرماندهان ارتش، رئیس ستاد مشترک ارتش و شاباک نیز خود یک مشکل اصلی است.

این روزنامه افزود که «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش نیز به رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است که تا آگوست سال جاری از سمت خود استعفا می‌دهد.

پیشتر هالیوا یک هفته پس از آغاز عملیات مقاومت با عنوان طوفان الأقصی و پس از آن رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نیز به ناکامی خود در پیش بینی این عملیات اذعان کردند.

یدیعوت آحارونوت پیش‌بینی کرد استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک منجر به آغاز موج اعتراضات در خیابان و موج استعفا‌ها در ارتش و سطح سیاسی در رژیم صهیونیستی خواهد شد. پس از گذشت بیش از ۶ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۶ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک استعفای جنجالی دیگر در ارتش اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی
  • فرهنگسازی گسترش ورزش در جامعه کارگری ضروری است
  • محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?
  • قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی