Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:58:43 GMT

شرایط استفاده استخر برای عموم فراهم نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۰۷۲۱

شرایط استفاده استخر برای عموم فراهم نیست

امید حدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط و وضعیت استخر ۹ دی گفت: تابع وزارت بهداشت هستیم. ظاهراً در مناطق سفید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استخرها بازگشایی شده‌اند اما در مناطق زرد و قرمز در حال حاضر ابلاغی نداشته‌ایم و نمی‌دانیم چه زمانی قرار است این استخر بازگشایی شود.

مدیر استخر ۹ دی گفت: با توجه به اینکه استخرهای ۹ دی و آزادی از استخرهای پر رفت‌وآمد از نظر حضور قهرمانان و برنامه‌ آموزشی است، تعداد مراجعه‌کنندگان بالا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید دقت نظر خاصی انجام شود که در صورت بازگشایی کاملاً شرایط کنترل شود و همین کار را سخت می‌کند.

وی تأکید کرد: در یک روز معمول حدود ۷۰۰-۶۰۰ مراجعه‌کننده داریم که با توجه به در نظر گرفتن شرایط کرونا، اگر بخواهیم آنها را کاهش دهیم، حدود ۳۰۰ نفر خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استریل کردن و گندزدایی بسیار مشکل خواهد بود زیرا نیاز به نیروی انسانی بالا و هزینه زیادی خواهد داشت. در چنین شرایطی برای فدراسیون بازگشایی استخر مقرون به صرفه نخواهد بود. باید بسیار کارشناسی پیش رفت بخصوص در بحث قهرمانی که مشکلی پیش نیاید.

حدیقی ادامه داد: برای اجاره‌بها باید به سازمان توسعه و تجهیز اجاره‌بها پرداخت شود، با این تفاسیر تعطیلی استخر ۹ دی ضرر زیادی در پی دارد و اگر این استخر را بازگشایی کنیم، با توجه به ساپورت تعداد افراد محدود، ضرر خواهد داشت چرا که هزینه کُلر، تأسیسات، نیروی خدمات و ... بسیار زیاد است. بنابراین باید تفکری منسجم برای بازگشایی استخر داشته باشیم. مسئولان فدراسیون درباره اجاره‌بها در جریان هستند و من در جریان جزئیات مسائل نیستم.

مدیر استخر ۹ دی افزود: در حال حاضر این استخر خالی از آب است چرا که با توجه به شرایط موجود، نگهداری آب در استخر هزینه‌بر است. در هفته باید ۳۰۰ کیلو کُلر مصرف کنیم و این هزینه زیادی در پی خواهد داشت. ترجیح می‌دهم که استخر ۹ دی در بهترین شرایط بازگشایی شود. اینکه می‌گویند کُلر کُشنده ویروس است، طبق استاندارد جهانی حدود ۱۵ppm کُلر باید در آب حل شود اما ما در حال حاضر ۱.۵ppm کُلر در آب داریم. به عنوان مدیر استخر تمایل دارم که بازگشایی هر چه سریعتر انجام شود ولی حتماً باید شرایط ایمنی رعایت شود که این نیازمند هزینه مضاعف و نیروی انسانی بالا است.

وی در پایان گفت: شرایط برای استفاده تیم‌های ملی فراهم است. می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی شرایط استفاده تمرین ملی‌پوشان شنا، شیرجه و واترپلو را فراهم کنیم اما برای عموم چنین وضعیتی وجود نخواهد داشت.

کد خبر 4946459 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: استخر 9 دی ویروس کرونا فدراسیون شنا شیرجه واترپلو تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس ویروس کرونا والیبال لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا لیگ برتر والیبال فیفا تیم ملی فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان فدراسیون والیبال کنفدراسیون فوتبال آسیا استخر ۹ دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به اجرای «طرح نور» توسط نیروی انتظامی که در راستای مطالبه عموم مردم به‌منظور حفظ ارزش‌های اسلامی به‌ویژه عفاف و حجاب به اجرا درآمده است، اظهار داشت: مردم متدین شهرستان خرم‌آباد فردا جمعه هفت اردیبهشت‌ماه پس از اقامه نمازجمعه و در محوطه مصلی الغدیر این شهرستان تجمع حمایتی از اجرای این طرح برپا خواهند کرد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه، تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم شهرستان خرم‌آباد به‌منظور دفاع از ارزش‌های دینی و همچنین حمایت از فرزندان خود در نیروی انتظامی در این تجمع شرکت کرده و بر تداوم این طرح ضروری و اجرای قوانین واجب الهی تأکید کنند.

کد خبر 6088480

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • تجمع مردمی حمایت از «طرح نور» در خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • یک کودک ارومیه‌ای با غرق شدن در استخر آب باغ جان خود را از دست داد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد