Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@09:42:09 GMT

مصرف بی‌رویه برق، خاموشی را به ارمغان می‌آورد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۱۴۶۶

مصرف بی‌رویه برق، خاموشی را به ارمغان می‌آورد

ایسنا/زنجان مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: مصرف بی‌رویه برق سبب اعمال خاموشی خواهد شد.

رویا قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به موارد عنوان ‌شده در رابطه با افزایش مصرف برق در سال‌جاری، اظهار کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده، امسال مصرف برق در استان و حتی در کشور رشد داشته که می‌تواند منجر به اعمال مدیریت بار و حتی در شرایط کمبود انرژی به خاموشی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: با وجود اینکه وضعیت تولید نیروگاه‌های برق‌آبی خوب است، ولی متاسفانه با مصرف بی‌رویه مواجه هستیم که این مهم می‌تواند برای تابستان مشکل ایجاد کند.

وی از همکاری خوب صنایع و بخش کشاورزی در تابستان سال‌های گذشته برای مدیریت بار خبر داد و افزود: سال گذشته پیک مصرف برق در استان زنجان ۵۶۰ مگاوات بود که با همکاری این دو بخش استان زنجان جزو استان‌های سبز در مصرف بود و امسال نیز سرمایش ادارات کنترل می‌شود.

قزلباش تصریح کرد: تعداد مشترکان برق استان زنجان بیش از ۴۵۶ هزار مشترک است، ادامه داد: در حال حاضر صد درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان که شامل ۸۹۴ روستا از مجموع ۹۱۴ روستا و ۳ روستا با بهره‌مندی از انرژی خورشیدی و در کل همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردارند.

وی، میزان مصرف انرژی بخش مولد در بخش‌های صنعت و کشاورزی را بیش از ۷۱ درصد کل انرژی توزیع شده استان دانست و یادآور شد: از این میزان ۲۱ درصد در بخش کشاورزی و ۵۰ درصد در بخش صنعت مصرف شده است و این آمار نشان می‌دهد، برق به عنوان انرژی زیرساختی نقش محوری در رونق تولید و اقتصاد استان زنجان دارد و این شرکت برای تحقق شعار سال از همه توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استان استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطرنشان کرد: طول شبکه توزیع برق استان بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر و تعداد ۱۰ هزار پست برق با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاولت‌آمپر است که برق بیش از ۴۵۶ هزار مشترک برق در سراسر استان را تامین می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان خاموشی برق استان زنجان برق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های مصرف انرژی و حمایت از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ دانست.

به گزارش شانا، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در سفر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در جمع مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مستقر در این منطقه بیان کرد: بسیار خرسندم که امروز شاهد شرایط مطلوب واحدهای تولیدی در هاب ماهشهر هستم. مجتمع‌های این منطقه، پارسال با تکیه بر توان داخل موفق شدند بالاترین مقدار بهره‌وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می‌دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

وی یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ را کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی برشمرد و یادآور شد: ضروری است که شرکت‌های پتروشیمی، با بهینه‌سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع بین‌نسلی نقش‌آفرین باشند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای خودکفایی کامل صنعت پتروشیمی افزود: شرکت‌های پتروشیمی باید در صورت تولید تجهیز یا قطعه‌ای در داخل کشور، نیاز خود را از طریق تولیدکنندگان و سازندگان ایرانی تأمین کنند و به‌هیچ‌وجه نباید کالا یا محصول مشابه خارجی وارد شود.

شاهمیرزایی مهم‌ترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال ۱۴۰۳ را رشد ظرفیت‌ها و جهش تولید دانست و گفت: سبد محصولات پتروشیمی باید با برنامه‌ای منسجم‌تر و با هدف تکمیل زنجیره ارزش متنوع شود.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی باید قوانین، دستورعمل‌ها و همه رویه‌های موجود در منطقه را رعایت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: توجه به مسئولیت‌ اجتماعی با توجه به شرایط موجود اهمیت ویژه‌ای دارد و پتروشیمی‌ها باید به تعهدهای خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی تأکید کرد: مجتمع‌های پتروشیمی‌ای که می‌خواهند از ۵درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند، باید ۴۰درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

شایان ذکر است که شاهمیرزایی در سفر یک‌روزه به قدیمی‌ترین قطب صنعت پتروشیمی کشور، ضمن بازدید از مجتمع‌های پتروشیمی آبادان، غدیر، فن‌آوران و اسکله‌های صادراتی پایانه‌ها و مخازن، دغدغه شرکت‌های پتروشیمی برای تحقق شعار سال را در نشست تخصصی بررسی کرد.

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • اطلاعیه خاموشی برق در چرام
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • رییس سازمان انرژی اتمی: نیاز به غنی‌سازی بالاتر داشتیم/ به دنیا هم اعلام کرده‌ایم که محل مصرف ما حوزه سلامت و پزشکی است
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند