Web Analytics Made Easy - Statcounter

موصلی با اشاره به ارائه خدمات و فعالیت‌های کمیته امداد خوزستان گفت: تاکنون ۸۳ هزار بسته معیشتی با همکاری خیرین تهیه و میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌امداد خوزستان توزیع شده است.

«مرتضی موصلی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، در خصوص نقش کمیته‌امداد در کمک به نیازمندان اظهار کرد: رویکرد محوری کمیته‌امداد در عرصه خدمتگزاری به جامعه اسلامی و حسب هدایتی که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، در بحث توانمندسازی خانواده‌ها استقرار پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان افزود: این توانمندسازی‌ها در محورهای فکری و فرهنگی، اقتصادی با محوریت اشتغال و کسب و کارهای خرد و اجتماعی با اهدافی موثر و مهم هستند.

 

وی با بیان اینکه کمیته‌امداد سال گذشته در پیشبرد سیاست‌های اشتغالزایی خود در سطح ملی و استانی توفیقات قابل توجهی داشت اضافه کرد: در این راستا بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت توسعه کسب و کارها فراهم و جذب شد.

 

موصلی با اشاره به اینکه از این مبلغ حدود ۱۱ میلیارد تومان در شهرستان اندیمشک با احتساب بخش الوار گرمسیری به‌کار گرفته شد عنوان کرد: برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گرفته تا ما بتوانیم با بهره‌گیری از الگوی سنتی کمیته‌امداد که همان هدایت شغلی است و الگوی نوین اشتغال که در آن از ظرفیت کارآفرینان بهره‌گیری می‌شود، در سال ۹۹ در عرصه اشتغال حضور فعال‌تری داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری ۴۰۰ فرصت شغلی در اندیمشک ایجاد شود که حدود ۱۶ میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده است ادامه داد: در حوزه اشتغال و توسعه کسب‌وکار، با بهره‌گیری از روش‌های جدید و نوینی همچون بهره‌گیری از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، خیرین و کارآفرینان برای افزایش فعالیت‌ها تلاش می‌کنیم.

 

مدیرکل کمیته‌امداد خوزستان ابراز کرد: با توجه به اینکه بحث آموزش و توسعه مهارت از نکات کلیدی است که کمیته‌امداد بر آن تاکید دارد، باید در این زمینه با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشیم و بر روی آموزش‌های بیشتری کار کنیم تا منجر به اشتغال همراه با درآمد با ثبات شود.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته‌امداد در حوزه حمایت‌های اجتماعی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته عنوان کرد: در ماه رمضان با همکاری خیرین و نیکوکاران استان، گروه‌های جهادی، مجموعه‌هایی مانند سپاه و ارتش و نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی اقدامات خوبی در خوزستان انجام شده است.

 

موصلی با بیان اینکه تاکنون ۸۳ هزار بسته معیشتی با همکاری خیرین تهیه و میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته‌امداد خوزستان توزیع شده است اذعان داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه، کمیته‌امداد خوزستان اقدامات ارزشمندی داشته و روند انجام این اقدامات با همکاری خیرین و نیکوکاران ادامه دارد.

 

وی تاکید کرد: در حوزه صیانت از خانواده‌های تحت حمایت کمیته‌امداد فعالیت‌های مختلفی انجام شده و در این راستا بیماران صعب‌العلاج شناسایی شدند که خدمات ویژه‌ای همچون تامین نیازهای اولیه بهداشتی و آموزش رعایت نکات بهداشتی توسط مددکاران به آنها ارائه می‌شود.

 

مدیرکل کمیته‌امداد خوزستان فعالیت‌های فرهنگی را یکی از ابعاد فعالیت‌های توانمندسازی کمیته‌امداد برشمرد و خاطر نشان کرد: آموزش خانواده‌ها به‌عنوان یکی از ارکان فعالیت‌های کمیته‌امداد به‌عنوان راهبرد غالب در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی در پایان یاد آور شد: توسعه معارف دینی، توجه ویژه بر بحث مطالعه قرآن و آموزش در خصوص تدبر در قرآن و عمل به دستورات آن از جمله اقدامات کمیته‌امداد برای ارتقای سطح تحصیل جامعه هدف تحت پوشش است که با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های مقاومت بسیج و حوزه‌های علمیه انجام می‌شوند.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل کمیته امداد خوزستان توزیع بسته های معیشتی رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه ویروس کرونا اندیمشک کمیته امداد خوزستان همکاری خیرین خانواده های تحت خانواده ها فعالیت ها بهره گیری تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل علیرضا حسین‌نژاد با اشاره به سیاست و برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) برای استقلال مالی خانواده‌های زیرپوشش اظهار کرد: با پرداخت تسهیلات بانکی اشتغال‌زا و زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌های اقتصادی زمینه استقلال مالی خانواده‌ها و رسیدن به مرز خودکفایی آنها فراهم شده است.
وی اضافه کرد: مدت زمان رسیدن به مرز خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش ۱۸ ماه پس از دریافت تسهیلات خودکفایی است و در صورتی که درآمد ماهانه خانوار برابر حقوق ماهانه تعیین شده قانون کار باشد، خانوار زیرپوشش به مرز خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد مقدس خارج می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل (ره) زیربنای خودکفایی اقتصادی خانواده‌های زیرپوشش را توانمندسازی فکری و فرهنگی اعلام کرد و افزود: کمیته امداد استان اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهد.
حسین‌نژاد گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای خودکفایی خانواده‌های زیرپوشش از سوی دیگر شاهد استمرار ورودی و پذیرش خانواده‌های جدید در کمیته امداد امام خمینی استان هستیم.
وی تصریح کرد: طرح خودکفایی کمیته امداد امام خمینی در هیچ شرایطی مانع از بهره‌مندی خانواده‌های فقیر و کم‌توان مالی از حمایت‌های این نهاد مقدس نیست.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • توزیع ۱۵۰۰ جعبه تخم نوغان میان مددجویان خراسان‌شمالی
  • مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی مردم و خیرین در اطعام نیازمندان بندرعباس
  • توزیع ۵۶۰۰ بسته معیشتی در مناطق کم برخوردار البرز
  • آیین توزیع ۱۱۱۱ قلم لوازم ضروری منزل