Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد دوستخواه احمدی مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: کشت این گیاه دارویی در بخش‌های مرکزی، بالا ولایت و حومه این شهرستان افزایش یافته است.

او افزود: متوسط عملکرد این محصول در هر هکتار به ۷۰۰ کیلوگرم می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۲۸ تن زیره سبز در این شهرستان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر جهاد کشاورزی باخرز ادامه داد: مهمترین استفاده از این گیاه، مصارف خوراکی، صنعتی و دارویی است و عواملی همچون فصل کوتاه رشد، نیاز اندک به آب، اشتغال زایی، ارزش افزوده و درآمد مطلوب از ویژگی‌های قابل توجه گیاه زیره برای بهره برداران بخش زراعی است.

احمدی بیان کرد: جلوگیری از خرید تضمینی، ثبات نداشتن قیمت و نبود کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی از مهمترین مشکلات حوزه کاشت این محصول در باخرز است و در حال حاضر فقط پنج درصد محصول تولید شده در شهرستان به مصرف می‌رسد.

او تصریح کرد: تولید زیره سبز در این شهرستان بدون استفاده از کود و سموم شیمیایی می‌باشد و ۱۰۰ درصد این محصول در این منطقه سالم است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز به کمبود منابع آب در باخرز اشاره و تاکید کرد: با توجه به افت منابع آب و کاهش ذخایر زیرزمینی، کشت و توسعه محصولات کم آب طلب یکی از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است.

انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشت زیره سبز کم آبی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

مهرداد اصغری گفت: به همراه فرماندار شهرستان نیر از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی روستا‌های این شهرستان بازدید داشتیم که اقدامات مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل افزود: با مشارکت مردم و حمایت‌های بنیاد برکت، ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای شهرستان نیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

او تصریح کرد: این اقدام با مشارکت مردم صورت گرفته و ضمن مدیریت مصرف آب در منطقه و افزایش بیش از ۲ برابری تولید محصولات کشاورزی باعث شده است زمین‌های دیم بیشتری به صورت آبی کشت شوند.

اصغری گفت: در راستای افزایش تولید و مشارکت مردم در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • ۵۹۰۰ هکتار اراضی غیرملی در استان بوشهر تثبیت شد
  • آغاز برداشت محصولات زراعی پاییزه در شهرستان کارون
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • ۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۱۳۰۰ هکتار مزارع در عنبرآباد 
  • صدور سند برای ۲۲۶ هکتار زمین کشاورزی تنکابن
  • ۲۳۶ هزار متر مربع زمین کشاورزی سوادکوه شمالی سنددار شد