Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، شکربیگی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اقدامات سازمان برای رفع معضلات جامعه کارگری گفت: در پی دستور و پیگیری ویژه ریاست قوه قضاییه، این سازمان گزارش جامعی در خصوص بررسی معضلات جامعه کارگری- کارفرمایی و نحوه تعیین حداقل دستمزد سال 99 تهیه و در تاریخ 30 اردیبهشت سال جاری برای معاون اول رئیس جمهور ارسال نمود که با دستور بررسی و اقدام به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال آن در تاریخ 10 خرداد جلسه‌ای برای بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و تبعات احتمالی افزایش دستمزد توسط سازمان بازرسی با نمایندگان کارفرمایی برگزار شد که در پایان جلسه، نمایندگان کارفرمایی با انتقال 5 درصد از بخش مزایا (حق سنوات) به حداقل مزد موافقت نمودند.

شکربیگی با اشاره به برگزاری جلسه با دبیر شورای عالی کار افزود: پیشنهاد سازمان بازرسی مبنی بر انتقال بخشی از حق سنوات به حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن در این جلسه با موافقت ضمنی دبیر شورای عالی کار و نمایندگان بخش کارگری و کارفرمایی روبرو گردید. و در راستای اجرای پیشنهادهای سازمان بازرسی و قول مساعد وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت از اعضای شورای عالی کار، جلسه شورای عالی کار در تاریخ 17 خرداد 99 برگزار و مقرر شد قسمتی از حق سنوات از بخش مزایا به حداقل مزد افزوده شود و افزایش حداقل مزد از 21 درصد به 26 درصد تغییر نماید. همچنین موافقت گردید حق مسکن کارگری نیز به میزان دو میلیون ریال افزایش پیدا نماید که موضوع اخیر بایستی به تصویب هیات وزیران برسد. همچنین سایر سطوح دستمزد نیز به همین نسبت افزایش خواهد داشت.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حداقل دستمزد کارگران افزایش دستمزد شورای عالی کار سازمان بازرسی حداقل مزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پیرو سلسله جلسات ماهانه پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان به شهرستان ارومیه و در راستای در جریان قرار گرفتن مردم روستا‌های شهرستان از روند اجرای این مصوبات، به دستور مقام عالی شهرستان مقرر گردیده پیگیری این جلسات علاوه بر فرمانداری، در بخشداری‌ها هم با موضوع پیگیری مصوبات مختص آن بخش برگزار گردد.

این جلسه دومین جلسه پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخش نازلو می‌باشد که به ریاست معاونت عمرانی فرمانداری و با حضور حاج آقا خانبابایی امام جماعت بخش نازلو و بخشدار نازلو و برخی از روسای ادارات شهرستانی و بخشی ونمایندگان برخی ادارات کل استان و سایر مدعوین در محل بخشداری نازلو برگزار شد.

حاجیلاری معاونت عمرانی فرمانداری با بیان اینکه ازمجموع ۱۵۲ مصوبه عمرانی کلی شهرستان ۳۰ مصوبه مختص این بخش بوده که از این مصوبات ۲۸ مصوبه در مرحله اتمام و یا در حال اقدام بوده وتن‌ها دو مصوبه بدون اقدام باقیمانده است که درصد میانگین پیشرفت فیزیکی کل مصوبات این بخش با پیشرفت ۶۵ درصد می‌باشد. 

در مجموع ۱۵ دستگاه اجرایی وظیفه اجرای مصوبات در بخش نازلو را عهده دار می‌باشند که شرکت آب وفاضلاب با ۵ مصوبه و اداره کل راه وشهرسازی با ۴ مصوبه و سپس ادارات ورزش وجوانان وجهاد کشاورزی وراهداری و حمل و نقل جاده‌ای هر کدام با سه مصوبه و همچنین سایر دستگاه‌های دیگر در حال اجرای این مصوبات می‌باشند.

در ادامه حاج آقا خانبابایی امام جماعت بخش نازلو وبخشدار نازلو و وشهردار نوشین شهر و نماینده دهیاران بخش نیز نکته نظرات ومسائل مهم بخش وشهر را بیان ودستگاه‌های حاضر نیز اقدامات انجام یافته در این بخش از مصوبات سفر و سایر موارد مطرح شده را در جلسه سه ساعته‌ای که برگزار گردید توضیحات لازم را ارائه دادند.

در انتهای جلسه آقای حاجیلاری با اشاره به اعتبارات عمرانی مصوب و تخصیص یافته به ادارات کل در کمیته برنامه ریزی و سایر، ضرورت پیگیری مدیران دستگاه‌های شهرستانی در پیگیری اعتبارات از ادارات کل مربوطه را تاکید و با اشاره به فرمایش ریاست محترم جمهوری در ابتدای سال جدید و تعریف ابر پروژه رضایتمندی مردم ضرورت توجه تمامی مدیران را به حل مسائل ومشکلات مهم و رضایتمندی مردمی برشمردند.

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات سفر مقام عالی استان در بخشداری نازلو
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • جدیدترین جزئیات دستمزد ۱۴۰۳ و حق مسکن کارگران ؛ سهم کارگر تقریبا هیچ !