Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از گذشت پنج سال از تدفین شهدای گمنام در شهرستان سلطانیه هنوز یادمان شهدای این شهرستان ساخته نشده و حتی آجری روی آجر گذاشته نشده ‌و وعده‌های مسئولان در تامین اعتبار هنوز هم محقق نشده است. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سلطانیه همان شهری است که با داشتن بزرگ‌ترین گنبد آجری به عنوان شاهکاری از معماری اسلامی در جهان آوازه‌اش پیچیده است، شهری که همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و توریست داخلی و خارجی است تا مهم‌ترین داشته‌اش را به دید و رخ همگان بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهری که گنبد نیلگون آجریش با داشتن بیش از چندین صده عمر، با داشتن معماری اسلامی این دارایی ارزشمند را همچنان در دل خود حفظ کرده است تا به همگان بگوید تاریخ مصور ایران اسلامی و اسلام در گوشه گوشه وطنمان در همین بناها به وضوح مشخص است.

تاریخ این شهرستان در طول دفاع مقدس هم پررنگ بوده و اعزام بسیجیان جان بر کف در زمان جنگ تحمیلی و تقدیم صدها شهید که دین خود را به اسلام و ایران ادا کردند و برای پاسداری و حفظ وطن از مهم‌ترین دارایی خود گذشتند، نمونه‌ای از رشادت‌های مردم سلطانیه بوده است تا ما در این روز‌ها آرامش نصیبمان شود.

با این وجود دوران دفاع مقدس شهیدان بسیاری را بی‌نام و نشان به یادگار گذاشت تا گمنام دفن شوند و از خیر و برکت وجودیشان به هر منطقه‌ای که وارد می‌شوند استفاده شود، در همین راستا پیکر مطهر سه تن شهید گمنام وارد شهرستان سلطانیه شد و در تاریخ 22 مرداد 94 در خاک این شهرستان آرام گرفت و در همین زمان مسئولان وقت شهرستان تصمیم بر ساخت یادمان شهدای گمنام برای این شهیدان گرفتند و برای اختصاص و تامین اعتبار ساخت یادمان چندین جلسه طی سال‌های اخیر برگزار کردند و وعده‌های نیز برای تامین اعتبار دادند.

اما با وجود گذشت پنج سال هنوز خبری از یادمان شهدای شهرستان سلطانیه نیست و حتی قدمی از قدم برداشته نشده است! اما سوال این است چرا یادمان شهدای گمنام شهرستان سلطانیه، شهری با چنین قدمت و چنین آوازه تا حال حاضر ساخته نشده است؟ چرا مسئولان امر در این پروژه فرهنگی ورود نیافته‌اند؟ وعده‌های پوچ مسئولان چه زمان محقق خواهد شد؟

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، امام جمعه شهرستان سلطانیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: شهدا نماد عزت و اقتدار ما هستند و مزار شهدا نماد رزمندگان عاشقی است که با اهداء با ارزش‌ترین سرمایه خود که همان جانشان است با خدا معامله کرده و در قبال آن بهشت الهی را کسب کرده‌اند و لذا نیازی به یادمان و یادواره ندارند بلکه این ما هستیم هم به مزار شهدا نیاز داریم هم یادواره شهدا تا هدف و مسیر را گم نکنیم.

وی افزود: مزار شهدا نماد ولایتمداری و ولایت‌پذیری شهداست تا ما هم در مسیر ولایت و انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا و ولایت فقیه یعنی امام خامنه‌ای حرکت کنیم. لذا پیگیری احداث یادمان شهدای گمنام سلطانیه در این راستاست اما متاسفانه مسئولان استانی و شهرداری به تعهد و وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی نسب با بیان این که در تاریخ 25 بهمن سال 93 جلسه‌ای با حضور مسئولان وقت سلطانیه برگزار شده است تا شهیدان گمنام در این شهرستان تدفین شوند و  بعد از تاریخ مذکور هفت جلسه هماهنگی جهت ساخت یادمان شهدا توسط مسئولان وقت شهرستان برگزار شده است.

امام جمعه سلطانیه افزود: از جلسه ششم که بنده به عنوان امام جمعه سلطانیه در تاریخ 16 شهریور سال 97 انتخاب شدم دو ماه بعد در تاریخ  19 آبان جلسه ششم برگزار شد و روال همچون سابق بود و نماینده حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه حضور داشت و قرار بر این شد تا طبق جلسه‌های پیشین بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متعهد شده تا 50 میلیون ریال و بنیاد شهید نیز 200 میلیون ریال پرداخت کند و با این که سومین صورت جلسه بوده است اما همچنان پرداخت انجام نشده است.

به گفته حجت‌الاسلام حسینی‌نسب در جلسه ششم مقرر شده تا در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان از محل جابه‌جایی اعتبارات مبلغ 100 میلیون ریال اعتبار اختصاص یابد که باز اختصاص نیافته است.

این مسئول با اشاره به این که آخرین جلسه هماهنگی ساخت یادمان شهدای گمنام سلطانیه در تاریخ یکم خرداد سال 98 برگزار شد،  بیان کرد: مجددا تاکید شده تا طبق مصوبات جلسات پیشین و مذاکره تلفنی در جلسه با بنیاد شهید مصوب شد تا بنیاد شهید و امور ایثارگران 200 میلیون ریال در قالب اوراق مشارکت به شهرداری سلطانیه در جهت آغاز ساخت یادمان شهدا کمک نمایند که تا حال حاضر انجام نشده و از سویی دیگر مقرر شد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس طبق مصوبات قبلی بعد از 30 درصدی پیشرفت پروژه 50 میلیون ریال جهت ادامه اجرا پرداخت شود اما به دلیل عدم اجرا و آغاز ساخت یادمان این مبلغ نیز پرداخت نشده است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به این که استاندار زنجان در نخستین سفر به شهرستان سلطانیه در مزار شهدای گمنام حضور یافتند قول کمک 100میلیون تومانی را داد، گفت: متاسفانه این قول تا حال حاضر عملی نشده و پرداختی حاصل نشده است.

وی ادامه داد: دقیقا یک سال بعد یعنی یازدهم دی ماه سال 98 در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور استاندار محترم در سلطانیه برگزار شد در همان مکان به استاندار یادآوری شد که یک سال از قول پرداخت کمک 100 میلیون تومانی شما جهت ساخت یادمان شهدای گمنام سلطانیه گذشته است. از سویی دیگر در هفته دولت سال 98 نیز به استاندار محترم ذکر شد که از قولی که داده‌اید نزدیک به دو سال می‌‌گذرد اما پاسخ استاندار جالب بود و گفت: " این مبلغ هنوز تخصیص نیافته است!"

به گفته امام جمعه سلطانیه، شهرداری اگر کار ساخت یادمان شهدای سلطانیه را آغاز نکرده بهانه‌اش عدم پرداخت مبالغ توسط بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده است و از سویی دیگر آقای استاندار نیز قول داده و به وعده‌اش عمل نکرده است و از این جهت شهرداری پروژه را به تنهایی شروع نکرده و با همه پیگیری‌ها و با تمام تلاش‌ها متاسفانه حتی یک آجر هم در این یادمان بر روی هم قرار نگرفته است.

ذکر این نکته نیز لازم است که با اینکه پیگیری خبرنگار تسنیم از فرماندار سلطانیه در خصوص یادمان شهدا ادامه داشت ولی این مقام مسئول حاضر به مصاحبه نشد.

با تمام آن چه که گفته شد، وعده‌های محقق نشده مسئولان مهمترین علت عدم ساخت یادمان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهرستان سلطانیه بوده است، اما بهتر نیست مسئولان برای احترام به ایثارگری‌های این شهیدان هم که شده از وعده‌های تو خالی خود دست بکشند و همت بکار گیرند و یادمان شهدای شهرستان سلطانیه را تکمیل کنند؟! تاریخ سلطانیه، مردم و شهیدان گمنام چند سال دیگر باید منتظر به سرانجام رسیدن این یادمان باید باشند و مسئولان استان چه زمانی از خواب غفلت بیدار خواهند شد.

گزارش از زهرا بیات

انتهای پیام/ش

R7707/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نشر ارزش های دفاع مقدس ساخت یادمان شهدای گمنام امام جمعه سلطانیه ساخت یادمان شهدا شهرستان سلطانیه میلیون ریال بنیاد شهید برگزار شد مزار شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام قاسم‌خانی امام جمعه خوی در این جلسه توسعه و‌ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راپاسداری از ارزشهای دفاع مقدس بسیار مهم دانست .

 فرماندار خوی در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثارو شهادت شهرستان گفت: برگزاری یادواره شهدا مصداق بارز کار فرهنگی است و ضرورتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی بین نسل جوان است.

علی نژاد افزود:هویت بخشی به فضای شهری با جانمایی هرچه بیشتر المان شهدا و هماهنگ سازی هرچه بیشتر در این راستا مورد تاکید است.

 فرماندار خوی اضافه کرد :تدابیر لازم برای برگزاری اجلاسیه و کنگره شهدا اتخاذ شود و بهره مندی از ظرفیت های هنری برای انتقال پیام شهدا مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین برضرورت تامین زمین مناسب برای راه اندازی و احداث موزه هشت سال دفاع مقدس در خوی تاکید کرد و افزود:

راه اندازی این می تواند در تبیین نقش شهرستان و رزمندگان اسلام شهر ستان خوی در هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم باشد.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • آغاز ساخت یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • سفر یک روزه استاندار زنجان به ابهر+ جزئیات
  • آغاز عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام در بوستان فدک
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • شهر بوکان مزین به یادمان شهید گمنام می‌شود
  • دادستان زنجان استاندار را پای پل میربهاءالدین کشید
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح در زنجان
  • چالش تعطیلی پنجشنبه‌ها به زنجان رسید!