Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@20:06:16 GMT

جمعیت حیات وحش در خلخال افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۲۹۶۸

جمعیت حیات وحش در خلخال افزایش یافت

خبرگزاری آریا - با نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست در خلخال جمعیت حیات وحش این منطقه افزایش یافته است.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: با نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست در خلخال جمعیت حیات وحش این منطقه بطور قابل توجهی افزایش یافته است .‬ سعید شهند در نشستی با فرماندار خلخال گفت: تلاش‌های محیط‌بانان تلاشگر و همراهی بسیار خوب مردم منطقه در حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های وحوش موجب افزایش جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده بویژه جمعیت کل و بز شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‬ وی با تقدیر از حمایت فرماندار خلخال از برنامه‌های زیست محیطی در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان اظهارداشت: مشاهده حیوانات وحشی و نادری همچون پلنگ در جوار محیط‌های انسانی و در عمق 13 کیلومتری منطقه حفاظت شده آق‌داغ حاکی از وجود فرهنگ غنی حفاظت از محیط زیست در بین مردم است .‬ فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: نوع نگرش مدیریت محیط زیست استان اردبیل به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در این شهرستان مثبت و تسهیل‌گر بوده است .‬ فریدون بابایی افزود: آموزش‌های ارائه شده از سوی محیط‌بانان منطقه به اهالی روستاهای واقع در منطقه حفاظت شده کمک بزرگی به حفظ حیات وحش منطقه و آشتی مردم با طبیعت است .‬ او گفت: اعتبارات استانی امسال اداره حفاظت محیط زیست خلخال در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توزیع اعتبارات قابل توجه خواهد بود .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محیط زیست حفاظت شده حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هر گونه اقدامی که موجب تخریب زیستگاه حیات وحش و محیط‌ زیست شود تخلف محسوب و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: بر اساس بند (د) ماده ۱۰ قانون شکار و صید، و ماده ۱۱ آئین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست از بین بردن رستنی‌ها از جمله قطع درختان، خارزنی، بوته کنی و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و پناهگاه‌های حیات وحش، تجاوز و تخریب در این مناطق ممنوع است.

وی افزود: هر گونه اقدامی که موجب تخریب زیستگاه حیات وحش و محیط زیست شود تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: این استان دارای یک‌هزار و ۳۳۶ گونه گیاهی شامل یک‌هزار و ‏‏۱۹ گونه علفی، ۱۵۱ گونه‌ی بوته‌ای، ۱۲۵ گونه درختچه‌ای و ۴۱ گونه‌ی درختی است.

یوسفی تصریح کرد: گیاهان کوهستانی استان شامل ارژن، داغداغان، انجیر وحشی، ‏ بنه، بادام کوهی، کیکم، ‏تنگرس، زرشک، سماق، گون، درمنه کوهی، ریواس، کنگر، موسیر، لاله و لاله واژگون است.‏

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو با چیدن و ریشه‌کنی گیاهان دارویی و کوهی موجب تضعیف و حتی از بین بردن زیست‌بوم، تخریب و هم چنین عدم رویش دوباره این گونه و کاهش تنوع گونه‌ای در سال‌های آینده می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: علاوه بر برداشت بی‌رویه گیاهان کوهی که موجب از بین رفتن آن گیاه در مناطق می‌شود، اکنون در فصل بهار و زایش حیات وحش قرار داریم و رفت و آمدهای بی‌رویه به مناطق کوهستانی و حفاظت شده باعث لطمه زدن به گونه‌های حیات وحش می‌شود.

یوسفی تاکید کرد: تنوع زیستی و پوشش گیاهی هر منطقه گنجینه‌ای گرانبها و رو به پایان است که هیچ فرصتی برای جبران خسارات وارده بر آن وجود ندارد لذا، مشارکت و همدلی مردم ضروری است و بهترین حافظان تنوع زیستی در واقع ساکنان همان مناطق هستند.

کد خبر 746687

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • پیگیری قضایی محیط زیست مازندران از قاچاقچی حیات وحش در فضای مجازی
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست