Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از دو اپلیکیشن برای جمع آوری پسماند‌های خشک خبر داد. تاریخ انتشار: 14:30 - 23 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۳۴۲

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران،  صدرالدین علیپور گفت: در راستای اجرای طرح کاپ، روز دوشنبه ۲۶ خردادماه، با حضور شهردار تهران از دو اپلیکیشن جمع آوری پسماند خشک «به زی» و «جارو» رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی دو اپلیکیشن جمع آوری پسماند‌های خشک از سطح شهر گفت: اپلیکیشن‌های «به زی» و «جارو» به گونه‌ای طراحی شده اند که شهروندان با نصب آن‌ها روی تلفن‌های همراه و ثبت نام در سامانه، می‌توانند زمان و مکان موردنظرشان برای تحویل دادن پسماند‌های خشک را اعلام کنند. متولیان امر نیز طبق همین درخواست، پسماند‌ها را جمع آوری، وزن کشی و مبلغی را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی اپلیکیشن‌های مذکور در راستای اجرای طرح کاپ صورت گرفته است، ادامه داد: هدف از اجرای این طرح، کاهش تولید پسماند، بهینه سازی روش‌های جمع آوری پسماند‌های خشک، مقابله با زباله گردی و حمل پسماند خشک کمتر به مجتمع دفن زباله است. نتیجه این امر هم کاهش دفن پسماند خشک و افزایش کیفیت کمپوست‌های تولیدی در آرادکوه است.

علیپور همچنین با تاکید بر اینکه احتمال می‌رود در آینده تعداد اپلیکیشن‌های مربوط به جمع آوری پسماند‌های خشک در تهران افزایش پیدا کند، تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا با آغاز فعالیت اپلیکیشن‌های «به زی» و «جارو»، حدود ۲۰ دستگاه خودروی حمل پسماند خشک به ناوگان فعلی افزوده شود که این امر سرعت بیشتر در جمع آوری و حمل پسماند را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: طرح پایلوت کاپ در ۳ منطقه پایتخت از ۲۴ خردادماه کلید می‌خورد

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ قرار است روز دوشنبه ۲۶ خردادماه، با حضور شهردار تهران از اپلیکیشن‌های «به زی» و «جارو» و ۲۰ دستگاه خودروی حمل پسماند‌های خشک رونمایی شود.

علیپور در پایان از آغاز اجرای پایلوت طرح کاپ در ۴ منطقه پایتخت در روز دوشنبه خبر داد و عنوان کرد: در روز‌های آینده در مناطق ۲۲، ۲۱، ۱۶ و ۶ شاهد اجرای پایلوت طرح کاپ و نصب مخازن جداگانه پسماند خشک و‌تر خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پسماند پسماند تهران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران جمع آوری پسماند های خشک دو اپلیکیشن حمل پسماند پسماند خشک طرح کاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک

‌به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی ۹ گانه  نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رای و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماند‌های خشک علاوه براینکه  باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحد‌های مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته