Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:23:48 GMT

محور خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۴۱۲۶

محور خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های استان اصفهان

اردستان

امام‌جمعه اردستان گفت: دنیا بداند که تشت رسوایی آمریکای جنایتکار بزودی از بام خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد جامع اردستان افزود: امروز آمریکا از همه کشورهای جهان در برابر ویروس کرونا ضعیف‌تر است و آن قدرت پوشالی که کشورها را از آن می‌ترساند، در حال نابود شدن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به رییسان جمهوری پیشین آمریکا اظهار داشت: آنهایی که‌ دم از قدرت و اقتدار می‌زدند، کجا هستند که امروز کشورشان و مسوولان آن در برابر ویروسی کوچک چنین ناتوان و شکست خورده هستند.

امام‌جمعه اردستان با اشاره به وجود ۲ میلیون مبتلا و ده‌ها هزار کشته ناشی از بیماری کرونا در ایالات متحده اضافه کرد: آمریکا امروز با سه موضوع درگیر است که یکی ویروس کشنده کرونا، دوم قتل شهروند سیاه پوست به دست پلیس آن کشور و سوم، نابودی قدرت پوشالی که دنیا بزودی خواری و ذلتش را به چشم خواهد دید.

دهشیری با گرامیداشت یاد درگذشتگان ناشی از کرونا، برای آنها طلب آمرزش و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد و از اعضای ستاد مدیریت کرونا و نیروهای درمانی در راه پیشگیری و مداوای بیماران تلاش دارند، قدردانی کرد.

امام‌جمعه اردستان در ادامه به ۲۷ خرداد، سالروز تشکیل جهاد کشاورزی اشاره کرد و  گفت: متاسف هستیم که جهاد سازندگی حذف شد؛ کسانی که در جبهه‌های دفاع مقدس سنگرساز بی‌سنگر بودند و در نقاط محروم تلاش می‌کردند تا جامعه از محرومیت خارج‌ شود.

وی در پایان از مجلس یازدهم درخواست کرد با کمک دولت و قوه قضاییه جلوی گرانی را بگیرند و با کسانی که فساد می‌کنند، برخورد نمایند.

آران و بیدگل

امام جمعه آران و بیدگل نیز با اشاره به شیوع کرونا در جهان و کشور و مشکلات ناشی از آن یادآور شد: شیوع کرونا مشکلات زیاد اقتصادی در جهان و ایران به همراه داشته است، چنانکه افزون بر هشت هزار نفر ایرانی جان خود را از دست دادند.

حجت‌الاسلام ابوالفضل سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه افزود: واکنش دولت و مردم ایران در برابر این ویروس منحوس بسیار هوشمندانه بود، کمااینکه به دنبال فراخوان رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش مومنانه و کمک به محرومین، سیل کمک‌ها به راه افتاد.

وی بیان کرد: مردم شهرستان آران و بیدگل همانطور که در دفاع مقدس پرچم‌دار بودند و رتبه نخست ایثار را کسب کردند، در اجرای رزمایش مومنانه و کمک به نیازمندان هم رتبه اول را داشتند و هزاران بسته معیشتی به دست نیازمندان رساندند.

امام‌جمعه آران و بیدگل با تشکر از نیروهای درمانی در مبارزه با کرونا اضافه کرد: هنوز وضعیت کشور به حالت عادی بازنگشته است و تعدادی از شهرها در وضعیت قرمز و زرد قرار دارند که باید همچنان به توصیه‌های بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا ریشه‌کنی کامل کرونا توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به رویدادهای چند هفته گذشته در آمریکا و کشته شدن فردی از سوی پلیس آن کشور اظهار داشت: استکبار جهانی که ادعای دفاع حقوق بشری در جهان دارد، در جریان اعتراض‌ها به طور ظالمانه با مردم برخورد می‌کند و بیش از ۱۰ هزار نفر را بازداشت کرده و ۲۰ نفر را کشته است.

سلیمانی  در ادامه بر لزوم ورود دولت و نهادهای نظارتی برای کنترل قیمت‌ها تاکید و بیان کرد: کارشناسان بخشی از گرانی‌ها را ناشی از تحریم‌های ظالمانه می‌دانند اما سایر علت‌ها باید از جانب دولت، مجلس و نهادهای نظارتی شناسایی و ریشه‌کن شود.

سمیرم 

 امام جمعه سمیرم گفت: جهاد و کار جهادی باید ترویج شود و باقی بماند چرا که بدون کار و تلاش جهادی، وضعیت موجود بهبود نمی‌یابد.

حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی فیروزآبادی در نمازجمعه این هفته سمیرم در حسینیه انقلاب اسلامی این شهر اظهار داشت: مشکلات زیادی گریبان معیشت و اقتصاد عمومی را گرفته که با کار و مجاهدت در فعالیت‌ها می‌توان این مسائل را حل کرد و به نتیجه رساند.

به گفته وی، مدیریت و کار جهادی اقدامی برخاسته از ایمان است تا جایی که انسان همه ظرفیت خود را پای کار می‌آورد و از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

خطیب جمعه سمیرم اظهار داشت: تحقق جهش تولید که به عنوان شعار امسال مشخص شده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، به مدیریت جهادی و بدون منت، مجاهدت و تلاش انقلابی نیاز دارد.

وی با بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در باره فعالیت‌های جهادی در سال ۹۶ افزود: ایشان کار جهادی را عامل پیروزی‌ها می‌دانند و معتقدند ما جز با کار جهادی و انقلابی نخواهیم توانست این کشور بزرگ را به سامان برسانیم.

وی تاکید کرد: هرجا از حرکت جهادی غفلت کردیم، عقب ماندیم اما هرجا و هر زمان انقلابی و با ایمان راسخ عمل کردیم پیش رفتیم.

نایین

 امام جمعه نایین گفت: اعتراض‌ها و قیام‌ها در آمریکا، نشان می‌دهد، ابرقدرتی این کشور روبه افول و سقوط است.

حجت‌الاسلام سیدعلی سجادی در نمازجمعه  نایین در رواق فاطمیه این شهر با اشاره به رخدادهای جاری در آمریکا گفت: جنبش ضد نژادپرستی یکی از عوامل تسریع در افول آمریکا است و زوایای این فروپاشی اکنون در حال نمایان شدن است.

 وی اظهار داشت: ابرقدرتی آمریکا زیر سووال رفته و مجسمه‌هایی که نمادهای نژاد پرستی‌اند، توسط مردم معترض این کشور  زمین می‌خورد، در ۵۰ ایالت و ۵۸۰ شهر شورش و اعتراض فراگیر است و این قیام، ابرقدرتی آمریکا را زیر سووال برده است.

امام جمعه افزود: در این قیام گسترده حیثیت آمریکا درهم شکسته شد و دیگر نمی‌تواند به عنوان ابرقدرت ابراز وجود کند، اوضاع اقتصادی فلج و اوضاع اجتماعی‌اش هم نابسامان است.

سجادی افزود: چهره پنهان آمریکا آشکار شد، خوی وحشی‌گری و ستمگری و غارت حقوق مردم نمایان شده است اما قدرت ایران به رخ عالم کشیده شده، کشتی‌های غول پیکر ایران به بیخ گوش آمریکا رفت  و در عمل گفتیم که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

خطیب جمعه نایین در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال "جهش تولید" گفت: انتخاب این شعار بیانگر دغدغه رهبری نسبت به مسائل اقتصادی و معیشتی است که باید از سوی همه مسوولان و مردم مورد توجه قرار بگیرد.

سجادی نایین از مسوولان خواست تا به دستورالعمل و برگزاری جلسات اکتفا نکنند و از نزدیک با مسائل و مشکلات تولیدکنندگان آشنا شوند و درصدد رفع این مشکلات برآیند.

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، امروز در نقاط گوناگون استان اصفهان جز فریدون‌شهر که در وضعیت قرمز قرار دارد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برای نخستین‌بار پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اجتماعات در کشور برگزار شد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در شهر ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و حتی سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

۹۰۰ آیین نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می‌شود که استان اصفهان با برگزاری ۹۰ آیین، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

  

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور اصفهان ویروس کرونا ستاد اقامه نماز کشور اصفهان آران و بیدگل حجت الاسلام ویروس کرونا کار جهادی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همچنین معاونین و مدیران کل این وزارتخانه در محل میزهای خدمت پاسخگوی نمازگزاران محترم هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات مردمی قوه قضائیه، کمیته امداد امام خمینی(ره)، شهرداری تهران و فرمانداری تهران.

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود. این کتاب که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است، گلچینی از رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمین، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی پیرامون جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودارهای مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است. علاقمندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه نمایند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند