Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رییس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی گفت: با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که یک باشگاه هر ۴۵ دقیقه اقدام به ضدعفونی فضای ورزشی نماید.

محسن قهرمانی در گفتگو با ایسنا درباره آغاز مجدد تمرینات رشته‌های زیرمجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی اظهار کرد: در حال حاضر رشته‌هایی همچون راگبی، پارکور، برای‌تونیک و دارت فعال شده اند، اما به طور کلی رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت برای باشگاه‌ها به‌ویژه باشگاه‌های خصوصی بسیار سخت و مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باشگاه‌ها الان درآمدی ندارند و نمی‌توانند هر ۴۵ دقیقه اقدام به ضدعفونی نمایند. بهتر بود حداقل برای باشگاه‌هایی که در رنکینگ کشوری و استانی تاثیرگذار هستند مساعدت‌هایی در نظر گرفته می‌شد.

وی در خصوص مشکلات مالی باشگاه‌ها بیان کرد: در یکی از مجموعه‌های ورزش‌های هوایی، یکی از دوستان به ناگاه با افزایش دو میلیون تومانی اجاره ملکش مواجه شده و حالا باید به جای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کند. البته در کنار ورزشکار و باشگاه، آن صاحب ملک نیز حق دارد. باید یک عزم جدی و همگانی برای حل مشکلات باشگاه‌ها به وجود آید، زیرا باشگاه‌ها در جهت سالم‌سازی جامعه حرکت می‌کنند. در شرایط کنونی دیگر اسپانسر هم وجود ندارد.

قهرمانی درباره طرح‌ حمایتی وزارت ورزش و دولت از باشگاه‌های ورزشی تصریح کرد: هیچ کدام از باشگاه‌های ما از این وام استفاده نکرده‌اند. این طرح یک ایراد بسیار بزرگ دارد. این طرح شامل باشگاه‌هایی می‌شود که لیست بیمه دارند در حالی که به جرات، ۹۹ درصد باشگاه‌های ورزشی لیست بیمه ندارند. فقط در تعداد اندکی از مجموعه‌های ورزشی مانند چند پارک آبی ممکن است تعدادی نیروی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند. یک باشگاه چگونه می‌تواند مربی پاره‌وقت را بیمه کند؟

قهرمانی درباره دست‌به‌دست شدن رشته‌های رزمی در میان فدراسیون‌های مختلف اظهار کرد: حدود ۶ سال است این بحث در وزارت ورزش وجود دارد که همه رشته‌های رزمی، زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی شوند. اما متاسفانه برخی از رشته‌ها در رفت و آمد هستند. مثلاً یک رشته زیرمجموعه انجمن‌های ورزشی می‌شود و با ساختار و خلق‌وخوی آن تطبیق می‌یابد، ولی بعد از یکسال که نوبت اعطای مدرک می‌رسد ناگاه به فدراسیون دیگری می‌رود. 

وی ادامه داد: مثلاً پارکور نخست زیر مجموعه ورزش‌های همگانی بود. سپس به انجمن‌های ورزشی پیوست و بعد عضو ژیمناستیک شد. در هیئت ژیمناستیک کلاس‌هایی برگزار کردند و وقتی نوبت به اعطای مدرک رسید، پارکور به انجمن‌های ورزشی بازگشت.

رییس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی افزود: این رفت و آمدها ورزشکار را خسته و بی‌انگیزه می‌کند، زیرا فکر می‌کند جای مشخصی ندارد و نمی‌شود برای او برنامه‌ریزی کرد.  این شرایط در رشته‌هایی مثل موی‌تای و رزم سلطان نیز تکرار شده است.

قهرمانی تاکید کرد: من هر روز که به هیئت می‌روم منتظرم نامه‌ای بیاید و یک رشته ورزشی از ما کم یا اضافه شود.

وی درباره دلیل این جا به جایی‌های مکرر بیان کرد: فکر نمی‌کنم در وزارت ورزش بحث خاصی وجود داشته باشد. ورزش‌های رزمی سبک‌های متفاوت و متعددی دارد. هرکس که یک نوع سبک را ابداع کند، آن را ثبت می‌کند و زیرمجموعه فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی می‌شود اما برخی‌ها بعد از چند وقت به این نتیجه می‌رسند که نمی‌توانند در بستر این فدراسیون کار کنند و به وزارت ورزش درخواست می‌کنند که فدراسیون آنان عوض شود. 

قهرمانی خاطرنشان کرد: معتقدم اگر قرار است جامعه رزمی‌کاران ما شرایط خوبی داشته باشند باید در یک جا جمع شوند و در عین حال مطالبات خود را از همان جا پیگیری کنند. اما اینکه امروز یک جا و فردای جایی دیگر باشند برای آنها مضر است.

رییس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی در خصوص بدهی مالی این هیئت تاکید کرد: در بحث ایاب و ذهاب و تهیه ملزومات بدهی نداریم اما یک سری بدهی جاری داریم که این موضوع تقریباً در تمام هیئت‌ها وجود دارد. خوشبختانه تعاملات خوبی با بخش خصوصی ایجاد کرده‌ایم تا برای بحث زمین تمرین مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی هیئت انجمن های ورزشی خراسان رضوی وزارت ورزش باشگاه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، سرگزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: این طرح از مدت چهار ماه گذشته با هدف شناسایی افراد مستعد و برتر در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی در از مدارس شمال استان آغاز شده است.
وی افزود: در اجرای این طرح تعداد صدنفر دانش آموز برتر و علاقمند در رشته‌های هنری داستان، شعر، نمایش و موسیقی شناسایی خواهند شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این طرح استعدادیابی رشته‌های هنری در جنوب و مرکز استان نیز اجرا خواهد شد و افراد علاقمند و برتر شناسایی و آموزش خواهند دید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتقاد تند کاپیتان سرخ‌ها از چند بازیکن این تیم!
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • فرهنگ پهلوانی باید در تمام عرصه‌های ورزشی تثبیت شود
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است