Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@11:40:13 GMT

جهادگران برای ایجاد نشاط اجتماعی به میدان عمل بیایند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۴۳۹۹

جهادگران برای ایجاد نشاط اجتماعی به میدان عمل بیایند

امام جمعه زرین‌شهر گفت: در شرایط کرونا تمام جامعه یک گروه جهادی بزرگ شد امروز هم لازم است تا با همان قدرت جهادگران به میدان ایجاد نشاط و شادابی بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنجان، حجت‌الاسلام قاسم باقریان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زرین‌شهر اظهار کرد: برخی ما را به دلیل عدم به کار بردن کلمات و واژه‌های غربی مسخره می‌کردند و به کار بردن واژه‌های غربی را پرستیژ و استفاده از واژه‌های غنی داخلی را تهجر و دلیل عقب‌ماندگی می‌دانستند اما امروز آنچه در غرب در حال اتفاق است باتلاق فرهنگ غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زرین‌شهر افزود: چیزی که مقامات کشورهای غربی و جامعه غربی را گرفتار خود کرده فرهنگ منحط غربی است که نقاب از چهره واقعی کشورهای مدعی حقوق بشر را کنار زده و یکی از این فرهنگ‌های زشت غربی همین نژادپرستی است.

وی با بیان اینکه تقویت نشاط اجتماعی باید در اولویت گروه‌های جهادی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در شرایط کرونا تمام جامعه یک گروه جهادی بزرگ شد برخی به سم‌پاشی معابر و ضدعفونی کردن پرداختند، عده‌ای به میدان کمک‌های مؤمنانه آمدند، تعدادی به تولید لوازم بهداشتی موردنیاز پرداختند و امروز هم لازم است تا با همان قدرت گروهای جهادی به میدان ایجاد نشاط و شادابی بیایند.

خطیب نماز جمعه زرین‌شهر با تأکید براینکه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه یک ضرورت مهم است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: فرصت تابستان بهترین زمان برای ایجاد نشاط اجتماعی در  جامعه و شهر است، اردوگاه شهید مطهری زرین‌شهر با همت جهادی برخی دوستان از طلاب و فرهنگیان خیرین فرصتی را مهیا کرده تا این نشاط اجتماعی تحقق پیدا کند.

وی متذکر شد: با بازگشایی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها و حضور مردم در این مراکز ضرورت دارد مردم آموزش‌های لازم را ببینند و با رعایت پروتکل‌های اجتماعی سلامت خود و جامعه را حفظ کنند.

باقریان با اشاره به بازگشایی مصلای نماز جمعه زرین‌شهر یادآور شد: بارگشایی نماز جمعه‌ها فرصتی است برای ایجاد یک مرکز آموزشی قوی برای آموزش مردم در خصوص زندگی در شرایط کرونا، مؤمنین باید با رعایت پروتکل‌های دقیق بهداشتی الگویی باشند برای کل جامعه و فراموش نکنیم که هر نمازگزار نماز جمعه یک مأمور آموزش بهداشتی در محله خود است که پروتکل‌های بهداشتی را به اهالی محل آموزش می‌دهد.

وی با توجه به در پیش بودن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تشریح کرد: اگر مکتبی از اساس و ریشه درست باشد افراد تربیت شده در این مکتب نیز سالم تربیت شده و خود به  تربیت جامعه اسلامی خواهند پرداخت، امام صادق (ع) چنین مکتب مقدس و سالمی را در زمان خود ایجاد کرده و بعد از گذشت قرن‌ها از آن زمان هنوز اثر تربیتی آن مکتب غنی در حال درخشیدن و تربیت است.

امام جمعه زرین‌شهر با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران کرونا اظهار کرد: شرایط کرونا اهمیت فضای مجازی و استفاده صحیح از آن را برای همه روشن کرد، بنابراین باید برای ساماندهی این فضای مجازی که اهمیت و نقش آن بر همگان روشن شد برنامه و طرح‌های عملیاتی و کارشناسی داشت که امیدواریم که این امر محقق شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۱/ر۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس جمعه زرین شهر نشاط اجتماعی شرایط کرونا ایجاد نشاط نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل‌تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع‌آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

کد خبر 6085201

دیگر خبرها

  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • فردا برق مناطقی ازشهر پلدشت قطع می شود.
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه بین محلات از اهداف شورای شهر ارومیه