Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌ استان‌ها- فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: با افرادی که به عنوان گردشگر وارد مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست می‌شوند و با روشن کردن آتش و عدم اطفاء آن به طبیعت آسیب می‌زنند برخورد می‌شود. ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ضمن هشدار به تمامی افرادی که به عنوان گردشگر وارد مناطق تحت مدیریت محیطزیست گیلان می‌شوند اظهار داشت: با افرادی که اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت کرده و بدون اطفاء آن از محل خارج می‌شوند برخورد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان ضمن تقاضا از تمام مردم گیلان و طبیعت دوستان برای جلوگیری از افزایش اقدامات مخرب در محیط‌زیست مشارکت و همکاری آنان را در این امر خواستار شد و عنوان کرد: ایجاد عامدانه آتش در طبیعت، بی‌احتیاطی و سپس خاموش نکردن آتش خسارات بسیار زیادی را به محیط‌زیست وارد می‌کند.

اکبری‌پور از کسب موفقیت‌های جدید توسط عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در سطح کشور نیز خبر داد و تصریح کرد: بر اساس اعلام فرماندهی یگان حفاظت محیط‌زیست کشور، یگان حفاظت محیط‌زیست استان گیلان با حمایت‌های مدیرکل از حیث عملکردی در سه ماهه امسال در رتبه نخست کشوری قرار گرفت.

سمنان| حراست از جنگل‌ها مستلزم تجهیزات نوین است؛ با بیل و کلنگ نمی‌توان آتش جنگل‌ها را مهار کردآتش جنگل های خوزستان خاموش شدروایت تسنیم از جدال نابرابر جنگلبانان کهگیلویه و بویراحمد با آتش جنگل‌های گچساران

وی از حضور سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در گیلان و بازدید وی از مناطق تحت مدیریت و یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان خبر داد و ابراز داشت: با توجه به کسب رتبه نخست عملکردی یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان بدون شک این روند بسیار خوب همچنان تا پایان سال استمرار پیدا می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان همراهی نیروی انتظامی، حمایت دستگاه قضایی و سایر ارگان‌ها و نهاده در جهت برخورد با متخلفان زیست‌محیطی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: برای صیانت بهتر از داشته‌های ارزشمند محیط‌زیست همکاری، مساعدت و تعامل بسیاری از حوزه‌ها با عوامل و نیروهای محیط‌زیست لازم است.

اکبری‌پور صدور تقدیرنامه از سوی فرمانده یگان حفاظت ‌محیط‌زیست کشور به یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان و اقدامات گسترده‌ای که برای کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت انجام شد سخن گفت و افزود: یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تاکنون شهدا و جانبازان زیادی در راستای انجام وظایف محوله سازمانی خود تقدیم کرده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان محیط‌بانان کشور را از جمله زحمتکش‌ترین اقشار جامعه دانست و در همین زمینه خاطرنشان کرد: رفع مشکلات و چالش‌های بزرگ و کوچکی که محیط‌بانان برای ادای وظایف و رسالت‌های خطیر خود با آن مواجه هستند از مهم‌ترین خواسته‌های این قشر پرتلاش محسوب می‌شود.

وی ایثار محیط‌بانان شاهد و جانباز را یادآور مسئولیت بسیار سنگین و خطیر خانواده محیط زیست در این عرصه دانست و عنوان کرد: محیط‌­بانان، از فداکارترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند به طوری‌که گاهی اوقات با جان خود که با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ است، شجاعانه در مقابل متجاوزین به طبیعت ایستادگی می­‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان بر نقش آحاد مردم در حفظ و حراست مطلوب از موهبت‌های طبیعی نیز تأکید کرد و ابراز داشت:‌ به طور قطع نگهداری از منابع با ارزش طبیعی یک جامعه تنها از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست نیست بلکه آحاد مردم با مشارکت مؤثر خود در این مسیر نقش بسیار به سزایی را بر عهده دارند.

اکبری‌پور ارائه آموزش‌های فرهنگی پایه‌ای به مردم به ویژه کودکان در سطح مدارس و مهدهای کودک به صورت نظام‌مند را مورد تأکید قرار داد و افزود:‌ در اغلب کشورهای توسعه‌یافته برای نهادینه شدن یک فرهنگ، خاص مانند موضوعات حوزه محیط زیست نسبت‌ به ‌ارائه آموزش‌های پایه‌ای جهت تقویت روحیه مشارکت افراد اقدام می‌شود.

انتهای پیام/614/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان مناطق تحت مدیریت اکبری پور جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید روح الله موسوی بیان کرد: محیط زیست بدون آلودگی در نهایت سلامت انسان‌ها را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از پلاستیک به یکی از بحران‌های زیست محیطی کره زمین تبدیل شده است افزود: استفاده از مواد پلاستیکی به حدی زیاد شده که برای زمین بحران ایجاد کرده و زندگی بسیاری از حیوانات به دلیل آلودگی محیط زیست با مواد پلاستیکی به خطر افتاده است.

موسوی اظهار کرد: به همین دلیل باید از دوران دانش‌آموزی کودکان و نوجوانان آموزش ببینند تا از مواد پلاستیکی کمتر استفاده کنند و زباله‌های پلاستیکی را در محیط و طبیعت رها نکنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود تا به خانواده‌های خود نیز برای حفظ محیط زیست اطلاع رسانی و آگاهی بخشی کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان