Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، گرانی و تورم در استان ایلام مسئله زیاد جدیدی نیست، سال‌های زیادی است مردم استان ایلام با مسئله گرانی در بسیاری کالاها و خدمات مواجه هستند.این استان طبق آمار مرکز آمار ایران دارای بیشترین تورم در کشور نیز است، مسئله تورم و گرانی در استان ایلام متأسفانه هنوز مورد ارزیابی دقیق کارشناسان و مسئولان استان برای ریشه یابی و حل آن قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر افزایش بی رویه قیمت اجناس و کالاها در استان ایلام و کم‌توجهی مسئولان نظارتی گلایه مردم را به دنبال داشته است. یکی از مهمترین بخش‌هایی که مردم استان بیشترین مشکل را با آن دارند، قیمت بالای میوه و تره‌بار در استان است.

قیمت‌هایی که طبق گفته بسیاری از مردم از سایر مناطق کشور بالاتر است، متأسفانه عده زیادی هم هستند که به دلیل قیمت‌های بالا اصلاً میوه خرید نمی‌کنند.

انتقاد امام جمعه ایلام از وضعیت گرانی در استان

مسئله گرانی به خصوص میوه و تره‌بار باعث شد هفته گذشته امام جمعه ایلام در جلسه فوق العاده تنظیم بازار از وضعیت گرانی و نبود نظارت در استان انتقاد کند.

حجت‌الاسلام الله نور کریمی تبار بیان کرد: استان ایلام رکوردار بیشترین تورم در کشور است و این امر مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.

او افزود: چرا در هر منطقه از ایلام باید شاهد قیمت‌های متفاوت باشیم، این همه مردم با مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، چرا نرخ تورم بالاتر از میانگین کشوری در استان است.

امام جمعه ایلام با انتقاد از افزایش قیمت و نبود نظارت بر بازار استان، تصریح کرد: نیازی به توضیح نمی ببینم، نظارت و عملکردها قابل قبول نیست.

دلال‌ها باعث الهتاب بازار میوه استان شده‌اند

همچنین امام جمعه ایلام روز گذشته در دیدار با مسئولان امور مالیاتی استان اضافه کرد: فرارهای مالیاتی در ایلام هم دیده می‌شود و دلال‌هایی که در این حوزه قرار دارند باید شناسایی شوند.

او گفت: به عنوان مثال در بخش فروش میوه و تره بار در ایلام دلال‌ها وارد کار شده و بدون پرداخت مالیات درآمدهای آن‌چنانی داشته و سبب التهاب بازار میوه و تره بار هم شده‌اند.

وجود شبکه دلالی در بازار استان ایلام

افشار خسروی زاد دادستان ایلام نیز روز گذشته جلسه تنظیم بازار استان اظهار کرد: این تورم که در ایلام وجود دارد به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

خسروی زاد عنوان کرد: مهمترین آسیبی که در استان ایلام وجود دارد قیمت‌های سرسام‌آور زمین، مسکن، اجاره بها، میوه و تره بار، لوازم خانگی و کالاهای اساسی است که متأسفانه با تشکیل شبکه دلالی در ایلام به وجود آمده است.

او افزود: با قاطعیت با این شبکه دلالی برای انحلال و برخورد قانونی با آن اتخاذ تصمیم شده است.

آغاز برخورد جدی با متخلفان

بعد از دستور دادستان ایلام در راستای ساماندهی بازار میوه وتره بار در مرکز استان ایلام، کمیته مایحتاج عمومی فوراً تشکیل و در هفته جاری دو مرتبه گشت مشترک تشکیل و از صنف مربوطه و عمده فروشان بازار میوه و تره‌بار بازدید به عمل آمد.

در این بازدید اخطار پلمب ۴۸ ساعته برای موارد متعددی از متخلفان صادر شد.

همچنین به کمیته قیمت گذاری که قیمت سه میوه تابستانی را ذکر نکرده بود، دستور داده شد هر دو روز یک مرتبه نرخ گذاری بر اساس قیمت متعارف صورت گیرد و چنانچه هر فردی بیشتر از قیمت عرضه داشته باشد به تعزیرات معرفی شود.

همچنین پس از آنکه دادستانی استان ایلام در مقام مدعی العموم به گرانی اقلام اساسی و میوه و تره بار ورود کرد پنج باب مغازه در میدان تره بار ایلام پلمب شدند.

بررسی‌ها نشان داد یک قلم میوه مانند هلو در میدان اصلی ۷,۵۰۰ تومان است اما به قیمت ۲۰ هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

اجرای طرح ۳ مرحله‌ای مقابله گران فروشی در استان

استاندار ایلام نیز روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان از برخورد جدی با دلالان و گرانفروشان در ایلام خبر داد و گفت: برای برخورد با گرانفروشی یک طرح سه مرحله‌ای اجرا می‌شود.

قاسم سلیمانی دشتکی بیان کرد: سه مرحله برای مهار گرانی بازار در پیش خواهیم گرفت؛ در مرحله اول باید با تلاش و همکاری صنعت و معدن و تجارت و اصناف و با اعتماد به بازاریان و اتحادیه‌ها تا پایان خرداد دست افراد دلال و سود جو قطع شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه در مرحله دوم با حضور تعزیرات و بسیج اصناف به همراه بازرسان صمت و اتحادیه‌ها بازار رصد می‌شود، گفت: در مرحله سوم اگر نتایج مثبتی از دو مرحله قبل به دست نیامد از ابتدای مردادماه با حضور دادستانی با گران فروشان و اخلالگران اقتصادی قاطعانه برخورد می‌شود.

بازار میوه وتره بار زیر چتر نظارت بازرسان ایلام

عزت الله عبدخانی معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ایلام نیز گفت: نظارت بر بازار میوه و تره بار توسط بازرسین به صورت مستمر در حال پیگیری است و در این راستا گشت مشترکی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه از سطح بازار میوه و تره بار، عمده فروشی و نیز صنوف خرده فروشی برگزار شده است.

عزت الله عبدخانی افزود: در این بازرسی‌ها ضمن رصد بازار و کشف قیمت، بر نصب برچسب قیمت اقلام میوه و تره بار تاکید و تعداد ۵۷ واحد صنفی متخلف شناسایی شده است.

او افزود: گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، تداخل صنفی و رعایت نکردن بهداشت عمومی از مهمترین تخلفات این واحدها بود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت استان ایلام تصریح کرد: بازرسین صمت استان ایلام در دو نوبت صبح و عصر کار نظارت را بر عهده داشته و وضعیت اقلام میوه و تره بار را به صورت روزانه رصد می‌کنند.

امیدواریم بعد از سال‌ها یک بار برای همیشه مسئله گرانی و تورم در استان ایلام ریشه یابی و حل شود، تعدادی زیادی از مردم استان دارای درآمد نسبتاً پایینی هستند و قطعاً اصلاح قیمت‌ها می‌تواند نقش مهمی در زندگی مرد داشته باشند.

گرانی در استان ایلام فقط مختص میوه و تره‌بار نیست، بلکه امروز این مسئله در بسیاری از کالاها و خدمات مثل زمین و مسکن نیز به وضوح دیده می‌شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو یارانه دلار بورس کرونا کرونا در جهان رومینا اشرفی بازار اقتصادی مسکن اخبار حوادث تولد خون برخورد ایلام متخلفان عکس فیلم قتل خودکشی دختر جوان شهید کودک ایران جسد استان ایلام میوه و تره بار بازار میوه بازار استان شبکه دلالی قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از حوزه‌های قضایی سوادکوه و سوادکوه شمالی، گفت: اجازه هیچ گونه سوء استفاده و تخلف در حوزه ساخت و ساز‌های غیرمجاز، تخریب محیط زیست و منابع طبیعی و کوه خواری در استان را نخواهیم داد و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفان، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

او افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دولتی مرتبط باید به وظایف قانونی خود در خصوص حفظ محیط زیست، حراست از منابع طبیعی و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز به بهترین شکل ممکن عمل نموده و قبل از ارتکاب جرم از وقوع آن پیشگیری کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: روسا و دادستان‌های سراسر استان در مسیر حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، حفظ حقوق بیت المال و حقوق عامه، مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و مقابله با تجاوز به حریم رودخانه ها، در کنار مدیران استان خواهند بود، اما در صورت ترک فعل و تخطی از انجام وظایف محوله و فراهم نمودن زمینه تخلف، برخورد دستگاه قضایی با مدیران متخلف، قاطع و جدی خواهد بود.

پوریانی بر احقاق حقوق مردم و حفظ حقوق بیت المال نیز تاکید کرد و افزود: در هر نقطه‌ای از استان اگر احساس شود، اقدامات افراد با حقوق عامه و حفظ بیت المال منافات داشته و تخریب زیست محیطی، آسیب به منابع طبیعی یا تغییر کاربری غیرمجاز را موجب شده است، قطعاً با مجرمین و متخلفین برخورد جدی، قاطع، سریع و قانونی خواهد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با افزایش دهندگان خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • با واحدهای درمانی متخلف در قم برخورد جدی می‌شود