Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:59:28 GMT

شیفت حرم پاداش خدمت به محرومین است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۵۰۳۱

شیفت حرم پاداش خدمت به محرومین است

صالحی بابیان اینکه خادمیاران رضوی باید با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس و انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، هفته‌ای ۶ساعت به نیت امام رضا(ع) به محرومین خدمت کنند و ثبت گزارش داشته باشند، گفت: پاداش این نوع‌دوستی، خدمت در حرم مطهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سهیل صالحی»  امروز(23خرداد) در کلاس آموزشی توجیهی مسئولین کانون‌های محلی و موضوعی خادمیاران رضوی شهرستان ساری که با محوریت کار در سامانه خادمیاری آستان قدس در سالن جلسات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران برگزار شد، گفت: فعالیت در حوزه خدمت به زائران امام رضا(علیه‌السلام) برای رسیدن به مقام و جایگاه مادی نیست، بلکه هدف، ترویج و توسعه معارف الهی و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) در جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در خصوص عنوان خادمیار افتخاری حضرت رضا(علیه‌السلام) تصریح کرد: خادمیار کسی است که رفتار و گفتارش رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد و رفتارش باعث شود فرهنگ محبت به ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) در جامعه گسترش یابد و حلقه‌ ارتباط بین مردم و امام رضا (علیه‌السلام) نزدیک‌تر شود.

 

وی بابیان اینکه خادمیاران در دو بخش محرومیت‌زدایی و فرهنگی به محرومان و نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند، گفت: ما باید شکرگزار خدا در توفیق خدمت به امام رئوف باشیم و همه باید به‌عنوان خادم امام رضا (ع)  با توجه به تخصص و تعهدی که داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خدمت به جامعه تلاش کنیم.

 

صالحی ادامه داد: خدمت کردن برای اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مکان و زمان نمی‌شناسد و باید همیشه و در همه حال خود را خادم بدانیم.

 

وی بابیان اینکه خادمیاران رضوی به‌پاس خدمتی که در محل زندگی و کار خود به محرومین ارائه می‌دهند با تعریف شیفت حرم از سوی آستان قدس رضوی مورد تشویق قرار می‌گیرند درواقع پاداش خدمت به محرومین، خدمت در محضر مبارک امام رضا(ع) است، افزود: خادمیاران رضوی باید هفته‌ای 6ساعت به نیت امام مهربانی‌ها حضرت رضا(علیه‌السلام) به محرومین خدمت کنند و در سامانه خادمیاری ثبت گزارش داشته باشند.

 

صالحی در بخش دوم سخنانش ضمن تشریح سامانه خادمیاری آستان قدس و اینکه تمامی روند حوزه خادمیاری از طریق این سامانه در حال برگزاری است، گفت: هر خادمیار در بدو مراجعه به این سامانه باید اطلاعات هویتی خود را بارگذاری و سپس تایید کند.

 

وی ادامه داد: هر خادمیار باید عرصه و مصداق خدمتی  در این سامانه انتخاب کند.

 

صالحی همچنین در خصوص کارنامه خدمتی خادمیاران، رزرو خدمت توسط مسئولین کانون‌های محلی و برخی از کانون‌های موضوعی، اهمیت گزارش‌نویسی و چگونگی ثبت گزارش در سامانه، بهره‌مندی از آموزش‌ها و شرکت در آزمون‌های آستان قدس نکاتی را بیان کرد.

 

وی بابیان اینکه کانون‌های خادمیاری باهدف ترویج فرهنگ و سیره رضوی و اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، شناسایی ظرفیت‌های هر استان و شهرستان‌ها در محلات مختلف، شناسایی اقشار آسیب‌پذیر جامعه، امدادرسانی و کمک به مستمندان با مشارکت خادمیاران رضوی تشکیل‌شده، گفت:  استفاده از ظرفیت خادمیاران رضوی در زمینه‌های مختلف با توجه به تخصص آنان برای تحقق مأموریت‌های محوله آستان قدس رضوی،  رصد نیاز محرومان در اطراف کانون و وصل کردن خادمیاران به نیازمندان از وظایف اصلی خادمیاران محله‌ای است.

 

 به گفته صالحی انجام اقدامات عمومی با هماهنگی رابط شهرستان و نیز استفاده از توان خادمیاران عمومی از دیگر وظایف مسئولان کانون‌های محله‌ای است.

 

وی بابیان اینکه تائید خدمت خادمیاران عضو کانون (عضو سامانه)، طراحی و اجرای برنامه‌های عملیاتی تخصصی علاوه بر خدمت‌های مندرج در سامانه، تبلیغ و ترویج موضوع خادمیار در مجموعه‌های تخصصی مرتبط با کانون موضوعی از وظایف اصلی مسئولین این کانون محسوب می‌شود.

 

صالحی در بخش‌های پایانی این نشست آموزشی توجیهی با تأکید بر اینکه خادمیاران باید در آموزش غیرحضوری سامانه‌ای شرکت کنند و در بخش ثبت گزارش سامانه فعالیت نمایند تا ارزیابی‌ها صورت گیرد که در غیر این صورت ارزیابی خادمیار منفی خواهد بود، گفت: سه هزار و 436نفر از مردم شریف ساری با ورود به سامانه خادمیاری آستان قدس به‌عنوان خادمیار رضوی نام‌نویسی کردند که انتظار داریم علاوه بر ارائه خدمات شایسته به نیت امام رئوف (علیه‌السلام)، ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری نیز در دستور کار این خادمیاران باشد.

 

وی افزود: خادمیارانی که در عرصه خدمتی خود فعالیت ندارند و همچنین ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری موردتوجه این افراد نیست به‌زودی تعیین وضعیت خواهند شد.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیفت حرم خادمیاران رضوی کلاس توجیهی محرومیت زدایی سامانه خادمیاری آستان قدس سامانه خادمیاری خادمیاران رضوی آستان قدس رضوی علیه السلام ثبت گزارش امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی
  • باید به همه لحظات عمر خود رنگ خدایی ببخشیم
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • کانون خدمت رضوی آماده همکاری با بهزیستی در استان بوشهر است
  • همکاری های بهزیستی و آستان قدس رضوی در استان بوشهر تقویت شود
  • کمک کانون آستان قدس شهید چمران یزد به آزادی زندانیان غیر عمد