Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@09:39:51 GMT

چگونه در گلدان شبدر بکاریم؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۶۹۱۶

شبدر گیاهی ارزشمند و پرخاصیت است که با رعایت نکاتی می‌توانید به راحتی آن را در یک گلدان بکارید. ناطقان: شبدر گیاهی پرخاصیت است که با رعایت نکاتی می‌توانید به راحتی آن را در یک گلدان کاشته و این گیاه را در منزل خود داشته باشید، در مرحله اول باید گونه شبدر مورد نظر خود را تهیه کنید.

این گیاه بیش از ۳۰۰ گونه مختلف دارد، که مهم‌ترین آن شبدر ایرانی است، این شبدر بیشتر برای تولید علوفه کشت می‌شود و در گلدان با داشتن گل‌های سفید یا زرشکی و ارغوانی زیبایی خاصی به محیط شما می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبدر زینتی نیز یک نوع دیگر از شبدر است این گیاه زیبا با برگ‌های قرمز رنگ و گل‌هایی به رنگ زرد و سبز روشن چند سالی است که کاشت آن در کشور ما به عنوان گیاه زینتی طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گیاه، بومی کشور برزیل است و به نور زیاد و هوای خنک برای رشد نیاز دارد. شبدر زینتی در زمستان به یک دوره استراحت می‌رود و باید طی این دوره برگ‌ها همه کف‌بر و آبیاری قطع شود.

پس از تهیه بذر شبدر یک گلدان مناسبی را تهیه کنید وداخل آن را با خاک باغچه و خاک برگ پرکنید، بذر این گیاه بسیار ریز است، بذر خیس شده را با خاک نرم مخلوط کنید، سپس آن را در سطح خاک پخش کنید و روی آن را با لایه نازکی از خاک بپوشانید و به وسیله اسپری سطح خاک گلدان را آبیاری کنید.

بعد از کاشت بذر‌ها آن را در محلی گرم و نیمه سایه قرار دهید و سطح گلدان را با پلاستیک شفاف بپوشانید تا شرایط گلخانه‌ای برای گیاه ایجاد شود، بعد از گذشت ۳ تا ۵ روز جوانه‌های کوچک شبدر در سطح گلدان نمایان خواهند شد.

شرایط محیطی مناسب برای کاشت شبدر

خاک: بهترین خاک برای کاشت شبدر در گلدان ترکیبی از خاک باغچه، خاکبرگ، کود آلی و شن درشت است. شبدر گیاهی مقاوم است و به نوع خاک چندان حساس نیست با این وجود خاک‌های قلیایی مرطوب با زهکش کافی، مناسب‌ترین خاک برای کاشت شبدر است.

آبیاری:بهترین زمان برای آبیاری شبدر هنگامی است که در فاصله بین دو آبیاری سطح خاک رویی گلدان خشک شده باشد. در محیط آپارتمان، آبیاری دو بار در هفته برای گیاه مناسب است.

نور: شبدر گیاهی نورپسند است و برای رشد بهینه به نور کافی خورشید نیاز دارد. توجه داشته باشید، اگر نور فقط از یک جهت به گیاه بتابد، گیاه بد قواره و دراز شده و به یک سمت کشیده می‌شود.
دما:دمای مناسب برای نگهداری و کاشت شبدر در گلدان دمای ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد است. این گیاه هوای خنک را بیشتر می‌پسندد.

تعویض گلدان
گیاه شبدر زینتی زود به زود نیاز به تعویض گلدان ندارد، بنابراین هنگامی برای تعویض گلدان اقدام کنید که ریشه از منافذ کف گلدان بیرون زده و یا پیاز آن خیلی بزرگ شده است. به این منظور گلدان را یک سایز بزرگتر انتخاب کنید و این کار را در زمان خواب زمستانی و دوره استراحت گیاه انجام دهید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شبدر ، گلدان ، کاشتن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شبدر گلدان کاشتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ کاهش بارندگی‌ها و منابع آبی شیروان در چند سال اخیر به یکی از چالش‌های اساسی برای کشاورزان و باغداران تبدیل شده، در این راستا برای اولین بار با همکاری جهاد کشاورزی، کاشت نهال انگور با روش آبیاری زیر سطحی در یکی از باغات این شهرستان آغاز شد.
کشاورزی و باغداری در شیروان به دلیل کم‌آبی دچار چالش زیادی شده لذا اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی نه تنها روشی نوین برای رساندن کافی و به هنگام آب به درختان بلکه راهکاری در التیام زخم کم‌آبی شدید در این شهرستان است.
از جمله مزایای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی این است که آب با استفاده از این روش به طور مستقیم در زیر خاک و پای ریشه تخلیه شده و در هم آنجا نیز به مصرف گیاه می‌رسد. 
سامانه آبیاری زیرسطحی قطره‌ای نه تنها سبب کاهش تبخیر آب و از دست رفتن ناخواسته آن می‌شود بلکه درصد جذب آب توسط ریشه گیاه را به میزان مطلوبی افزایش می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • چطور بهار را به بالکن خانه ها ببریم؟ | ایده های برای نگهداری گیاهان در بالکن‌های۲ متری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • لذت از بهار با گل همیشه بهار