Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@05:59:22 GMT

اشرف غنی: طالبان واقعیت افغانستان است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۶۹۶۰

اشرف غنی: طالبان واقعیت افغانستان است

خبرگزاری میزان- در حالی که سه هزار زندانی طالبان تاکنون آزاد شده‌اند، اشرف غنی اعلام کرد که طالبان واقعیت افغانستان است بنابراین دو هزار زندانی دیگر این گروه به زودی آزاد خواهد شد. تاریخ انتشار: 07:17 - 24 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۴۴۰

خبرگزاری میزان - اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس در نشست شورای آتلانتیک اظهارداشت که دولت نسبت به روند صلح متعهد است و دو هزار زندانی دیگر طالبان بزودی آزاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد که هیئتی از طالبان هنوز در کابل است و روند آزادی زندانیان این گروه را بطور مشترک بررسی می‌کند.

رئیس جمهور افغانستان افزود: دولت تصمیم گرفته است که دو هزار زندانی دیگر طالبان را در زمان بسیار کوتاه آزاد کند.

این در حالی است که تاکنون دولت افغانستان سه هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است و بر اساس توافقنامه قطر، برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پنج هزار زندانی این گروه باید آزاد شوند.

بر اساس توافقنامه دوحه، همچنین طالبان متعهد است که یک هزار زندانی نیروهای دولتی را آزاد کند.

اشرف غنی در این نشست گفت که «طالبان یک واقعیت افغانستان است. جنگ دیگر راه حل نیست و باید مشکلات از مسیر مذاکره حل شوند».

بیشتر بخوانید: توافق «اشرف غنی»و«عبدالله عبدالله» بر سر تقسیم قدرت در افغانستان طالبان: دور نخست گفت‌وگوی بین افغانستانی صلح در قطر برگزار می‌شود دولت افغانستان: طالبان به کاهش خشونت‌ها پایبند نیست بی بی سی: جزئیات طرح عبدالله برای حل بحران سیاسی افغانستان
کارشناس آمریکایی: طالبان ساختار کنونی افغانستان را قبول ندارد مقام افغانستانی تلاش ایران برای صلح افغانستان را مهم دانست عبدالله: حاضرم با طالبان در آینده "افغانستان" در یک دولت کار کنم عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد عبدالله عبدالله همزمان با اشرف غنی مراسم تحلیف برگزار می‌کند عبدالله: توافق "آمریکا-طالبان" زمینه خروج نیروهای خارجی را فراهم می‌کند

به گزارش طلوع، «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهارداشت باید بر اساس توافق صلح، تمام پنج هزار زندانی طالبان آزاد شوند تا زمینه برای مذاکرات بین افغان‌ها مهیا شود.

وی پس از سخنرانی اشرف غنی در شورای آتلانتیک آمریکا، در توئیترش نوشت که اگر تمامی زندانیان طالبان بر اساس فهرست ارائه شده آزاد شوند، آنها در مدت یک هفته برای آغاز مذاکرات بین افغان‌ها آمادگی دارند.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان اشرف غنی هزار زندانی اشرف غنی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۶۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کار داعش در افغانستان

شماری از بزرگان و علمای ولایت ننگرهار در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی نخست وزیر طالبان تاکید کردند با روی کار آمدن حکومت جدید در کابل، فتنه داعش پایان یافت.

آنها با اعلام حمایت از طالبان افزودند: هراس تقویت و روی کار آمدن داعش در افغانستان از بین رفته است

مولوی عبدالکبیر نیز اظهار داشت حمایت مردم و همکاری آنها سبب پیروزی هیئت حاکمه افغانستان شده است.

وی گفت حکومت کنونی کابل به تمام مردم افغانستان متعلق است و شهروندان این کشور بدون هیچ مشکلی می‌توانند مشکلات و خواسته‌های خود را با مقامات در میان بگذارند.

معاون سیاسی نخست وزیر طالبان پیش از این در ضیافت افطاری با سفرا و دیپلمات‌های مقیم کابل گفته بود کابل بر اساس سیاست خارجی اقتصاد محورش، می‌خواهد با تمام کشورها روابط حسنه داشته باشد و علاقمند است با جهان مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و در پروژه‌های منطقه‌ای سهیم شود و به‌عنوان نقطه ارتباط منطقه‌ای عمل کند.

عبدالکبیر همچنین در این ضیافت تصریح کرده بود طالبان گروه داعش را در افغانستان سرکوب کرده و هیچکس نباید بخاطر قوی نشان دادن و تقویت آن لابی کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۲۵ هزار جلد پاسپورت در فاریاب
  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • برگزاری جشن گلریزان در بروجن
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان