Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دولت پاکستان در حالی بودجه سال جدید مالی خود را تقدیم مجلس این کشور کرد که چالش‌های شدید اقتصادی ناشی از ویروس همه گیر کرونا میزان بودجه سال آتی را نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داده و طی ماه‌های اخیر نیز نرخ رشد پاکستان از ۳.۳ درصد به منفی ۰.۴ کاهش پیدا کرد. تاریخ انتشار: 08:21 - 24 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۴۴۱

خبرگزاری میزان -بنابر گزارش رسانه‌های دولتی پاکستان، بودجه سال جدید مالی پاکستان روز (جمعه) در پارلمان ملی این کشور توسط وزیر امور اقتصاد این کشور ارائه شد درحالی که نمایندگان اپوزیسیون ضمن مخالفت شدید با لایحه بودجه سال آتی، دولت پاکستان را به برداشتن گام‌های غیرواقعی و بی‌فایده در مقابله با چالش‌های معیشتی و بهبود زندگی مردم در وضعیت شیوع کرونا متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال مالی جدید پاکستان که از ابتدای ماه ژوئن ۲۰۲۰ آغاز شده بودجه کل این کشور ۷. ۱۳ تریلیون روپیه اعلام شده و بودجه نظامی پاکستان برای سال آتی نیز ۱۲۹۰ میلیارد روپیه مقرر شده است.

بودجه سال جدید مالی پاکستان قبل از ارائه به مجلس ملی، در نشست اعضای دولت این کشور به ریاست «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان بررسی و تصویب شد.

«حماد اظهر» وزیر امور اقتصاد دولت پاکستان در هنگام خواندن متن بودجه سال جدید مالی این کشور از عدم اعمال مالیات‌های جدید با هدف کمک به بهبود وضعیت زندگی مردم در این کشور خبر داد در حالی که پیش بینی‌های اخیر بانک جهانی حاکی است که پاکستان سال آینده را نیز با رشد منفی ۲ تجربه خواهد کرد.

ضربه کرونا به معیشت پاکستان

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور دارایی یک روز قبل از ارائه لایحه بودجه این کشور به مجلس اعلام کرد: کرونا بیش از ۳ هزار میلیارد روپیه به اقتصاد کشور ضربه زده و مانع بزرگی در رشد اقتصادی و فقرزدایی و کاهش بیکاری شده است.

به نظر می‌رسد فرآیند بررسی بودجه سال جدید مالی پاکستان و تصویب آن در مجلس برای دولت «عمران خان» نخست وزیر این کشور و همزمان با اعتراض شدید جناح مخالف با دشواریهایی همراه شود. نمایندگان مجلس ملی پاکستان وابسته به احزاب مخالف در هنگام ارائه بودجه سال جدید، اعتراض شدیدی نسبت به بحران مالی و اقتصادی در کشورشان کردند.

اعضای حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم از اصلی‌ترین مخالفان دولت عمران خان در زمان پیشنهاد بودجه لایحه بودجه را رد کرده و خواستار پایان دادن به روند بحران‌های اقتصادی شدند.

بیشتر بخوانید: تأثیر منفی کرونا بر صادرات پاکستان افزایش 684 درصدی ابتلا به کرونا در افغانستان کرونا و هشدارها نسبت به وقوع فاجعه انسانی در افغانستان احتمال ابتلای بیش از یک میلیون نفر به کرونا در کابل برنامه استقبال از ترامپ دلیل اصلی «شیوع کرونا» در هند است آزمایش موفق واکسن کرونا بر روی میمون در روسیه پیش ‌بینی ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به کرونا در پاکستان تا اوایل خرداد شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست

این دومین بودجه دولت عمران خان در پاکستان از زمان روی کار آمدن آن در خرداد ۹۷ محسوب می‌شود. سال گذشته ارتش پاکستان به دلیل وضعیت نه چندان مساعد معیشت این کشور و در راستای کمک به بهبود دولت به صورت داوطلبانه از افزایش بودجه دفاعی صرف نظر کرد.

/انتهای پیام/

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا پاکستان بودجه سال جدید مالی عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند

معاون وزارت ورزش درباره مالکان جدید پرسپولیس و استقلال و قوانینی که باید رعایت کنند، نکاتی را گوشزد کرد.

طرفداری | معاون وزارت ورزش گفت: مالکان جدید سرخابی‌ها هم باید قوانین مربوط به سقف بودجه و بازی جوانمردانه مالی را رعایت کنند.

محمد شروین اسبقیان در حاشیه مراسم برترین‌های ورزش ایران درمورد واگذاری سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی، اظهار داشت:

خدا را شکر امروز واگذاری این ۲ باشگاه به بخش خصوصی انجام شد. در این مورد باید از دولت، رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی، عنایت و توجهات کیومرث هاشمی تشکر کرد. با پیگیری‌های او این اتفاق بزرگ را رقم زدیم. خدا را شکر هواداران ۲ تیم خوشحال هستند و ما هم از خوشحالی آنها خوشحال هستیم. امیدوارم این واگذاری ختم به خیر شود و پرسپولیس و استقلال به سامان برسند.

وی درمورد اینکه آیا با سرمایه‌ای که قرار است کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی خلیج‌فارس به استقلال و پرسپولیس اختصاص بدهند، بحث بازی جوانمردانه مالی رعایت می‌شود، گفت:

فیرپلی مالی قوانین و مقرراتي دارد که تحت نظارت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش قرار می‌گیرد‌. در این مورد جای هیچ نگرانی نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درمورد دخل و خرج مالی ۲ باشگاه، گفت:

مالکان استقلال و پرسپولیس برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهند. هر ۲ مجموعه مهم هستند و مدیران این مجموعه‌ها در حوزه تجاری، اقتصادی و صنعتی تأثیرگذار هستند. امروز هم از ورزش به عنوان یک صنعت یاد می‌شود. به همین دلیل نگرانی از این بابت نداریم.

اسبقیان درمورد اینکه آیا مالکان جدید سرخابی‌ها ملزم به رعایت قانون سقف بودجه هستند، گفت:

ضوابط و مقررات فیرپلی مالی باید رعایت شود در غیر این صورت تخلف محسوب خواهد شد. خوشحالیم هر ۲ باشگاه پس از ۲۰ سال این اتفاق خوب واگذاری در دولت سیزدهم عملیاتی شد. این کار هم یک همت عمومی نیاز داشت که با همت مضاعف دولت و وزارت ورزش شکل گرفت.

وی درمورد نگرانی برخی ورزشکاران به ویژه المپین‌ها از پرداخت نشدن پاداش‌های خود، توضیح داد:

اتفاق بزرگی که در این دوره رخ داده این بود که پس از حضور کیومرث هاشمی پاداش‌های ۲ سال قبل هم توسط وزارت ورزش پرداخت شد. این مورد را در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو شاهد بودیم که روی روحیه ورزشکاران معلول و توان‌یابان نیز اثر گذاشت. رئیس جمهور تاکید کرد هر امکاناتی برای ورزشکاران المپیکی در نظر گرفته می‌شود، برای پارالمپیکی‌ها نیز تامین شود و به همین دلیل از ژاپن بالاتر ایستادیم.

معاون وزارت ورزش ادامه داد:

این وزارت خانه تمام مسائلی که منجر به موفقیت کاروان ما در المپیک‌ها و پارالمپیک‌ها خواهد شد به شکل ویژه‌ای رصد می‌کند. جلسات تخصصی با حضور وزیر ورزش رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک برگزار می‌کنیم. این جلسات کارشناسی بوده و اگر موانع و مشکلاتی بر سر راه تمرینات بچه‌ها باشد، با دستور ویژه هاشمی حل و فصل خواهد شد.اسبقیان درمورد پاداش مدال المپیک، گفت: این موضوع نیز به زودی مشخص می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • مالکان جدید پرسپولیس و استقلال هم باید قوانین سقف بودجه را رعایت کنند
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس