Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@17:15:09 GMT

بانوی شطرنج‌باز ایران، تابعیت سوییس را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۴۲۰

بانوی شطرنج‌باز ایران، تابعیت سوییس را پذیرفت

ملی پوش و قهرمان سابق شطرنج زنان ایران دیگر با پرچم ایران در مسابقات شرکت نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جامعه شطرنج در آخرین قسمت از سریال طولانی مهاجرت چهره های برجسته این رشته نظاره گر خروج استاد بزرگ بانوان غزل حکیمی فرد از پرچم ایران بود.

غزل حکیمی فرد که مدتی است برای ادامه تحصیل در زوریخ اقامت دارد، تصمیم گرفته از این پس با پرچم این کشور به فعالیت شطرنجی خود ادامه بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی فرد دارای درجه استاد بزرگی شطرنج بانوان است و در 15 سالگی موفق به کسب عنوان قهرمانی ایران شد.

این شطرنج باز 26 ساله سابقه چندین دوره حضور در تیم ملی شطرنج بانوان ایران در مسابقات مختلف از جمله المپیاد جهانی 2010 را در کارنامه دارد.

سایت فدراسیون جهانی شطرنج نیز رسما جدایی حکیمی فرد از ایران و ادامه فعالیت شطرنجی اش با پرچم سوییس را تایید کرد و هم اکنون در پروفایل این بازیکن در فیده، نام و پرچم سوییس به چشم می خورد.

در شرایطی که فدراسیون با سرپرست اداره می شود، چند ماهی به برگزاری مجمع انتخاباتی مانده است و بدون تردید یکی از برنامه های اصلی رییس آتی باید برنامه ریزی صحیح برای جلوگیری از تکرار این اتفاق ناخوشایند باشد.

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حکیمی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، تیم شطرنج امید مردان ایران در دور دوم پیکار‌های «شهر‌های آسیا» در خانتی مانسیسک روسیه با ترکیب مسعود مصدق پور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی وارد میدان شد و برابر تیم بغدادی از کشور عراق به پیروزی ۴ بر صفر رسید. بردیا دانشور در این دور از مسابقات استراحت کرد.   با وجود سرمایه‌گذاری روس‌ها در این مسابقات و حضور ۴ تیم از کشور میزبان، تیم امید ایران با کسب ۲ پیروزی قاطع ۴ بر صفر در دور ابتدایی، هم‌اکنون صدرنشین جدول رده‌بندی مسابقات است.   در بخش بانوان نیز امید‌های کشورمان با کسب تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و پیروزی ۴ بر صفر برابر نپال هم‌ اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند. جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • راهیابی دو بانوی ورزشکار خراسان رضوی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنجباز ایران شد