Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:26:28 GMT

شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل زیان‌ده است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۵۵۴

شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل زیان‌ده است

نقی رستمی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی خلخال  افزود: درحالی که  درآمد حاصل از فروش آب  این شرکت ۵۰ میلیارد ریال می‌باشد، هزینه‌های آن ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است ضمن اینکه در سال گذشته ۱۱۵ میلیارد ریال حقوق به کارکنان این شرکت پرداخت شد.

او اظهارداشت: بودجه سالانه منظور شده برای شرکت آب و فاضلاب استان که  همه ساله پیش‌بینی و تنظیم می‌شود با توجه به پایین بودن سطح درآمد شرکت  در هیچ شرایطی محقق نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان‌کرد: بدلیل پایین بودن مصرف آب در روستاهای استان بویژه شهرستان‌های خلخال و کوثر به دلیل استفاده از سایر منابع آبی در دسترس، درآمد حاصل از فروش آب منبع درآمدی مطمئنی برای تامین هزینه‌های جاری این شرکت نیست.

رستمی با بیان اینکه میزان هدر رفت آب روستایی استان اردبیل در حال حاضر ۳۵.۵ درصد است.

وی گفت:بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شرکت آب و فاضلاب میزان هدر رفت آب روستایی باید سالانه ۱.۵ درصد با اجرای پروژه های اصلاح شبکه‌های آبرسانی روستایی کاهش یابد که این کار نیازمند تامین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی است .

او با بیان اینکه در حال حاضر تنها منابع مالی و اعتباری ملی  اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی تامین می شود، افزود: اجرای پروژه های آبرسانی روستایی در شهرستانها بستگی به نوع  و نحوه  توزیع اعتبارات استانی از سوی فرمانداران برای اجرای این طرحها دارد .

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در بیشتر روستاهای واقع در منطقه نیمه گرمسیر بخش خورش رستم خلخال اظهار کرد: اجرای طرح مجتمع آبرسانی در منطقه چشمه پرآب روستای لرد از توابع بخش شاهرود خلخال در دستور کار این شرکت  است.

رستمی بیان کرد: مشکل کمبود  آب شرب در روستاهای خلخال همچون روستای طویستان در بخش خورش رستم ناشی از مشکل تامین منابع پایدار آب بوده و در حالی که این روستا دارای شبکه آبرسانی  شرب مناسب است ولی از مشکل تامین آب پایدار رنج می‌برد.

وی گفت:در صورت تامین ۱۰۰ لیتر اب از این چشمه توسط شرکت آب منطقه ای استان اردبیل شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به  احداث این مجتمع وتامین آب  ۳۳ روستای کم آب بخش خورش رستم و  بخشی  از شهر هشجین اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها خلخال آب و فاضلاب اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال آب و فاضلاب اردبیل خلخال آب و فاضلاب اردبیل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد

محمد کریمی گفت: در جهت ایجاد تعادل فشار آب در شبکه توزیع آبرسانی در غرب و شرق شهرکرد عملیات اجرایی زون بندی با اجرای رینگ‌های اصلی آغاز شد.

وی، هدف از اجرای این طرح را توزیع عادلانه آب در تمامی مناطق شهر عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای تامین آب آشامیدنی مردم با تمام توان به تلاش‌های جهادی و شبانه روزی خود ادامه خواهد داد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از جمله دلایل دیگر لزوم زون بندی توپوگرافی شهر شهرکرد است که اختلاف ارتفاع در نقاطی به ۱۵۰ متر هم می‌رسد.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

وی گفت: شبکه آب آشامیدنی شهر شهرکرد از طریق مخازن ذخیره دوازده گانه که گنجایش ۶۰ هزار متر مکعب آب را دارند تغذیه می‌گردد.

کریمی با اشاره به انجام عملیات آبرسانی برای کوی شهرداری و سرچشمه‌ها در غرب شهرکرد و همچنین معلم و بروم پهنه در شرق شهر اضافه کرد: به علت توسعه شهر در قسمت‌های جدید و نیاز آب بیشتر، شبکه آبرسانی شهرکرد و لوله‌ها کار شده برای آینده نگری نیاز به تقویت دارند که این کار در راستای توزیع عادلانه آب آشامیدنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از احساس نیاز به انجام زوم‌بندی شبکه آبرسانی در بخش‌های مختلف شهرکرد برای انجام مطالعات تخصصی این کار به مشاور واگذار شد که با تکمیل مطالعات و تصویب در شورای فنی، پیمانکار تعیین شد و قرارداد منعقد گردید و مصالح و اتصالات مورد نیاز نیز تهیه شد و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با نظارت مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

کریمی گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب به ۸۷ هزار مشترک در شهر شهرکرد آبرسانی می‌نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402
  • اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل محدود است