Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@20:29:21 GMT

شرکت آب و فاضلاب زیان‌ده است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۷۹۳۴

شرکت آب و فاضلاب زیان‌ده است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نقی رستمی، معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، شنبه ۲۴ خرداد در جلسه شورای برنامه ریزی خلخال افزود: درحالی که درآمد حاصل از فروش آب این شرکت ۵۰ میلیارد ریال است، هزینه‌های آن ۴۰۰ میلیارد ریال بوده ضمن اینکه در سال ۹۸، ۱۱۵ میلیارد ریال حقوق به کارکنان این شرکت پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: بودجه سالانه منظور شده برای شرکت آب و فاضلاب استان که همه ساله پیش‌بینی و تنظیم می‌شود با توجه به پایین بودن سطح درآمد شرکت در هیچ شرایطی محقق نمی‌شود.  

رستمی بیان‌ کرد: به‌دلیل پایین بودن مصرف آب در روستاهای استان بویژه شهرستان‌های خلخال و کوثر به دلیل استفاده از سایر منابع آبی در دسترس، درآمد حاصل از فروش آب منبع درآمدی مطمئنی برای تامین هزینه‌های جاری این شرکت نیست.  

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان افزود: میزان هدر رفت آب روستایی اردبیل در حال حاضر ۳۵.۵ درصد است.  

وی گفت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی شرکت آب و فاضلاب میزان هدر رفت آب روستایی باید سالانه ۱.۵ درصد با اجرای پروژه‌های اصلاح شبکه‌های آبرسانی روستایی کاهش یابد که این کار نیازمند تامین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی است.  

رستمی افزود: در حال حاضر تنها منابع مالی و اعتباری ملی اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی شرکت آب وفاضلاب استان اردبیل از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی تامین می‌شود، اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی در شهرستان‌ها بستگی به نوع و نحوه توزیع اعتبارات استانی از سوی فرمانداران برای اجرای این طرحها دارد.  

معاون برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اظهار کرد: اجرای طرح مجتمع آبرسانی در منطقه چشمه پرآب روستای لرد از توابع بخش شاهرود خلخال در دستور کار این شرکت است.  

رستمی بیان کرد: مشکل کمبود آب شرب در روستاهای خلخال همچون روستای طویستان در بخش خورش رستم ناشی از مشکل تامین منابع پایدار آب بوده و در حالی که این روستا دارای شبکه آبرسانی شرب مناسب است ولی از مشکل تامین آب پایدار رنج می‌برد.  

وی گفت: در صورت تامین ۱۰۰ لیتر اب از این چشمه توسط شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به احداث این مجتمع وتامین آب ۳۳ روستای کم آب بخش خورش رستم و بخشی از شهر هشجین اقدام خواهد کرد.  

کد خبر 520927 برچسب‌ها استان اردبیل آب

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل آب شرکت آب و فاضلاب استان استان اردبیل برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس در حالی صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای خود منتهی به 29 اسفند 1402 را منتشر کرده که بر این اساس همچنان قرمزها جزء شرکت‌های زیان‌ده بازار فرابورس محسوب می‌شوند.

با این حال آنطور که بورس 24 گزارش داده، شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ زیان خالصی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان محقق نمود. شرکت در دوره مشابه قبل نیز زیان خالصی معادل ۱۴۵ میلیارد تومان داشته است. بررسی گزارش این شرکت حاکی از کاهش ۱۰ درصدی زیان خالص در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. پرسپولیس به ازای هر سهم نیز ۱۲۴ ریال زیان شناسایی کرد.

درآمد عملیاتی ۹ ماهه %۱۱۱ رشد داشت و با افزایش کمتر و معادل ۲۲% در بهای تمام شده، زیان عملیاتی با کاهش ۲۴ درصدی به ۱۲۹ میلیارد تومان رسید. شرکت ۲۳ میلیارد تومان نیز درآمد غیر عملیاتی به ثبت رساند. درآمد عملیاتی به معنای درآمدی است که از فعالیت اصلی و مستمر شرکت پدید می‌آید و در اینجا حاصل از درآمد اسپانسری سرخپوشان است و اساسا اهمیت بیشتری دارد.

پرسپولیس در سال جاری با شش اسپانسر مختلف کار خود را پیش برده که البته همگی روی هم چیزی کمتر از 200 میلیارد تومان عایدی برای این باشگاه داشتند که البته قرمزها امیدوارند تا پایان فصل این رقم را بیشتر کنند.

نکته مهم اینکه با واگذاری پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی، حالا آنها امیدوارند که از حال زیان‌ده خارج شوند.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • چرا مدیریت خودروسازان دولتی محکوم به واگذاری به بخش خصوصی است؟
  • حمایت از کارآفرینی برای افزایش تولید و اشتغال ضروری است
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد
  • منظور از صورت سود و زیان چیست؟
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود