Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که اولین ساعت‌های هوشمند اپل با نام اپل واچ معرفی شدند تا به حال، پیشرفت زیادی کرده‌اند و هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های جدیدتری با خود همراه داشته‌اند. اپل واچ‌ها چیزی فراتر از ساعت هوشمند هستند و می‌توانند به عنوان یک وسیله مورد نیاز برای کسانی باشند که علاقه خاصی به فناوری‌های به‌روز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپل به تازگی جشن پنج سالگی اپل واچ‌های خود را برگزار کرده است و واضح است که دستگاهی که در ابتدا قرار بود یک آیفون برای مچ دست شما باشد با کلی از برنامه‌های شخص ثالث، حالا به یک ردیاب تناسب اندام مفید تبدیل شده است.

در میان برنامه‌هایی که برای ساعت‌های هوشمند اپل عرضه شده‌اند، برنامه‌های بومی اپل واچ‌ها ثابت کرده‌اند که بیش از هر برنامه‌ای که می‌توان روی این ساعت‌های نصب کرد، مفید هستند. در حالی که برخی از برنامه‌ها مانند فروشگاه‌های اینترنتی آمازون و eBay دیگر از اپل واچ‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، می‌توان به این امید داشت که می‌توان برای استفاده از آن اپلیکیشن‌ها روی گوشی‌های هوشمند استفاده کرد. چیزی که روی اپل واچ‌ها و حتی دیگر ساعت‌های هوشمند مهم است، برنامه‌هایی مانند پیامک، تلفن یا ردیاب فعالیت است که کاربران فقط بتوانند یک نگاه اجمالی به آن‌ها بیندازند.

ری وانگ، تحلیلگر اصلی و بنیانگذار مؤسسه تحقیقاتی Constellation گفت: ساعت‌های هوشمند اپل واقعاً در مورد راحتی است؛ بنابراین فکر می‌کنم راز ساخت یک اپلیکیشن خوب برای اپل واچ این است که علاوه بر چیزی، از آن به عنوان یک لوازم جانبی هم بتوان استفاده کرد. تعداد بسیار کمی از افراد از آن به عنوان یک وسیله مستقل استفاده می‌کنند، مگر این که برای تناسب اندام یا سلامتی یا نوعی نظارت باشد.

بیشتر بخوانید: احتمال باریک‌تر شدن iPhone 12 با فناوری جدید

زمانی که اولین اپل واچ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، بیش از سه هزار اپلیکیشن برای آن در اپ استور قابل دانلود بود. امروزه، بیش از ۲۰ هزار اپلیکیشن برای این ساعت‌ها وجود دارد که از این میزان، تعداد ۲۱ برنامه به صورت پیش‌فرض روی اپل واچ‌ها نصب هستند. در حالی که ساعت‌های هوشمند به عنوان یک گجت مورد نیاز در سال ۲۰۱۵ به حساب نمی‌آمدند، ساعت هوشمند اپل یک وسیله جانبی برای چک کردن پیامک‌ها، آب و هوا، یادآوری‌ها و بسیاری از کار‌های دیگر به حساب می‌آمد که برای هر کدام برنامه‌ای هم روی این ساعت‌های هوشمند نصب شده است. در ادامه، می‌توانید کاربردی‌ترین برنامه‌های اپل واچ‌ها را بشناسید که به صورت پیش‌فرض روی این ساعت‌های هوشمند وجود دارند.

۱ - Noise

اگر یک اپل واچ سری ۴ یا بالاتر دارید، می‌توانید از برنامه Noise برای اندازه‌گیری صدای محیطی در اطراف خود استفاده کنید. اگر سطح دسی‌بل به حدی رسیده باشد که بتواند شنوایی شما را تحت تأثیر قرار دهد، برنامه می‌تواند با ضربه زدن روی مچ دست شما، این موضوع را به شما اطلاع دهد تا بتوانید خود را به محیطی آرام‌تر برسانید و از گوش خود بیشتر محافظت کنید.

۲ - نوار قلب (ECG)

کاربران اپل واچ سری ۴ یا بالاتر، یک سنسور ضربان قلب الکتریکی روی اپل واچ خود دارند که با برنامه ECG می‌توانند نوار قلب خود را توسط ساعت هوشمند خود ملاحظه کنند. البته ناگفته نماند که برای استفاده از این برنامه، کاربران باید دارای گوشی iPhone ۶s یا مدل‌های بالاتر باشند که هم تلفن و هم ساعت به ترتیب به آخرین نسخه‌های iOS و watchOS به‌روزرسانی شده باشند. همچنین این قابلیت برای همه مناطق فعال نشده است.

۳ - News

همه ما، مخصوصا در این روزها، به دنبال این هستیم که جدیدترین تغییرات و تحولات در جهان را با اخبار دنبال کنیم و چه بهتر است اگر ایناخبار روی مچ دستمان و توسط ساعت مچی ما مرور شوند. برنامه News به همه کاربران اپل واچ‌ها کمک می‌کند تا از وقایع اخیر جهان در هنگام قدم زدن یا حتی انجام حرکات ورزشی، باخبر شوید. این برنامه بر اساس علاقه کاربران، خبر‌ها را مرتب می‌کند و نشان می‌دهد. با این حال، اپلیکیشن News در همه مناطق جهان برای کاربران اپل واچ در دسترس نیست.

۴ - Breathe

برنامه Breathe به کاربران اپل واچ کمک می‌کند تا به یاد داشته باشند که هر روز، چند دقیقه فقط وقت صرف نفس کشیدن کنید که ممکن است حتی پس از بررسی برنامه News مورد استفاده باشد. می‌توانید یادآوری‌های Breathe را تنظیم یا نادیده بگیرید یا هنگامی که می‌خواهید نفس خود را به داخل فرو ببرید و پس از کمی مکث آن را بیرون دهید، فقط برنامه را باز کنید. شما یک انیمیشن را مشاهده می‌کنید که به مدت ۱ تا ۵ دقیقه شما را به نفس کشیدن و بیرون دادن نفس در کنار آن تشویق می‌کند. همچنین می‌توانید ضربان قلب خود را در آن جلسات تنفس بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: رکورد شکنی درآمد‌های اپل در سه ماهه انتهایی سال ۲۰۱۹

۵ - Remote

اگر Apple TV دارید، می‌توانید از ساعت خود به عنوان یک کنترل از راه دور دیگر با فرض اینکه هر دو دستگاه به یک شبکه Wi-Fi یکسان متصل هستند، استفاده کنید. با استفاده از برنامه Remote، انگشت خود را روی صفحه ساعت بکشید و روی گزینه تماشای تلویزیون بروید و نمایش یا مکث را انجام دهید.

۶ - Camera

روی ساعت‌های هوشمند اپل هیچ دوربینی تعبیه نشده است که بتوان با آن‌ها عکسبرداری کرد، اما با برنامه Camera در اپل واچ‌ها، این ساعت‌های هوشمند به عنوان یک کنترل از راه دور برای دوربین آیفون‌های شما کار می‌کنند. از این قابلیت می‌توانید برای گرفتن سلفی یا عکس انداختن توسط آیفون خود از راه دور عمل کنید تا این که بالاخره بتوانید همه اعضای گروه را در عکس خود مشاهده کنید.

۷ - Walkie-Talkie (بی‌سیم)

اپلیکیشن Walkie-Talkie به شما اجازه می‌دهد که ساعت هوشمند خود را به عنوان بی‌سیم برای ارتباط با فرد دیگری که ساعت هوشمند اپل دارد، استفاده کنید. برای صحبت کردن کافی است یک دکمه را فشار دهید تا صحبت کنید و برای شنیدن جواب، آن دکمه را رها کنید. این اپلیکیشن در همه مناطق جهان فعال نیست و برای استفاده از آن، هر دو طرف مکالمه بایدازطریق بلوتوث، وای-فای یا سیمکارت به هم متصل باشند. همچنین برای استفاده از این اپلیکیشن، باید دعوت شخص مقابل را بپذیرید و به همین راحتی هر کسی نمی‌تواند با فردی وارد مکالمه شود.

۸ - Voice Memos

مانند آیفون، می‌توانید از برنامه Voice Memos در اپل واچ خود استفاده کنید تا یادداشت‌های شخصی و مواردی را به خاطر بسپارید که برای مسافرت یا زمان‌هایی که در حال حرکت هستید، مناسب است. یادداشت‌های صوتی که در ساعت ضبط می‌کنید به طور خودکار با سایر دستگاه‌های iOS که با همان Apple ID وارد سیستم شده‌اید، همگام‌سازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین ساعت‌های هوشمند سال ۲۰۱۹

آینده اپلیکیشن‌های بومی اپل واچ

مجموعه برنامه‌های بومی اپل واچ دور از دسترس نیست. ما از زمان عرضه اولین ساعت‌های هوشمند اپل منتظر یک برنامه ردیابی خواب داخلی هستیم. به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین موانع، ماندگاری باتری است که ممکن است به مدت طولانی دوام نیاورد تا تمام شب را با یک بار شارژ ردیابی کنید. در حالی که گزینه‌های شخص ثالث مانند AutoSleep Tracker، Sleep Tracker Plus Plus و Sleep Watch برای اپل واچ در دسترس است، رقبا یعنی سامسونگ و Fitbit سال‌ها است که برنامه داخلی ردیابی خواب را ارائه داده‌اند.

اکنون شایعه این به گوش می‌رسد که اپلیکیشن ردیابی خواب برای اپل واچ سری ۶ عرضه خواهد شد که امیدوار هستیم این نمونه دیگری از برنامه‌های اپل باشد تا برای محصول نهایی خود عرضه کند و ساعت‌های هوشمند خود را کامل‌تر از گذشته کند.

اپل واچ سری ۶ همچنین به احتمال زیاد قابلیت‌های بهداشت بومی بیشتری را به همراه خواهد داشت. شرکت اپل به طور فزاینده‌ای با ساعت مچی خود وارد زمینه تحقیقات پزشکی شده و با بیمارستان‌ها و آژانس‌های تحقیقاتی برای مطالعه سلامت قلب و سلامت زنان همکاری می‌کند. شایعه شده است که سری ۶ اپل واچ به سیستم ردیابی SP۰۲ مجهز خواهد شد که به ساعت اجازه می‌دهد میزان اکسیژن خون شما را اندازه‌گیری کند و شبیه به نحوه ضربان قلب است. ساعت‌های هوشمند FitBit و Garmin از قبل قابلیت مشابهی دارند.

موارد اضافی مانند نظارت بر قند خون و فشار خون مرز دیگری است، اما به احتمال زیاد در آینده‌ای دورتر محقق خواهد شد.

گزارش از رامین کیانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری فضای مجازی اپل واچ ها محصولات اپل ساعت های هوشمند اپل برای استفاده کاربران اپل واچ استفاده کنید ساعت هوشمند ساعت ها عنوان یک اپل واچ سری اپل واچ ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 

فراروـ  همانطور که می‌دانید کیک‌های شکلاتی یکی از محبوب‌ترین کیک‌ها در دنیا هستند. بعید است کسی پیدا شود که بتواند به کیک شکلاتی نه بگوید. حتی کسانی که عاشق شکلات هم نیستند، معمولاً دست رد به سینه یک برش کیک شکلاتی با خامه شکلاتی نمی¬زنند. یکی از کاور‌های محبوب کیک‌های شکلاتی کرم شکلات است که معمولا از آن برای پوشاندن همه کیک‌ها و شیرینی‌های شکلاتی و یا وانیلی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در منزل و با موادی در دسترس و با روشی آسان این کرم شکلاتی خیلی خاص و خوشمزه را برای تزیین انواع دسر و فیلینگ کیک آماده کنید. این کرم شکلاتی به تنهایی برای کاور کیک مناسب نیست، اما می‌توانید از آن برای ماسوره زدن روی کیک استفاده کنید، همچنین می‌توانید این کرم را با خامه قنادی مخلوط کنید، سپس برای کاور روی کیک شکلاتی از آن استفاده کنید. اگر دوست دارید این کرم شکلاتی فوق‌العاده خوشمزه و کاربردی را در منزل درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

شیر عسلی: ۳۵۰ گرم
پودر کاکائو: ۷۰ گرم
شیر: ۳۵۰ گرم
شکلات سکه‌ای کاکائویی: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه

برای درست کردن این کرم شکلاتی خوشمزه ابتدا شیر عسلی را داخل یک قابلمه مناسب بریزید، سپس پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. حالا شیر را طی سه مرحله کم کم به مواد بالا اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد به صورت یکدست شود. قابلمه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا مواد به نقطه جوش برسد، سپس حرارت را کم کنید و به مدت ده دقیقه دیگر بگذارید مواد بجوشد تا غلیظ شود. در این مرحله هم از هم زدن غافل نشوید تا مواد شما ته نگیرد. بعد از اینکه قابلمه را از روی حرارت برداشتید، شکلات سکه‌ای را به مایه داغ اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات کاملا حل شود. کرم را داخل یک ظرف مناسب بریزید و به مدت ۸ ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند. حالا کرم شکلاتی خوشمزه شما برای تزیین دسر یا فیلینگ کیک و ماسوره زدن آماده است.

نکات مهم
۱ ـ شیر عسلی یا شیر غلیظ همان شیر گاو است که مقداری از آب آن گرفته می‌شود و به آن شکر اضافه می‌کنند. شیر عسلی ماده‌ای غلیظ و شیرین است که به صورت کنسروی در بازار موجود است و ماندگاری بالایی دارد. از این شیر برای تهیه انواع دسرها، بستنی‌ها و کیک و شیرینی استفاده می‌شود.
برای درست کردن شیر عسلی در منزل ۲ پیمانه شیر را همراه با دو سوم پیمانه شکر داخل یک ماهی تابه گود و نچسب بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا شکر کاملا در شیر حل شود. بعد از اینکه شکر حل شد، دیگر هم نزنید و صبر کنید تا شیر جوش بیاید. وقتی شیر جوش آمد، حرارت اجاق گاز را روی کمترین حالت تنظیم کنید و هر چند دقیقه یک‌بار شیر را هم بزنید تا ته نگیرد و به غلظت برسد. توجه داشته باشید که حرارت باید آنقدر کم باشد که شیر قل نزند، در غیر این صورت شیرعسلی شما ته می‌گیرد. تقریبا ۴۰ دقیقه زمان میبرد تا شیر عسلی شما به غلظت برسد و آماده مصرف شود. بعد از اینکه شیر عسلی آماده شد، آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک شود؛ سپس داخل شیشه خشک و تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

۲ ـ این کرم شکلاتی را می‌توانید داخل ظرف تمیز و در بسته به مدت ۱ هفته داخل یخچال و به مدت ۲ ماه داخل فریزر نگهداری کنید.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرم شکلاتی مخصوص فیلینگ انواع کیک و دسر 
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای لاغری
  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • تولید دارو از بره موم زنبور عسل توسط محقق همدانی
  • ارتقای کیفیت زندگی شهری به کمک رشد هوشمند
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • نحوه انتخاب بهترین سیستم عامل برای سرور
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی