Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان از توسعه ۶۰هکتار کشت گلخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: در ارایه تسهیلات آبیاری تحت فشار محدودیتی وجود ندارد. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عباس سعیدی صبح امروز در دیدار تعدادی از کارکنان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با حجت‌‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به‌مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: نقش کشاورزی در توسعه اقتصادی استان کرمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه هفته جهاد کشاورزی از 21 تا 27 خردادماه هر سال در کشور نامگذاری شده است افزود: کشاورزی تامین غذای کشور را به عهده دارد  و توسعه اقتصادی در هر کشور به کشاورزی بستگی دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با ابراز اینکه تامین غذای ارزان یک راهبرد برای هر کشوری است گفت: اگر قرار است صنعت و خدمات توسعه پیدا کنند ابتدا باید بخش کشاورزی توسعه داده شود تا از واردات غذایی جلوگیری کرده و در داخل کشور تامین غذای ارزان برای نیروهای صنعتی را داشته باشیم.

تراژدی ورشکستی در انتظار کشاورزان جنوب کرمانی / دلالان حاصل ‌‌‌دسترنج گوجه‌کاران را با قیمت ‌اندک خریداری می‌کنند‌اعمال تعرفه صادرات‌ برای ‌پیاز فاجعه شد / کشاورزان جنوب کرمان‌2200 میلیارد تومان خسارت دیدندگزارش| حکایتی تلخ از روزگار سخت کشاورزان جنوب کرمان / مسئولان هم از حل مشکلات درمانده شده‌اند

وی با بیان اینکه تامین قسمتی از سرمایه مورد نظر صنعت نیز از کشاورزی تامین می‌شود افزود: اگر بخش کشاورزی ضعیف باشد سایر بخش‌های توسعه نیز آسیب خواهد دید.

سعیدی با تاکید بر اینکه صنعتی شدن با ضعیف کردن بخش کشاورزی نتیجه‌ای نخواهد داشت و یک خطای بزرگ استراتژیک است گفت: اگر جامعه‌ای برای تامین غذا به بیگانگان وابسته باشد روزانه مشکلات زیادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 90 درصد غذای مردم در داخل کشور تامین می‌شود افزود: به‌عنوان مثال در تامین ذرت و سویا که وابستگی داریم مشکلات زیادی در کشور وجود دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه تامین مواد اولیه بخش صنعت نیز در بخش کشاورزی انجام می‌شود گفت: در سال جهش تولید قرار داریم و بخش کشاورزی به‌خوبی می‌تواند در تحقق شعار جهش تولید موثر باشد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری منابع آبی در دستور کار بوده و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین پیگیری زیادی شده است ادامه داد: در ارایه تسهیلات برای اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

سعیدی امسال 100 هزار نهال خرمای مجول وارد استان کرمان می‌شود و قرار است جای خرمای مضافتی را بگیرد گفت: تاکنون هزار و 500 نهال خرمای مجول وارد استان کرمان شده و در قرنطینه است.

وی با عنوان اینکه 62  هزار نهال درخت گردو نیز وارد استان شده و ایجاد 300 هکتار باغ گردوی اصلاح شده در دستور کار است افزود: 54 هکتار در سال گذشته کشت گلخانه‌ای در استان کرمان اضافه شده و امسال 60 هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای در استان کرمان در دستور کار است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر با برداشت گل محمدی در استان روبه‌رو هستیم که باعث اشتغالزایی شده است و حتی با کمبود نیرو هم مواجه هستیم ادامه داد: توسعه آبزی‌پروری در استان در دستور کار است که نقش مهمی در بهره‌وری از آب دارد و کشاورزان باید از این روش استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از 140 هزار هکتاری که استعداد اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان کرمان بوده است گفت: 90 هزار و 500 هکتار به آبیاری نوین و سیستم‌های تحت فشار مجهز شده است.

سعیدی با عنوان اینکه در حال حاضر 220 هزار تن تولید شیر در شمال  استان کرمان داریم افزود: تولید گوشت شمال استان کرمان سالانه 21 هزار تن بوده و 47 هزار تن تولید مرغ و 18 هزار تن تولید تخم مرغ است.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT11 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان کشاورزی جهاد کشاورزی شمال استان کرمان مدیرکل جهاد کشاورزی گلخانه ای در استان استان کرمان دستور کار بخش کشاورزی تحت فشار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ تربت حیدریه گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود. 
سید محمد نجفی گفت: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده‌است. 
وی افزود: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع منطقه رخ برداشت شود. 
نجفی گفت: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل