Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@21:51:59 GMT

مهار آتش سوزی در جنگل و مراتع پیچاب

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۶۹۴۹۹

مهار آتش سوزی در جنگل و مراتع پیچاب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید مسعود حسینی فرماندار باشت گفت: این آتش سوزی که از روز سه شنبه بیستم خرداد شروع شده بود افزون بر جنگل‌ها و مراتع باعث خسارت به بخشی از تاکستان‌ها و باغستان‌های هلو و گردو در منطقه دره لک و میرجابر شده است.

او بیان کرد: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه پیچاب در چند مرحله مهار شد، اما سقوط کنده‌های سوخته درختان به پایین دست باعث شعله ور شدن دوباره آتش می‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار باشت تاکید کرد: هم اکنون ۲۵ امدادگر مشغول پایش منطقه محل آتش سوزی در پیچاب هستند.

او گفت:بخشی از انتقال نیرو برای اطفای خریق در پیچاب با بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شد.

او ابراز داشت: به دلیل سخت گذر بودن منطقه پیچاب مهار آتش در این منطقه با سختی صورت گرفت.

حسینی همچنین از وقوع ۲ آتش سوزی دیگر در جنگل‌ها و مراتع مناطق چاه تلخ و شادگان در باشت خبر داد.

او عنوان کرد: این آتش سوزی‌ها روز گذشته رخ داد.

فرماندار باشت گفت: آتش سوزی منطقه شادگان مهار و حریق در چاه تلخ نیز در مراحل پایانی مهار است.

حسینی تاکید کرد:مساحت عرصه‌های طبیعی خسارت دیده از این آتش سوزی‌ها به زودی از سوی کارشناسان برآورد و اعلام خواهد شد.

فرماندار باشت با اشاره به اهمیت جنگل‌ها ومراتع در معیشت، رفاه وسلامتی مردم گفت: صیانت از این گنجینه‌های ارزشمند نیازمند مسئولیت پذیری همه شهروندان است.

در یک ماه گذشته بیش از ۱۰ فقره آتش سوزی در مناطق مختلف باشت از جمله شلالدون، گوهرگان، چاه تلخ و چالموره رخ داده، اما آتش سوزی پیچاب نخستین آتش سوزی بزرگ جنگل‌ها و مراتع این شهرستان درسال جاری است.

سطح مراتع و جنگل‌های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم‌ترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی باشت است.   انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع و جنگل ها شهرستان باشت کهگیلویه و بویراحمد جنگل ها و مراتع فرماندار باشت آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۶۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین

انبار داروی بیمارستان امام حسین (ع) در خیابان شهید مدنی تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بامداد روز گذشته پرسنل بیمارستان امام حسین (ع) در تماس با سامانه ۱۲۵ از آتش‌سوزی در انبار داروی این بیمارستان خبر داده و در درخواست کمک کردند که درپی آن بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۲، ۹۳ و ۷۳ را به همراه خودروی حامل دستگاه‌های تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان شهید مدنی جنوبی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار دارو رخ داده است. این ساختمان در ضلع جنوب شرقی محوطه بیمارستان با کاربری انبار دارو به مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع رخ بود و در زمان رسیدن نیرو‌های آتش نشانی بخشی از قسمت شرقی انبار کاملاً شعله ور بود و دود زیادی به اطراف زبانه می‌کشید. همچنین شعله‌های آتش در حال سرایت به قسمت‌های دیگر انبار دارو بود.

در این شرایط نیرو‌های عملیات بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاه‌های تنفسی ضمن قطع برق و گاز ساختمان به سرعت وارد انبار شدند و با استفاده از یک رشته لوله آبدهی، عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

بنابراعلام آتش نشانی تهران، این آتش سوزی می‌توانست علت رخداد یک حادثه در سطح وسیع‌تر شود و خسارت مالی سنگینی برجای گذارد و موجب از بین رفتن دارو‌های کمیاب مختص بیماری‌های خاص نیز بشود که با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان در کمترین زمان ممکن مهار و خاموش شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان پس از مهار و اطفاء کامل آتش اقدام به لکه گیری و انجام عملیات تخلیه دود و ایمن سازی ساختمان کرده و با تحویل محل حادثه به پرسنل بیمارستان به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز ازسوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه