Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  فریدون فعالی افزود: این تسهیلات به فعالان حوزه صنایع‌دستی که مجوز از سوی معاونت صنایع دستی استان کرمان دارند، اعطا می‌شود و هیچ محدودیتی برای صدور مجوز صنایع‌دستی در فهرج وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی منوط به اخذ مجوز کارگاهی است و افرادی که شرایط لازم را دارند از این فرصت برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: شهرستان فهرج ظرفیت‌های خوبی در زمینه گردشگری دارد و تاکنون در ۸۰ اثر تاریخی واجد ارزش شناخته شده که ۳۰ اثر آن به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته ۴ اثر تاریخی در فهرج ثبت شده است.  این اداره کل آمادگی لازم برای واگذاری بناهای تاریخی این شهرستان را به بخش خصوصی دارد، زیرا با کاربری بخشیدن به این بناها علاوه بر حفظ آنها به ایجاد شغل در حوزه گردشگری کمک خواهیم کرد.

فعالی گفت: در زمینه اعطای مجوز برای راه‌اندازی تاسیسات گردشگری در شهرستان فهرج هیچ محدودیتی وجود ندارد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در سفر به شهرستان فهرج از جاده تاریخی سنگ‌فرش، میل نادری، روستای دهنو عباس‌آباد و حمام تاریخی روستا، قلعه تاریخی برج معاذ و پرورش آهو در روستای علی‌آباد سجادی بازدید کرد.

همچنین وی در سفر به شهرستان فهرج از نمایشگاه صنایع‌دستی هنرمندان صنایع‌دستی در ساختمان پایگاه جهانی بیابان لوت بازدید و از گلیم سوف دورو که بافت آن سال‌ها در شهرستان فهرج به فراموشی سپرده شده بود، رونمایی کرد.

کد خبر 520976 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان‌ کرمان صنایع دستی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان صنایع دستی شهرستان فهرج صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، نمایشگاه توانمندی‌های زنان عشایر و روستایی در قلعه مدرسه خیرآباد شهرستان بهبهان برپا شد.


علی حداد، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهبهان هدف از برپایی این نمایشگاه را معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی، غذا‌های سنتی و صنایع دستی و تولیدات و مشاغل خانگی بانوان روستایی و عشایر این شهرستان عنوان کرد.


در این نمایشگاه بانوان روستایی و عشایر شیرینی‌ها و نان‌های سنتی، غذا‌های محلی و هدایا و... را در معرض دید علاقمندان گذاشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • موزه‌های قلعه چالشتر پررونق‌ترین موزه در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • مرمت دیوار تاریخی سدار در بندرخمیر
  • بازدید بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی فارس
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت