Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صدیق ثابتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار طرح ساخت جاده کامیاران - سروآباد درشرف اتمام بوده و با به مناقصه گذاشتن مانده عملیات اجرایی آن در هفته جاری، بهسازی و ساخت  این جاده نیز به اتمام می‌رسد و بطور کامل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: طول این طرح ۳۷ کیلومتر بوده که در پنج قطعه به پیمان گذاشته شده و تا کنون ۳۴ کیلومتر از مسیر شامل ۹۲ درصد احداث و آسفالت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: کار زیرسازی و لایه‌های مورد نیاز آسفالت هشت درصد بقیه شامل سه کیلومتر باقی مانده انجام شده و پس از تعیین تکلیف منقاصه آسالت ریزی می‌شود.

ثابتی با اشاره به اهمیت این جاده برای اهالی منطقه و ظرفیت‌های طبیعی مسیر مورد به لحاظ گردشگری گفت: تاکنون ۳۹۰ میلیارد ریال برای ساخت اینطرح هزینه شده که ۲۹۰  میلیارد آن پرداخت و ۱۱۰ میلیارد نیز مطالبه پیمانکار است.

وی افزود: باقی مانده علمیات احداث این جاده نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

طول شبکه راه‌های استان حدود هشت هزار کیلومتر بوده که این میزان شامل حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی، ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.

کردستان با ۲۸ هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مهرداد آهکی افزود: این استان دارای ۶۵۵ کیلومتر بزرگراه و چهارخطه است که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر نیازمند نصب روشنایی بوده است.

او تأکید کرد: سال گذشته نصب روشنایی در حدود ۱۳ کیلومتر از راه‌های این استان پیشنهاد شده است که با ۸۰ درصد این عدد موافقت به عمل آمد که ۹.۸ کیلومتر از راه‌ها به روشنایی مجهز شدند.

آهکی تصریح کرد: بهسازی و نصب روشنایی به طول چهار کیلومتر در گردنه حادثه خیز زاغه با ۲۱۰ میلیارد ریال از مهر ماه سال گذشته آغاز و هم اکنون آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: این محور، چهار خطه به هم چسبیده بود بنابراین تیر‌های چراغ برق در حاشیه جاده نصب شده بودند که با توجه به فراوانی تصادف ابتدا نسبت به جدا سازی مسیر رفت و برگشت با قرار دادن حفاظ بتنی اقدام شد سپس تیر‌های چراغ برق به رفوژ میانی (جداکننده) جاده انتقال یافت.

آهکی افزود: برخی از تیر‌های چراغ برق موجود در بزرگراه‌ها قدیمی و فرسوده هستند بنابراین اداره راهداری به منظور ارتقای ایمنی و رفع خاموشی‌های مکرر نسبت به نوسازی، بهسازی و استفاده از چراغ‌های جدید با دامنه روشنایی وسیع اقدام می‌کند.

او گفت: بهسازی چراغ‌های موجود در تونل ۸۰۰ متری تویسرکان نیز از تیرماه سال گذشته آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا اواسط سال ۱۴۰۳ بهره برداری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان تأکید کرد: هزینه هر یک کیلومتر نصب روشنایی ۳۰ میلیارد ریال است و حدفاصل هر ۵۰ متر یک تیر چراغ برق نصب و راه اندازی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجرای 200 کیلومتر خط انتقال برای آبرسانی به روستاهای همدان
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • اجرای ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
  • تجهیز ۱۳۸ کیلومتر از راه‌های اصلی استان همدان به روشنایی
  • اردو عهد خدمت و گروه های جهادی شهرستان سروآباد
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی‌شده
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • نحوه محاسبه قیمت مترو به ازای مسافت طی شده چطور است؟
  • نیاز ۱۲۰ همتی برای تکمیل کل شبکه آب‌های سطحی/هزینه هر متر کانال ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان است+فیلم