Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@05:06:10 GMT

فرصت «توبه» برای مجرمین / محسنی اژه‌ای خواستار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۰۸۴۵

فرصت «توبه» برای مجرمین / محسنی اژه‌ای خواستار شد

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در مراسم معرفی رییس جدید سازمان زندان‌ها گفت: انسان از مخلوقات برتر الهی است و بنا این است که همه انسان‌ها به سعادت برسند اما متاسفانه ما هستیم که تابع هوا و شیطان وشیطان صفتان می شویم و مقررات زیر پا می گذاریم و به حق خود قانع نیستیم و حقوق دیگران را پایمال می کنیم لذا برخی از اقدامات بازدارنده برای افرادی در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی اژه ای ادامه داد: نظام جمهوری ایران تلاشش این بوده که بیش از آنچه که به فکر مجازات باشدبه فکر اصلاح باشد اما متاسفانه در سالهای اول انقلاب موضوعاتی تحمیل شد و ما از آن فاصله گرفتیم. اگر نبود اقدامات دشمنان و اقدامات تخریبی در سال‌های اول انقلاب و آن سوزاندن‌ها و اجحاف به مردم قطعا رویکرد بر تربیت و آموزش بود اما ناچار شدند که مجازات‌های حبس در نظر بگیرند. امروز ما باید به این رویکرد برگردیم. در سنوات گذشته این حرکت شتاب گرفته است. در جهت اصلاح قوانین اقداماتی شد که حتی الامکان جمعیت کیفری کاهش یاید. قانون اصلاح شد و فرصت ایجاد شد هم بزهکار وهم دستگاه‌های ذیربط استفاده کنند و مجازات‌های جایگزین حبس و مقرراتی برای تعلیق مجازات‌ها بررسی شد و دستورالعمل‌های متعددی برای صدور قرارها در نظر گرفته شد که موثر بود اما حتما کافی نیست‌.

باید بستر را فراهم کنیم که مجرمین توبه کنند

وی افزود: آزادی‌های مشروط و عفو و مرخصی مورد اهتمام بیشتری قرار گرفت. آماری که در مورد تعداد زندانی ایران با سایر کشورها اعلام می شود مبانی مساله متفاوت است؛ لذا همیشه گفتم که این مبانی را باید اصلاح کنیم و اشتباه است که بگوییم در بین کشورها چندم هستیم. اقدامات زیادی صورت گرفته اما هنوز بسیار جا دارد که بیشتر استفاده کنیم و رویکرد اصلاح وتربیت را غلیظ تر ببینیم‌. کسانی که فساد می کنند باید مجازات شوند اما عنایت کنید روی مساله قدری فکر شود که باب جدیدی را روی این مساله باز کنند. یکی از باب‌ها باب توبه است. اگر چه فرد متخلفی غفلتی کرد خدا به او فرصتی می دهد که اگر توبه کرد نه تنها او را می بخشد بلکه او را دوست دارد. آیا در این ۴۰ سال برای توبه مجرمین ساز و کاری پیش بینی کرده‌ایم‌؟ من از آقای حاج محمدی می خواهم که نسبت به این موضوع فصل جدیدی باز کنند و مجلس و همه و نظام می خواهم باب توبه را چگونه باید فرصت بدهیم و بستر را فراهم کنیم که مجرمین توبه کنند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: این جلسه برای تکریم از دو مدیر تشکیل شده است. در طول سالیان متعدد آقای جهانگیر تلاش کردند و سعی داشتند که بهترین را انجام دهند و شهادت می‌دهیم که ایشان تمام تلاش خود را به کار گرفت.

وی گقت: آقای جهانگیر از امروز به عنوان مشاور رییس قوه و با حفظ سمت برای پیگیری حقوق شهروندی ابلاغ گرفتند. از آقای حاج محمدی نیز تقدیر می کنم که فردی پرانرژی و پرتلاش و دارای سابقه خوب است.

وظیفه ما تعلیم و تربیت است

وی افزود: وظیفه ما فقط نگهداری نیست بلکه تعلیم و تربیت است و باید تلاش کنیم بستری برای رشد و حرفه آموزی و اشتغال برای زندانی باید فراهم شود و اگر او در زندان بیکار باشد و نفس بیکاری باعث فساد می شود. ایجاد ساز و کار برای کاستن مشکلات زندانی و خانواده اش بسیار مهم است. سازمان زندان ها می تواند با آسیب شناسی موضوع در این زمینه کمک کند. خواهشم این است که اقای حاج محمدی ترتیبی دهند که همکارانشان در برابر تندخویی‌ها صبر و تحمل داشته باشند. همچنین در زندان‌ها ترتیبی دهیم که زندانی در داخل زندان مورد ظلم قرار نگیرد و طوری نباشد که زندانیان دیگر او را اذیت کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: طبقه بندی زندان‌ها مساله بسیار مهمی است.‌ بهداشت زندانی بسیار مهم است. امروز مساله کرونا مطرح است ولی اگر همیشه با این تراکمی که وجود دارد اگر کسی مرض مسری داشته باشد ببینید چه مشکلاتی بوجود می‌آورد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو یارانه دلار بورس کرونا کرونا در جهان رومینا اشرفی شیطان قانون زندانی زندان قوه قضاییه معاون اول محسنی اژه ای مراسم توبه عکس فیلم ایران دختر مرد قتل کودک خودکشی جوان ویدیو محسنی اژه ای زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  یک حزب سیاسی ترکیه با ارائه پیشنهادی به مجلس این کشور خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
عمر فاروق گرگرلی اوغلو به نمایندگی از حزب دمکراسی و برابری (DEM) با ارائه پیشنهادی به مجلس ملی ترکیه خواستار ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی شد.
وی که نماینده مردم کُجاالی است با انتقاد از رویکرد اقتصادی دولت نسبت به رژیم صهیونسیتی و با بیان اینکه هدف از ارائه این پیشنهاد حمایت از استقلال اقتصادی غزه است گفت: برای حمایت سیاسی از غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تجارت ترکیه با این رژیم باید متوقف شود.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی با اشاره به جریحه دار شدن افکار عمومی ترکیه بدلیل تجارت با رژیم صهیونیستی بویژه فروش تجهیزات نظامی گفت: وقت آن رسیده تا دولت با عمل به خواسته مردم ترکیه جلوی این تجارت پلید را بگیرد.
گفتنی است دو هفته پیش دولت ترکیه پس از شش ماه گذشت از آغاز جنگ غزه صادرات ۵۴ قلم کالا، از جمله بنزین هواپیما و مصالح ساختمانی و ... را به سرزمین‌های اشغالی محدود کرده، اما برخی منابع مستقل اعلام کرده اند تجارت با رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

 

 


باصدا‌ها:
عمر فاروق گرگرلی اوغلو - نماینده مجلس ترکیه
عمر بولات - وزیر بازرگانی و گمرکات ترکیه
-------

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • علت تغییر معاون اول دستگاه قضا چه بود؟
  • وزیر صهیونیست خواستار اعدام اسرای فلسطینی شد
  • محسنی اژه‌ای: تلاش خود را در جهت امنیتِ روان، جان و مال مردم معطوف دارید
  • چین و اندونزی خواستار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شدند
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد