Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

قزوین – لیلا بیگدلی| رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: طی چند روز آینده وزیر راه وشهرسازی دربازدید ازرونده جاده قزوین- تنکابن، به استان قزوین سفر می کند.

به گزارش تین نیوز، سیدقاسم بی‌نیازتصریح کرد: احداث جاده قزوین، الموت - تنکابن که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۸۲ بوده که مراحل عملیاتی آن از سال ۸۴ آغاز شد و براساس این طرح، از طول مسیر ۱۶۷ کیلومتری آن، ۹۶ کیلومتر در استان قزوین و مابقی آن در استان مازندران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه احداث این جاده در پنج قطعه تقسیم‌بندی و بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی این جاده اصلی با ۸۱ درصد مربوط به قطعه اول در استان قزوین به طول ۶۲ کیلومتر است، افزود: به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن مناطق الموت و وجود شیب‌های تند و همچنین نیاز به احداث تونل و پل‌های طولانی، تا حدودی باعث کند شدن این پروژه شده است.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده و اینکه جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن نیز به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص ملی در نظر گرفته شده، تامین اعتبارات این طرح مورد تایید دفتر مقام معظم رهبری و سازمان برنامه و بودجه نیز قرار گرفته است. 

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: به همین منظور و جهت رفع مشکلات فاز نخست، اواخر خردادماه جاری وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به این استان، ضمن بازدید از این پروژه، تصمیمات لازم را در خصوص ادامه طرح جهت بازگشایی بخش نخست آن در نظر خواهند گرفت.

به گفته وی، تاکنون برای احداث مسیر فاز یک این طرح ۳۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در سفر وزیر راه به استان قزوین ضمن بازدید از راه اصلی قزوین - الموت - تنکابن، از چند منطقه گردشگری استان نیز بازدید به عمل خواهد آمد.

با بهره‌برداری از جاده اصلی قزوین - الموت - تنکابن طول مسیر کنونی تا ۱۸۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: دفتر مقام معظم رهبری سازمان برنامه و بودجه گردشگری استان مقام معظم رهبری وزارت راه و شهرسازی استان قزوین وزیر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • عملیات حفاری تونل گردنه الماس سرعت می‌گیرد
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • سالیانه ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب در استان قزوین داریم
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم