Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس گفت: بازگشت کفاشیان به فوتبال در تعارض با عرف و اخلاق اجتماعی و نوعی دهن‌کجی به افکار عمومی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به این موضوع که علی کفاشیان با وجود بازنشستگی قصد بازگشت به فدراسیون فوتبال را دارد، اظهار کرد: این موضوع از ماه‌ها پیش مطرح و عنوان شده بود کفاشیان محرومیتی درون اساسنامه‌ای داشته که به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما روی چند مؤلفه اصلی پافشاری کردیم. از آبان سال 1397 قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصویب شد و این قانون در 13 فدراسیون ورزشی اجرا شده است.

وی افزود: وزیر ورزش و معاون خود، اردیبهشت امسال بازنشستگی جمع دیگری از مدیران باشگاه را اعلام کردند. جدایی مدیران بازنشسته در فدراسیون فوتبال به صورت معکوس انجام می‌شود. مجمع این فدراسیون، اردیبهشت امسال به پایان رسیده و دوره آن تمام شده است. این فدراسیون بر اساس نقشه راه فیفا، از نیمه اردیبهشت تا حداکثر نیمه مهر ماه فرصت دارد که شرایط اصلاح اساسنامه، برگزاری مجمع و برگزاری انتخابات را مهیا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی که با رادیو تهران صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: دوره این مجمع تمام شده و در زمانی که فیفا به آن داده است، کار می‌کند. در این شرایط، بازگشت فردی که بازنشسته شده و کنار رفته، بر خلاف قوانین فیفا بوده و امری صحیح و مطلوب نیست. این موضوع در تعارض با عرف و اخلاق اجتماعی و نوعی دهن‌کجی به افکار عمومی است.

وی در مورد اینکه کفاشیان از سمت نایب رئیسی فدراسیون فوتبال کناره‌گیری نکرده، تصریح کرد: این موضوع را پیگیری کردیم که فهمیدم کفاشیان، خارج از کشور و در تایلند استعفا کرد و در سیستم دستگاه‌های نظارتی دیگری عنوان شد. او عنوان کرده استعفایی نکرده یا اینکه استعفایی کرده که مخاطبش، وزارت ورزش اعلام شده است. ما کاری به این موضوع نداریم. فارغ از استعفای کفاشیان، او جایگاه خود را در AFC را از دست داد و به تاج واگذار کرد. اگر کفاشیان سمت رسمی در فوتبال ایران یا AFC داشت، در دوره بعدی هم جایگاهش را حفظ می‌کرد. این اتفاقات نیفتاده و فردی کاملاً از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

قاضی زاده هاشمی تأکید کرد: کاری به استعفای کفاشیان نداریم. بازنشستگی او که قابل انکار نیست. بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان، مشغول به کار شدن بازنشسته تحت هر عنوان، هر شکل و در هر مجموعه که نهاد عمومی غیردولتی است، از جمله فدراسیون فوتبال ممنوع است. دستگاه‌های نظارتی در این موضوع ورود خواهند کرد. در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، این کار (انتصاب بازنشستگان از جمله کفاشیان) جرم کیفری است و هر ایرانی می‌تواند اعلام جرم کند. استفاده از فرد بازنشسته توسط خودش یا سایر افراد، عنوان مجرمانه دارد.

وی درباره اینکه معاون وزارت ورزش و جوانان برای بازگشت کفاشیان به فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند، بیان کرد: این موضوع را با وزارت ورزش در میان گذاشتم. مدیران وزارت در ظاهر می‌گویند دخالت مستقیم نداریم، اما از مجموعه وزارت خواستیم تمام تلاش خود را بکند که اساسنامه اصلاح و مجمع فدراسیون سریع‌تر تشکیل شود. علامت سؤال خیلی جدی وجود دارد. گفتم وقتی 15 مهر انتهای نقشه راه فیفاست، باید تمام تمرکز شما باید روی تشکیل مجمع، تأیید اساسنامه و برگزاری انتخابات باشد. نباید از بازنشستگان در فدراسیون فوتبال استفاده شود. افراد شرکت‌کننده در انتخابات باید شرایط  عمومی را داشته باشند، پرونده باز قضایی نداشته باشند و شرایط متعدد پاکدستی باید رعایت شود.

وی ادامه داد: فرآیند طراحی برگزاری انتخابات، سه تا چهار ماه طول می‌کشد و وقتی در این میان جابجایی صورت می‌گیرد، ممکن است این موضوع را به اذهان متبادر کند که نشست مجمع و برگزاری انتخابات به این زودی‌ها برگزار نمی‌شود، بلاتکلیفی فوتبال به صورت طولانی‌مدت ادامه می‌یابد و باید زمان بخریم. به کفاشیان گفتم باید زمینه‌ساز فضای مطلوب باشد. ملاک هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، اصلاح اساسنامه یا برگزاری انتخابات نیست و این دغدغه وجود ندارد. بلکه این است که عده افراد خاص در شرایط خاص، جایگاه خود را در راس فدراسیون برای مدت طولانی‌تری داشته باشند. ملاک قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تحو‌ل‌آفرینی، نوگرایی و گردش نیروی انسانی بوده و اگر کسانی قانون را رعایت نکنند یا آن را دور بزنند، وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که به موضوع ورود کنند.

نماینده مجلس افزود: از دو دستگاه نظارتی ویژه خواهیم خواست که جدی‌تر و قاطع‌تر وارد موضوع شوند. هم مجموعه بازرسی کل کشور در سیستم قضایی و اگر وزارت ورزش تأیید کند، دیوان محاسبات هم وارد ماجرا شود. ما بحثی درباره افراد نداریم. شاید کفاشیان انسان خوب و شریفی است. ما به شخص او کاری نداریم و به اجرای قانون پایبندیم. حرف‌های ما بر اساس مبانی است و در بحث قانون‌پذیری افراد حرف داریم. عملکرد مدیران باید به صورت فنی بحث شود.

وی در واکنش به اینکه فدراسیون فوتبال نیاز به افرادی دارد که مشکلات را حل کنند، تصریح کرد: کسی که می‌آید، باید بتواند برای مجمع برنامه‌ریزی کند و حداقل با این بحران‌های اقتصادی و بدهی‌های سرشار، باید تز جدید مدیریتی داشته باشد که خارج از این سیکل و مجموعه فعلی فدراسیون باشد. او باید خود را وارد حواشی فوتبال کند و خون و هوای تازه در فوتبال ایران بدمد.

قاضی زاده هاشمی افزود: این مجموعه مدیران فعلی یا نسل مدیریت فعلی غالباً فرتوت، خسته و فرسوده شده‌‌اند و به نسل جدیدی نیاز داریم. نسلی جوان‌تر، پرروحیه‌تر و با برنامه مدیریتی و مسائل فنی، اقتصادی و مالی باید به فدراسیون فوتبال بیاید. این فدراسیون دچار بحران مالی است. تا چه زمانی باید دست به دامن دستگاه‌های مختلف شوند و پول قرض کنند  یا اینکه در فیفا محکوم شوند و ... . در سمت ریاست، عضویت در هیئت رئیسه، ارکان مختلف و دبیرکل فدراسیون باید مجموعه جدیدی فعالیت کند. هدف ما نوگرایی است، وگرنه مردم نمی‌پذیرند که ما صندلی‌ها را با هم عوض کنیم و یک سال مدیری باشد و سال بعد مدیر قبلی به این صندلی بازگردد. در این شرایط میان مردم، سرخوردگیِ ناشی از سوءمدیریت ایجاد می‌شود و امید آنها از دست می‌رود. با این روند، علاقه به فوتبال کشور کاهش می‌یابد و استقبال کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/4048/

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال علی کفاشیان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال وزارت ورزش قانون منع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی در نشست ستاد استانی عفاف و حجاب؛ اجرای طرح سراسری نور در استان را رضایت‌بخش قلمداد کرد و اظهار داشت: همکاری مردم با ستاد استانی عفاف و حجاب در طرح نور قابل تقدیر است.

وی حجاب را حکم خداوند و رعایت حدود آن را ضروری دانست و افزود: در اجرای طرح نور و همچنین اقدامات ایجابی در حوزه عفاف و حجاب باید به درک و صدای مشترک رسیده و همه دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند.

استاندار هرمزگان، همچنین بر لزوم تقویت گروه‌های مردمی، حمایت از کنشگران اجتماعی و ساماندهی مراکز اقامتی و بوم گردی استان تأکید کرد و گفت: از این طریق می‌توانیم اثربخشی اقدامات فرهنگی و اجتماعی را در استان افزایش دهیم.

رئیس شورای عفاف و حجاب هرمزگان، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت متعالی نسل‌های آینده، عنوان‌کرد: تقویت رویکردهای پرورشی و تربیتی در مدارس می‌تواند به جامعه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناهنجاری‌های غیر شرعی کمک کند.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان دنبال می‌کنیم ایجاد شهرک صنفی پوشاک و البسه است.

وی تاکید کرد: تولید و عرضه پوشاک در این شهرک با استانداردهای ملی و رعایت الزامات شرعی انجام خواهد شد.

کد خبر 6084370

دیگر خبرها

  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • احضار مدیر سپاهان بعد از مصاحبه جنجالی
  • احضار مدیر سپاهان به کمیته اخلاق
  • سرپرست سپاهان به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • خواب «فرهنگ» و مسوولان بی‌خیال/ تشییع «اخلاق» در فوتبال ایران!
  • آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری مدیریت ورزشگاه آزادی به فدراسیون فوتبال