Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:39:33 GMT

بازگشایی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌ شمالی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۲۸۱۵

بازگشایی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان‌ شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی از بازگشایی و آغاز فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در چارچوب شرایطی خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

حسین فرخنده در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با بازگشایی موسسات قرآنی استان، بیان کرد: با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با بازگشایی تدریجی مراکز فرهنگی و آموزشی در کشور و اطلاعیه مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، آغاز فعالیت مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت در چارچوب شرایط خاصی بلامانع خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی با تعداد محدود در یک فضا و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت خواهد پذیرفت.

فرخنده بیان کرد: انجام فعالیت‌های پژوهشی، تبلیغی و ترویجی و مشاوره‌ای در مؤسسات دارای مجوز، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: استفاده تمام عوامل اجرایی و معلمان از ماسک و دستکش بهداشتی و در دسترس بودن مواد ضدعفونی کننده در فضای آموزشی و ضد عفونی کردن فضا و امکانات آموزشی(به صورت متناوب) ضروری است.

فرخنده افزود: برگزاری ادامه دوره‌های ناتمام قبلی و اتمام آن‌ها طبق توافق بین تشکل‌ها و مخاطبان با نظارت این اداره‌کل در اولویت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه حضور افراد در تشکل‌ها حداکثر سه ساعت در روز خواهد بود، اظهار کرد: برگزاری محافل، اردوها و مراسم گروهی که متضمن تجمع افراد است، همچنان ممنوع است.

وی با بیان اینکه پذیرش و آموزش خردسالان زیر هفت سال و مخاطبان بالای ۵۵ سال در حال حاضر مجاز نیست، تصریح کرد: برگزاری مهد و پیش دبستانی در محیط مؤسسه، منوط به اخذ مجوزهای لازم از وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی و بر اساس اعلام و رعایت پروتکل‌های آن‌ها است.

فرخنده تاکید کرد: توصیه می‌شود که در صورت امکان از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌های مجازی استفاده شود که این موضوع با رضایت قرآن‌آموزان و خانواده‌هایشان امکان‌پذیر بوده و اجباری نیست.

گفتنی است ۴۲ موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز در خراسان شمالی به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موسسات قرآنی خراسان شمالي بازگشایی فرهنگی قرآن و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید

 علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

استاندار تاکید کرد: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

او از مدیران استان خواست تعاونی‌ها و دانش بنیان‌ها را جدی بگیرید و توجه بیشتری به آنها داشته باشند.


او ادامه داد: بر اساس نامه دفتر ریاست جمهوری، گلستان در اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور رتبه دوم کشور را کسب کرد و در بحث اشتغالزایی نیز رتبه سوم کشور را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • هر حق‌الناسی، حق‌الله هم است
  • ایستگاه پایانی مسابقات قرآن و عترت در لرستان
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان در پلدشت
  • برگزاری کنگره ابن حسام و آیت الله تهامی
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • لغزندگی اکثر محورهای خراسان جنوبی
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد