Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@06:57:38 GMT

مهارت شغلی؛ راهکار مقابله با بحران کار دوران کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۱۵۲

مهارت شغلی؛ راهکار مقابله با بحران کار دوران کرونایی

ایسنا/خراسان رضوی به دلیل اینکه کارفرمایان بخش‌های مختلف اقتصادی به دلیل کاهش منافع اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-19 کارگران را اخراج می‌کنند، جهان با بزرگترین بحران بیکاری در عصر مدرن روبرو شده است.

به گزارش نیوز، در حال حاضر 2.7 میلیارد کارگر در سطح جهان آسیب دیدند و این میزان در انگلستان به 9 میلیون نفر نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان هشدار می‌دهند که با این اوضاع کشورهایی مانند انگلستان با ناآرامی‌های جدی اجتماعی روبرو خواهند شد.

البته مهمترین مشکل در این بحران، شتاب تحول دیجیتالی است، همان‌طور که محل کار ما به یک مکان کاری از راه دور تغییریافته، نیازمند نیروهای بامهارت و آموزش‌دیده هستیم. به همین دلیل است که آموزش‌های ضمن خدمت نیروی کار آغازشده و ابتکاری برای کمک به کارمندانی است که شغل آنان تحت تاثیر این بیماری قرارگرفته است. با این روش مهارت‌های لازم برای اشتغال مجدد توسعه می‌یابد.

پیشرفت در کوتاه‌مدت

پیشرفت در کمترین زمان مهمترین مرحله کاهش نرخ بیکاری در این دوران است. بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ قصد تعطیلی شعبه‌های متعدد خود را دارند که می‌توان به Virgin Media  (شرکت ارتباطات از راه دور در انگلیس است که خدمات تلفنی، تلویزیونی و اینترنتی ارائه می‌دهد) اشاره کرد که قصد تعطیلی فروشگاه‌های خیابانی خود را دارد و با این تعطیلی 341 نفر از کارکنان آن تحت تاثیر نقش‌های دیجیتالی قرار خواهند گرفت. زارا همچنین در حال تعطیلی 1200 فروشگاه است هرچند به کارکنان خود اطمینان داده که آنان را در نقش‌های متفاوت دیگری جایگزین خواهد کرد.اما، چگونه افراد فاقد پیشینه فنی در قطار فناوری می‌توانند به‌سرعت دیجیتالی شوند؟

یکی از کارآمدترین روش‌ها کار آزمایی و تلاش مجدد از طریق یادگیری است. بااین‌حال، سوال اصلی این است که چگونه می‌توان ساختارهای یادگیری را برای برآوردن نیازهای جدید تحول بخشید. در واقع نقش‌آفرینان این موفقیت دولت‌ها هستند که با ارائه پیشنهاد برای شهروندان و رهبری درست از مشاغل حمایت خواهند کرد و گروه دوم نیز مسؤولان هستند که کارمندان را به یادگیری ترغیب کنند. در کنار هم‌، این دو نیرو نقش مهمی در کمک به تنظیم عرضه با تقاضا در دوره جدید کاری دارند.

هنجار یادگیری مادام‌العمر

برای این‌که این تحولات با سرعت بیشتری همراه شود نیازمند رهبری صحیح هستیم. همه باید به‌عنوان یک ضرورت، به فکر یادگیری مادام‌العمر باشیم. با انجام این کار، مفهوم "یادگیری مادام‌العمر" تثبیت می‌شود و متوجه تغییراتی خواهیم شد. این روش به درک همه از دنیای سریع در حال تغییر و تحول کمک می‌کند و فرصت‌های بیشتر و بهتری ایجاد کرده و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

نقش مهم دولت‌ها

در انگلیس ، دفتر آمار ملی (ONS) سال گذشته پیش‌بینی کرد که حدود 1.5 میلیون شغل در معرض خطر از دست دادن حداقل برخی از وظایف خود هستند. در حال حاضر فرصتی برای تغییر این مورد نیز ایجادشده است. سرمایه‌گذاری در توسعه مهارت، به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند دیجیتال، برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و علم داده می‌تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد مشاغل داشته باشد. به همین دلیل است که همه دولت‌ها باید اقداماتی در این زمینه اجرا کنند که البته از ابتدای همه‌گیری نیز شاهد چنین مواردی بودیم. ضرورت مقابله با بحران بیکاری، منجر شده کشورهای زیادی هم‌اکنون درگیر بحث و گفت وگو برای راه‌اندازی ابتکار بازیابی نیروی کار باشند.

در حال حاضر،شرکت Coursera انگلستان که یک پلتفرم یادگیری آنلاین در سطح جهانی است و از سال 2012 توسط اساتید علوم رایانه تاسیس شده، دوره های آنلاین گسترده، تخصصی و مدرک دانشگاهی برای کارکنان ارائه می‌دهد و روش‌های زیادی برای مقابله با این بحران ارائه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کروناویروس مهارت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم

حضرت آیت الله خامنه‌ای در یکی از جلسات خود با اشاره به حدیثی از پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند: یادگیری قرآن مراتبی دارد و تنها منحصر به توانایی خواندن آن نیست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل
  • تمهیدات ستاد بحران سراوان برای مقابله با سیلاب احتمالی اتخاذ شد
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • مسوولان برای مقابله با سیل احتمالی چابهار در آماده باش کامل قرار دارند
  • دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان
  • استقرار ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی
  • تمهیدات استان یزد برای مقابله با سیلاب های احتمالی