Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی دولت، پیشنهادی درباره آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه، موضوع تعرفه مصرف آب و انرژی و استفاده از کاربری‌های مسکونی برای دفاتر مطبوعات، ناشران و کتابفروشان به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه اصلی کمیسیون فرهنگی دولت در روز چهارشنبه مورخ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹، پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص آیین نامه اجرایی بند (ج) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران" موضوع تعرفه مصرف آب و انرژی و استفاده از کاربری های مسکونی برای دفاتر مطبوعات، ناشران و کتابفروشان، بررسی و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کمیسیون فرهنگی دولت با اشاره به سابقه بررسی موضوع در سازمان برنامه و بودجه کشور و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی دولت اظهار داشت: "در بررسی پیشنهاد در دبیرخانه کمیسیون رویکردهای سیاستگذاری مختلفی برای حمایت از ناشران و کتابفروشان در زمینه بهای مصرف انرژی وجود داشت اما در مجموع متن پیش رو توافقی است که در میان دستگاه های ذی نفع و بخش خصوصی حاصل شده است."

مبنای محاسبه تعرفه برای ذینفعان موضوع آیین نامه، تداخل مواد آیین نامه با مصوبات غیر دولتی و ارائه تعریف از تعرفه های فرهنگی برای موضوع آیین نامه، از مهم ترین موارد مورد بحث در جلسه این کمیسیون بود و در پایان، متن آیین نامه پیشنهادی به منظور طرح در هیئت محترم وزیران به تایید کمیسیون اصلی فرهنگی رسید.

گفنتی است، براساس بند (ج) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران- مصوب ۱۳۹۵- مقرر شده است تا دولت و شهرداری­ها و سازمان آب و فاضلاب، با ارائه تعرفه فرهنگی و یا پروانه ساختمان در زمینه آب و برق و گاز، حمل و نقل و پست و با استفاده از کاربری فرهنگی در فضاهای مسکونی از کتابفروشان، ناشران و مطبوعات که دارای مجوزهای قانونی لازم هستند حمایت کنند. بر همین اساس آیین نامه این قانون با کسب نظر دستگاه های مرتبط توسط سازمان برنامه وبودجه کشور تهیه و جهت طی مراحل تصویب در هیئت وزیران، به دبیرخانه دفتر هیئت دولت ارجاع گریده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر فارس سازمان برنامه مطبوعات کمیسیون فرهنگی دولت ناشران و کتابفروشان استفاده از کاربری آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش‌هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت‌های جامعه پزشکی، خدمات رسانی به سیل زدگان در استان‌های سیل زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وزارتخانه‌های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، یادآورشد: سرعت پیشنهاد آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفر‌های نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیئت دولت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • خبر مهم برای حقوق بگیران؛ آیین‌نامه دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم +فیلم
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد
  • سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد را از همین ماه اجرایی می‌کنیم
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید
  • بهادری جهرمی: افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • سخنگوی دولت : افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • افزایش جرایم رانندگی و ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد تصویب شد
  • منظور: آیین نامه حقوق و دستمزد ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد