Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@15:21:33 GMT

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر بام «فناوری»

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۳۶۷۰

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر بام «فناوری»

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، کسب رتبه نخست فناوری توسط دانشگاه در سال ۱۳۹۸ در میان نزدیک به ۶۰ دانشگاه و موسسه علوم پزشکی سراسر کشور، حاصل ارزشیابی فعالیت های حوزه فناوری دانشگاه شامل چهار مرکز رشد، ۸۴ واحد فناور و دانش بنیان و همچنین مراکز تحقیقاتی و دانشکده های درگیر فناوری دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملاک های ارزشیابی طبق اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامل ثبت اختراعات داخل و خارج کشور، واحدهای فناور مراکز رشد دانشگاه، محصولات و دستاوردهای شرکت های فناور و دانش بنیان، فروش محصولات، پروژه های فناورانه، تسهیلات و حمایت ها از فناوران، شرکت در جشنواره ها و کسب مقام توسط فناوران مراکز رشد، فعالیت های مرتبط با اتاق تمیز (Clean Room) و برگزاری کارگاه های فناورانه است.

چنین دستاورد بزرگی نشانه حرکت صحیح این دانشگاه در راستای تبدیل ایده دانشگاهیان به محصول، اقتصاد دانش مدار و حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و چهارم است.

دو دوره (۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ ) گذشته نیز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موفق به کسب مقام دوم فناوری در کشور و همچنین کسب جایزه دوم فناوری از جشنواره رازی درسال ۱۳۹۷ شده بود.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد

کامران قدس در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور وزیر بهداشت پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام سامان دهی به شرکت‌های موجود برای رشد حوزه سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰ شرکت فناور در این پارک مستقر شدند، افزود: از این تعداد سه شرکت در حوزه دانش بنیان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور در حوزه تحت پوشش رو به افزایش است، ابراز داشت: از این رو نیاز بود تا فضایی مناسب برای استقرار آنها در نظر گرفته شود.

قدس ضمن بیان اینکه تعداد اختراعات حوزه پزشکی و دارو نیز در استان وضعیت خوبی دارد، تصریح کرد: امیدواریم این اختراعات و همراهی شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بتواند به تأمین نیازهای داخلی هر چه بیشتر کمک کرده و در نهایت خدمتی به مردم انجام شود.

کد خبر 6081740

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • رازهای سر به مهر مانده «مغز» انسان
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار