Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات نهاده‌های دامی حذف نمی‌شود گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی نباید بیشتر از ۷۰ هزار تومان و دام زنده ۳۵ هزار تومان باشد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد سازندگی وضعیت علوفه در مراتع را در سال جاری مناسب ارزیابی کرد و اظهار کرد: میزان تولید دام عشایر نیز در سال جاری افزایش خواهد یافت به طوریکه پیش بینی می‌شود با افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی این محصول حدود ۱۹۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خصوص وضعیت ابتلای جامعه عشایری به بیماری کرونا اظهار کرد: مدیریت کوچ عشایر برای جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا کنترل و حدود ۳۰ روز تاخیر داده شد.
عشایر فوتی از کرونا نداشتند
وی ادامه داد: ۲۱۵ هزار نفر (۲۰ درصد) از جوامع عشایری مورد غربالگری قرار گرفتند که در میان آن‌ها ۷۰۰ نفر مشکوک بودند. ۷۲ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند و ۴۴ نفر مبتلای قطعی و بستری شدند، اما خوشبختانه تلفاتی میان جامعه عشایری به دلیل ابتلا به بیماری کرونا نداشتیم.

قندالی از ایجاد فراکسیون عشایری در مجلس خبر داد و گفت: این فراکسیون به عنوان اولین فراکسیون مجلس جدید نهایی شده و کار خود را آغاز می‌کند.
قیمت واقعی گوشت گوسفندی ۷۰ هزار تومان است
وی درباره قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: بر اساس برآورد ما و مصرف خوراک یارانه‌ای، قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی نباید بیشتر از ۷۰ هزار تومان و دام زنده ۳۵ هزار تومان باشد و این مبالغ عایدی مناسبی برای تولیدکنندگان خواهد داشت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شده که بخشی از ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی امور دام از محل دام سبک داخلی تامین شود به طوریکه مقرر شده ۵ هزار تن گوشت گوسفندی از دامداران خریداری شود.

قندالی در پاسخ به سوالی مبنی بر نرخ خرید دام سبک از دامداران گفت: مقرر شده که قیمت این محصول براساس قیمت روز خریداری شود؛ با توجه به اعلام نرخ روز توسط دولت از لحاظ روانی می‌تواند تاثیرات مثبتی نیز روی بازار داشته باشد.
انباشت دام سبک نداریم
رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در حال حاضر با انباشت دام گاو و گوساله در کشور مواجه هستیم، اما در ارتباط با دام سبک مشکلی برای عرضه این محصولات در بازار وجود ندارد.

قندالی یادآور شد: با توجه به ذائقه مردم برای خرید گوشت گوسفندی شاهد کاهش قیمت دام سنگین گاو و گوساله هستیم.
ارز ۴۲۰۰ نهاده‌های دامی حذف نمی‌شود/ حذف ارز دارو‌های دامی
وی ادامه داد: نرخ ذرت، کنجاله سویا و جو در سال جاری کماکان با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شود و نگرانی بابت تامین نهاده‌ها نخواهیم داشت هر چند که اخیرا ارز واردات دارو‌هایی دامی حذف شد

رئیس سازمان امور عشایر ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: گرانی گوشت قرمز بیشتر مربوط به شهر تهران است و قیمت هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در حال حاضر در بسیاری از شهرستان‌های کشور با قیمت ۷۸ هزار تومان عرضه می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قیمت واقعی گوشت گوسفندی رئیس سازمان امور عشایر ایران ۷۰ هزار تومان گوشت گوسفندی دامی حذف ارز ۴۲۰۰ دام سبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد

احمدرضا جعفری گفت: این محصولات شامل ۳۱ هزار و ۶۳۶ تن شیر خام، سه هزار و ۱۴۳ تن گوشت قرمز و ۱۱ هزار و ۱۰۰تن گوشت سفید است.

وی بیان کرد: یک‌هزار و ۵۶۸ت تن تخم‌مرغ نیز پارسال در خمین تولید و روانه بازار شد.

رئیس جهاد کشاورزی خمین ادامه داد: ۲۳۹ تن عسل از ۲۶ هزار و ۹۹۵ کندو پارسال در این شهرستان تولید شد.

جعفری اظهار کرد: پنج میلیون و ۱۰۴ هزار و ۷۱قطعه جوجه‌ریزی در ۲۲ واحد مرغداری گوشتی این شهرستان در سال گذشته انجام شد.

وی یادآور شد: در این مدت، بر توزیع ۲۸ هزار و ۶۱۰ تن خوراک دام نیز در شهرستان خمین نظارت شد.

خمین در قسمت جنوبی استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ ایل قشقایی و بختیاری به مناطق ییلاقی اصفهان
  • قیمت گوشت قرمز امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید
  • تعهد شرکت پشتیبانی امور دام به تامین گوشت بازار داخل
  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • قیمت گوشت قرمز امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۷ هزار و ۶۸۶ تن محصولات دامی در خمین تولید شد
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام