Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@07:07:44 GMT

محاکمه حفتر در دادگاه آمریکایی به اتهام جنایات جنگی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۴۹۹۶

محاکمه حفتر در دادگاه آمریکایی به اتهام جنایات جنگی

خبرگزاری ایسنا: روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت، یکی از دادگاه‌های این کشور دادخواست دو خانواده لیبیایی را برای بررسی پرونده جنایت‌هایی که فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی" در حق آنها، خانواده‌ها و اموالشان مرتکب شده، پذیرفت.

این روزنامه نوشت، دادگاه فدرال ایالت ویرجینیا آمریکا اظهارات منی صوید و عبدالله الکرشینی، قربانیان پرونده خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی را استماع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه حفتر و وکلایش غایب بودند.

نیویورک تایمز نوشت، به دلیل اینکه حفتر در ایالت ویرجینیا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ املاکی به ارزش هشت میلیون دلار خریداری کرده و تابعیت آمریکا را دارد، دادگاه این ایالت بررسی پرونده او را پذیرفت.

به نوشته این روزنامه، از آنجایی که حفتر مزدوران روس را به لیبی آورده و جنایت‌های جنگی متعددی در این کشور مرتکب شده، پرونده وی در محافل سیاسی کنگره هم سر و صدای زیادی کرد.

نیروهای خلیفه حفتر با حمایت کشورهای اروپایی و عربی سال‌هاست که با دولت توافق ملی لیبی بر سر مشروعیت و به دست گرفتن قدرت می‌جنگند که در اثر آن علاوه بر خسارت‌های مادی، صدها غیرنظامی نیز تاکنون کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: نیویورک تایمز دادگاه آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۴۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند

دیوید کرونین، روزنامه‌نگار ایرلندی سخنرانی اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حالی که در کنفرانس «دفاع و امنیت» در بروکسل حرف می‌زد را به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، قطع کرد.

براساس گزارش عربی پست، کرونین امروز پنج‌شنبه یک کلیپ ویدیویی را در حساب کاربری خود در پلتفرم X منتشر کرد که در آن بر سر اورسولا فون در لاین فریاد می‌زند و خواستار دستگیری او می‌شود. چرا که رئیس کمیسیون اروپا از نسل کشی که توسط اشغالگران اسرائیل در نوار غزه انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

این خبرنگار ایرلندی به او گفت: خانم فون در لاین، شما از آغاز این نسل‌کشی از اسرائیل حمایت می‌کنید. شما نباید در لاهه باشید.

او همچنین قبل از اینکه نیروهای امنیتی از کنفرانس دفاعی و امنیتی اروپا که در بروکسل برگزار شد بیرونش کنند، با صدای بلند اعلام کرد: فلسطین آزاد است، (فون در لاین) نباید برای انتخاب مجدد شرکت کند.

این روزنامه نگار ایرلندی توضیح داد که حمایت اورسولا فون در لاین  از نسل کشی غزه و حمایت مالی آن از برخی رژیم‌های عربی همدست در این جنایت، چیزی بود که او را به انجام این کار واداشت.

در سال ۲۰۱۱ نیز این روزنامه‌نگار ایرلندی زمانی که سعی کرد سخنرانی آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس را در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با مقامات اتحادیه اروپا در بروکسل بهم بزند، دستگیر شد.

رئیس کمیسیون اروپا چندین بار به دلیل مواضع خود در حمایت از اشغالگری اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان در غزه و کشتار مردمی علیه آن‌ها محکوم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • خبرنگار ایرلندی، رئیس کمیسیون اروپا را جنایتکار جنگی خواند
  • سرمربی بوکس استرالیا به دلیل قلدری و آزار بوکسور‌ها محاکمه شد
  • واکنش ایران به حکم دادگاه آرژانتینی در پرونده «آمیا»
  • حکم دادگاه فدرال آرژانتین در مورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی: حکم دادگاه فدرال آرژانتین درمورد پرونده آمیا معطوف به اغراض سیاسی است
  • کنعانی حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد