Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود یک ماه از آغاز برداشت کلزا در گلستان می‌گذرد و به‌رغم خرید تضمینی، دولتی پولی به کشاورزان نداده است. با این حال مسئولان دولتی می‌گویند تا آخر خردادماه بخشی از مطالبات این کشاورزان به حساب آنان واریز می‌شود. ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، با اینکه یک ماه از آغاز خرید تضمینی کلزا در استان گلستان می‌گذرد و دولت هم متعهد شده بود پول محصول را حداکثر تا چند روز بعد از خرید به کشاورزان بدهد اما بازهم خلف وعده کرده و سر کشاورزان بی‌کلاه مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعیین قیمت 4 هزار و 660 تومانی برای کلزا، کشاورزان گلستانی را که بزرگترین تولیدکننده دانه‌های روغنی هستند برای کشت این محصول ترغیب کرد. کشاورزان منتظر بودند مانند یکی دو سال گذشته، دولت پول محصول را در کوتاه‌ترین زمان به آنان پرداخت کند اما این اتفاق رخ نداد.

حالا این روزها که کشاورزان باید زمین‌های خود را برای کشت دوم آماده کنند، دست خالی مانده‌اند و منتظر دریافت طلب خود از دولت هستند.

خرید تضمینی کلزا در خوزستان 80 درصد افزایش یافت‌خرید تضمینی 2.4 میلیون تن گندم درکشور/گلستان رتبه اول خرید کلزا شدگزارش| جیب خالی کشاورزان برای کشت دوم؛ طلب 335 میلیاردتومانی کلزاکاران گلستانی از دولت

علیقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز استان در این باره می‌گوید: نپرداختن به‌موقع پول محصول به کشاورزان، مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را بیشتر کرده است.

به گفته او از حدود 400 میلیارد تومان محصولی که کشاورزان کلزاکار این استان به مراکز خرید دولتی تحویل داده‌اند فقط یک میلیارد تومان به حساب آنان واریز شد.

ایمانی می‌افزاید: وقتی دولت پول محصول را نمی‌پردازد یعنی کشاورز باید برای کشت بعدی هم زیر بار قرض و وام برود و هر روز بر بدهی‌های کشاورزان اضافه می‌شود. از طرفی کشاورز باید پول برداشت محصول و هزینه حمل و بدهی‌های قبلی‌ خود را هم بپردازد.

مختار مهاجر رئیس جهاد کشاورزی استان هم می‌گوید: پیش‌بینی ما تولید 110 هزار تن کلزا بود که تا الان 82 هزار تن محصول تحویل مراکز خرید شده است.

او با بیان اینکه جهاد کشاورزی متولی تولید است، ادامه می‌دهد: با این حال پیگیری‌های زیادی برای پرداخت وجه محصول کلزاکاران انجام داده‌ایم که امیدواریم به‌زودی بخشی از مشکل برطرف شود.

منصور صیادی سرپرست اداره غله و خدمات بازرگانی استان هم می‌گوید: وجه محصول خریداری شده از مرکز به حساب کشاورزان واریز می‌شود و استان در زمان پرداخت پول محصول نقشی ندارد.

به گفته او محصول خریداری شده از طریق تهران به کارخانجات روغن‌کشی فروخته می‌شود و پس از تأمین نقدینگی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

صیادی می‌گوید: تاکنون حدود 82 هزار تن محصول از کشاورزان خریداری شده که لیست 77 هزار تن به ارزش 340 میلیارد تومان به بانک رفته متأسفانه به‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم تاکنون فقط یک میلیارد و 200 میلیون تومان به حساب کشاورزان واریز شده است.

او می‌گوید امیدوار است تا آخر خردادماه بخشی از مطالبات کلزاکاران به حساب آنان واریز شود.

کشاورزان گلستانی حدود 40 درصد تولید کلزای کشور را برعهده دارند و بی‌توجهی دولت به پرداخت مطالبات و راضی نگه داشتن آنان سبب کاهش تولید این محصول استراتژیک خواهد شد.

 انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خرید تضمینی پول محصول برای کشت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سید علی میر قاسم پور گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

وی افزود : اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

میر قاسم پور تاکید کرد : برای بهره مندی مناسب حجاج از این فرصت معنوی برای حجاج ۱۲ کلاس آموزشی در نظر گرفته شده و این کلاس‌ها در حال حاضر در حال برگزاری است.

در استان گلستان ۳۰ هزار نفر فیش ثبت نامی حج تمتع با اولویت‌های مختلف دارند.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • دولت از بخش خصوصی حمایت کند/ تعویق ۸ ماهه مطالبات واردکنندگان برنج
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • فرصت خرید بسته مادران دارای فرزند زیر دو سال تا یکم خرداد
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی