Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: حفظ محیط زیست مساوی با حفظ حقوق بشریت است و هرگونه تعرض و تخطی در این حوزه قابل اغماض و مماشات نیست. تاریخ انتشار: 16:10 - 24 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۸۶۲۱

خبرگزاری میزان - مدیرکل و جمعی از معاونین مدیران اداره کل محیط زیست استان خراسان شمالی با رییس کل دادگستری دیدار و گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این نشست، مهمترین منابع و ظرفیت‌های محیط زیست و همچنین مسائل و مشکلات مرتبط با این حوزه از جمله اصلی‌ترین دغدغه‌های محیط بانان در استان مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در این جلسه ضمن تبیین اهمیت محیط زیست در آموزه‌های دین مبین اسلام، این حوزه را یکی از مهمترین مظاهر حقوق عامه دانست و خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست مساوی است با حفظ حقوق بشریت و با توجه به نقش و تأثیر مستقیم و بلاواسطه طبیعت و محیط زیست در زندگی روزمره انسان‌ها، طبعا بروز هرگونه تعرض و تخطی در این حوزه به اعتبار رسالتی که دستگاه قضایی و قبل از آن سازمان محیط زیست در راستای صیانت از حقوق عامه به عهده دارد، قابل اغماض و مماشات نیست.   بیشتر بخوانید: برخورد قاطع قضایی در انتظار شکارچیان غیرمجاز

وی تصریح کرد: دادگستری کل استان همواره در مسیر اعمال حمایت قضایی و قانونی از فعالان عرصه حفاظت از محیط زیست، تمام تلاش خود را به کار بسته و با برقراری تمهیدات خاص مبادرت به نظام مندسازی روند رسیدگی‌های قضایی از طرق مقتضی از جمله از طریق تعیین و تخصیص شعب خاص در تمامی مراحل دادرسی بمنظور بررسی جرائم مرتبط با این حوزه نموده و در واقع عزم خود را در صیانت از محیط زیست جزم کرده است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی عمومی درسطح جامعه و جلب مشارکت عمومی در جهت حفظ هرچه بهتر محیط زیست گفت: فرهنگ سازی در این زمینه می‌بایست در سطح گسترده‌ای صورت پذیرد چرا که گاهی مشاهده می‌شود برخی از مظاهر زیبای این موهبت الهی که در طول سالیان متمادی ایجاد شده است، گاهی در اثر بی توجهی و بی مبالاتی عده‌ای خاص فقط در یک برهه کوتاه زمانی از بین رفته است.

  مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی در پایان این نشست با اشاره به اینکه خراسان شمالی یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوز ایرانی به شمار می‌رود ضمن تبریک پیشاپیش هفته قوه قضاییه از زحمات دستگاه قضایی قدردانی و تابلوی یوز ایرانی را به رسم یادبود به رییس کل دادگستری استان اهدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری خراسان شمالی حفظ محیط زیست رییس کل دادگستری خراسان شمالی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ داود میرشکار گفت: اگر می‌خواهیم سالم باشیم و زندگی خوبی روی زمین داشته باشیم باید زمین و محیط زیست پاک داشته باشیم.

بنابراین باید چیزهایی که زمین را آلوده می‌کنند و موجودات روی زمین را از بین می‌برند کمتر استفاده شوند یا استفاده نشوند و پلاستیک هم یکی از بحران‌های کره زمین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: پلاستیک‌ها در زمین آنقدر زیاد شده‌اند که در حال ایجاد بحران برای کره زمین هستند و موجودات زنده از بین می‌برند و اگر روند استفاده از پلاستیک ادامه داشته باشد، در آینده شرایط خوبی در زمین نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک گفت: باید برای خرید، از ساک‌های چند بار مصرف یا سبدهای پارچه‌های استفاده شود. 

 یکی از معضلات کنونی کره زمین وجود پسماندهای پلاستیکی است و برآورد شده است که در دنیا حدود ۳۲۰ میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود. این پلاستیک‌ها در محیط زیست می‌مانند و موجب می‌شوند بسیاری از تنوع زیستی از بین بروند. 

دوم اردیبهشت ماه به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است

.

دیگر خبرها

  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت آب اصفهان
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک