Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین فلاح‌نژاد شنبه ۲۴ خرداد در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه اخذ تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا اظهار کرد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باهدف حمایت و پشتیبانی از کسب‌وکارهای به‌شدت آسیب‌دیده از کرونا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان ثبت‌نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا به آدرس اینترنتی https://kara.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

mcls.gov.ir فراهم کرده است که همچنان ثبت‌نام در این سامانه برای متقاضیانی که شرایط رادارند در استان ادامه دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز  با تشریح فرایند پرداخت این تسهیلات به صاحبان واحدهای کسب‌وکار خصوصی و تعاونی مشمول طرح به‌صورت کارفرمایی و خویش‌فرمایی توضیح داد: آن دسته از بنگاه‌هایی که در رسته‌های ۱۴ گانه مصوب با ۵۵۰ زیر رسته اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارگرفته‌اند و کد بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی دارند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود نموده‌اند؛ مشمول این تسهیلات هستند.

فلاح‌نژاد ادامه داد: آن دسته از بنگاه‌هایی که پیامک از سوی وزارت کار دریافت و در سامانه کارا ثبت کرده و مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند و پرونده‌های آن‌ها به بانک‌های عامل ارسال‌شده است، می‌توانند به بانک‌هایی که در سامانه معرفی کرده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل نمایند.

وی در خصوص میزان مبلغ تسهیلات به گروه‌های هدف این طرح اعلام داشت: بر اساس شیوه‌نامه اعلامی وزارت متبوع سه نوع تسهیلات ۶ میلیونی، ۱۲ میلیونی و ۱۶ میلیون تومانی فراهم‌شده است که میزان تسهیلات به ازای هر فرد کارکن برای بنگاه‌های شدیداً آسیب‌دیده ۱۲ میلیون تومان است و بنگاه‌هایی که بالاجبار تعطیل شدند به ازای هر کارکن ۱۶ میلیون تومان می‌گیرند و رانندگان مسافری (درون‌شهری و برون‌شهری) خویش‌فرما نیز مشمول وام ۶ میلیون تومانی شده‌اند که کلیه این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و طول دوره بازپرداخت با احتساب زمان تنفس ۲۴ ماه تعیین‌شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در خصوص شرایط و ضوابط پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب‌وکار بر اساس شیوه‌نامه اعلامی خاطرنشان کرد: واحدهای مشمول بایدی لیست بیمه شاغلین مربوط به اسفند ۹۸ را به سازمان تأمین اجتماعی ارائه کرده و در پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهایی است که لیست شاغلین مربوط به فروردین ۹۹ را تا پایان اردیبهشت ۹۹ به سازمان تأمین اجتماعی تحویل داده‌باشند.

وی یادآور شد: درصورتی‌که شاغل واحدهای مشمول از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده نمایند مشمول دریافت این تسهیلات نخواهند شد و لازم به ذکر است که ثبت‌نام در سامانه کارا صرفاً هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی ایجاد نمی‌کند.

فلاح‌نژاد در خصوص وثایق و تضمین قابل اخذ از واحد کسب‌وکار بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی گفت: در این طرح تلاش شده است که ضمانت‌ها سهولت یابد به صورتی که برای وام زیر ۱۶ میلیون تومان فقط سفته یا چک متقاضی، بین ۱۶ تا ۴۸ میلیون سفته یا چک با یک ضامن تا ۱۶۰ میلیون سفته یا چک با دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سفته یا چک با سه ضامن و بالای ۲۰۰ میلیون با ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف اخذ می‌شود.

وی با اعلام میزان تسهیلات در نظر گرفته‌شده برای استان البرز گفت: مبلغ ۱۲۵۲ میلیارد تومان برای تسهیلات ویژه کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا سهم استان البرز تعیین‌شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از متقاضیان این تسهیلات در استان خواست به‌دقت نسبت به مطالعه و بررسی شرایط و ضوابط اعلامی در سامانه اقدام نموده تا بدون ابهام و با داشتن آگاهی نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.

شایان‌ ذکر است خدمات سامانه کارا برای متقاضیان به‌صورت رایگان است.

کد خبر 521168 برچسب‌ها وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز كرونا در ايران رفاه اجتماعی استان البرز کار و رفاه اجتماعی میلیون تومان سامانه کارا سفته یا چک شیوه نامه آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۵۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است

سازمان ملل از نابودی بخش‌های وسیعی از زمین‌های کشاورزی در نوار غزه خبر داده است.   الجزیره نوشت: تجزیه و تحلیل مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل متحد (UNOSAT) نشان می‌دهد که ۳۳.۱۳ درصد از زمین‌های کشاورزی غزه تا فوریه ۲۰۲۴ آسیب دیده است.   این افزایش قابل توجهی نسبت به اکتبر سال ۲۰۲۳ است به طوریکه در آن زمان تنها ۵.۳۶ درصد از مزارع زراعی غزه آسیب دیده بودند، اما اکنون بیش از ۱۱۰۰۰ کیلومتر مربع (۴۲۴۷ مایل مربع) تخریب در زمین‌های زراعی این باریکه تحت محاصره دیده می‌شود.   سازمان ملل افزود: کاهش سلامت و تراکم محصولات ناشی از خراب کردن، فعالیت وسایل نقلیه سنگین، بمباران، گلوله باران و درگیری است.   کشاورزان غزه مدت‌هاست که محصولات متنوعی از جمله گندم، زیتون و توت‌فرنگی کشت می‌کنند، اما با داشتن بیشتر زمین‌های قابل کشت در منطقه حائل اسرائیل، کشاورزی با خطرات زیادی همراه بوده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شیوه‌نامه مشوق‌های خدمتی برای کسب مهارت دانش‌آموختگان دانشگاهی ابلاغ شد
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • تشدید باران در استان/پایه برق‌های آسیب‌دیده وارد مدار شدند
  • اعلام جزئیات کاهش ساعت کار هفتگی
  • سازمان ملل : یک سوم زمین های کشاورزی غزه نابود شده است
  • ۲۴۳۰ لرستانی مشمول امهال تسهیلات کشاورزی
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند