Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس از برلین، رهبران متحدان سنتی آمریکا سخت کوشیدند تا از انتقاد مستقیم ترامپ خودداری کنند.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در پاسخ به پرسشی درمورد پاکسازی مسیر مقابل کاخ سفید از معترضان مسالمت‌آمیز، برای فراهم کردن امکان عکس گرفتن ترامپ در مقابل کلیسایی در همان نزدیکی، اجازه داد «سکوت» به جای او سخن بگوید؛ او پس از مکث چند ثانیه‌ای، بدون نام بردن از رئیس جمهوری آمریکا، فقط گفت که کانادا نیز از تبعیض رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز هفته گذشته در پاسخ به خبرنگار تلویزیون «زد.دی.اف» از اشاره مستقیم به ترامپ طفره رفت و گفت: قتل «جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی به دست پلیس سفیدپوست ایالات متحده، واقعا هولناک بود.
مرکل، نژادپرستی را موضوعی وحشتناک دانست و تصریح کرد که جامعه آمریکا به شدت دچار دوگانگی شده است.

خبرنگار این تلویزیون، مرکل را تحت فشار قرار داد و او گفت: روش سیاسی ترامپ، بسیار جنجال‌برانگیز است؛ با این حال، صدراعظم آلمان به پرسشی در مورد اطمینان داشتن به ترامپ، پاسخ نداد.

«سوده دیوید ویل» معاون مدیر اندیشکده‌ای در برلین با عنوان «صندوق مارشال آلمان» دلیل این مساله را عوامل مختلفی از جمله ادب دیپلماتیک دانست، اما درعین حال نوعی مصلحت‌گرایی را براساس احتمال انتخاب دوباره ترامپ برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس جمهوری آمریکا مورد توجه قرار داد و گفت: شایسته نیست که همتایان ترامپ، او را مورد انتقاد قرار دهند؛ به ویژه زمانی که کاملا روشن است نگرانند که آمریکا در برهه دشواری به واسطه مشکل اقتصادی، بحران سلامتی و ناآرامی‌های اجتماعی به واسطه مساله نژادپرستی قرار دارد.

وی افزود: زمان دشواری پیشروی رهبرانی چون ترودو و مرکل است؛ کسانی که مدافعان دموکراسی لیبرال قلمداد می‌شوند و حال آنکه ترامپ بسیاری از ارزش‌های تقویت‌کننده دموکراسی لیبرال همچون محافظت از اقلیت‌ها، آزادی تجمع‌ها و آزادی مطبوعات را لگدمال می‌کند.  

مقام‌های دیگری همچون ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز در رابطه با این موضوع، سکوت کرده‌اند.

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس که درصدد برقراری روابطی نزدیک با ترامپ است، قتل جورج فلوید را رقت‌انگیز خواند و خواستار اعتراض‌هایی مسالمت‌آمیز شد.
جانسون گفت: مردم حق اعتراض دارند تا احساسات خود را در زمینه بی‌عدالتی‌هایی چون مورد روی داده برای جورج فلوید ابراز کنند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که در گذشته از انتقاد از ترامپ دوری کرده، از زمان قتل فلوید آفتابی نشده است.
فرانسه در هفته گذشته صحنه چند تجمع اعتراضی بود و دولت تحت فشار است تا اتهام وارده به پلیس درمورد نژادپرستی و رفتار ظالمانه را مورد توجه قرار دهد.

دفتر مکرون با اعلام اینکه رئیس جمهوری فرانسه اوضاع این کشور و آمریکا را به دقت زیرنظر دارد، اعلام کرد که وی در حال حاضر مایل به اظهارنظر در مورد این مسائل نیست.
قرار است مکرون فردا (یکشنبه) برای مردم سخنرانی کند، اما دفتر او جزئیات بیشتری در این مورد را منتشر نکرد.

معدود رهبرانی چون پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا درمورد این مساله با لحن شدیدتری سخن گفته‌اند. سانچز زمانی که هفته گذشته در پارلمان اسپانیا در مورد پاسخ صریح به قتل فلوید تحت فشار قرار گرفت، از شیوه واکنش به اعتراض‌ها در آمریکا انتقاد کرد و آن را مستبدانه خواند و گفت: با معترضان در آمریکا اعلام همبستگی می‌کنم.

ارنا سولبرگ نخست‌وزیر نروژ نیز گفت: از آنچه در آمریکا روی می دهد، عمیقا نگرانم.
وی افزود: این چالش اساسی که باعث شویم اقلیت‌ها خود را جزوی از جامعه بدانند، ضروری است. همه ما باید در جهت این مساله کار کنیم.
وی گفت: باید این شکاف پر شود. برای یک جامعه خوب نیست که همچون آمریکا به شدت دچار اختلاف باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، هنوز در مورد وقایع آمریکا اظهارنظری نکرده، اما سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، این اوضاع را مسخره خوانده است.
2023

برچسب‌ها آنگلا مرکل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین پدرو سانچز امانوئل مکرون اعتراض بوریس جانسون جاستین ترودو نژادپرستی پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین پدرو سانچز امانوئل مکرون اعتراض بوریس جانسون جاستین ترودو نژادپرستی آنگلا مرکل دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا ولادیمیر پوتین پدرو سانچز امانوئل مکرون اعتراض بوریس جانسون جاستین ترودو نژادپرستی رئیس جمهوری نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۷۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است

نخست وزیر عراق اعلام کرد که رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه پیش رو سفر رسمی خود به بغداد را آغاز خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد شیاع السودانی که از شنبه هفته جاری به آمریکا سفر کرده است، در دیدار با جمعی از سفرای سابق آمریکا در عراق گفت سفر وی به آمریکا در زمان حساس انجام شده است.

اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است

وی افزود پایان ماموریت ائتلاف بین المللی(به سرکردگی آمریکا) به معنای پایان روابط نیست، بلکه به معنای انتقال به مرحله هماهنگی دوجانبه با تمام کشورهایی که در این ائتلاف مشارکت داشتند به ویژه در سایه توسعه توانمندی های نیروهای مسلح عراق و از بین رفتن تاثیرگذاری گروههای تروریستی به شمار می رود.

نخست وزیر عراق اظهار داشت که گفتگوهای صریح و شفافی با رئیس جمهور آمریکا و دیگر  مقامات ارشد دولت وی در سایه تمایل مشترک برای موفقیت روابط دوجانبه به ویژه در پرونده های اقتصادی داشته است.

السودانی همچنین در گفتگو در شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت که سفرش به واشنگتن برای آغاز صفحه جدیدی از روابط میان عراق و آمریکا بوده است.

وی افزود هدف از این سفر فعال سازی مفاد توافقنامه چارچوب راهبردی میان عراق و آمریکا بود.

السودانی گفت ما سیاست دولتی را با دیدگاه روشن و اصل اساسی در سیاست خارجی که عراق، اول است، اجرا می کنیم.

وی  افزود پیروزی بر داعش، همه طیفهای ملت عراق را متحد کرد.

وی در ادامه گفت که دیدارهای مهمی در خلال سفر خود به آمریکا انجام داده و یک فضای مثبت از تفاهمات را شاهد بوده است.

السودانی افزود که شرکتهای آمریکایی تمایل زیادی برای ورود به بازار عراق دارند.

وی در ادامه گفت که در دیدار با مسئولان وزارت خزانه داری آمریکا بر ضرورت بازنگری آنها در تدابیری که برخی بانکهای عراق را هدف قرار داده، تاکید کرده است.

تاکید السودانی بر ضرورت توقف فوری جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

السودانی همچنین به ادامه جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کرد و گفت جنگ ظالمانه علیه غزه، منطقه را در معرض خطرات بزرگ قرار می دهد و همه ما باید برای توقف فوری این جنگ تلاش کنیم.

وی در ادامه گفت عراق امروز در برابر یک واقعیت جدید قرار دارد و دستگاههای امنیتی آن تجربه زیادی کسب کرده اند.

نخست وزیر عراق افزود پایه ها و شیوه های پایدار برای روابط طولانی مدت با واشنگتن وضع کردیم.

السودانی گفت عراق نقش محوری و مهمی در منطقه دارد، عراق کلید حل بسیاری از پرونده هاست.

وی افزود عراق در نزدیک کردن عربستان و ایران به یکدیگر موفق شد.

اردوغان دوشنبه آتی به عراق سفر می کند

نخست وزیر عراق گفت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دوشنبه آتی وارد عراق خواهد شد.

وی افزود برای اولین بار شاهد  تمایل واقعی ترکیه و عراق برای رفتن به سمت راه حلها و نه رها کردن پرونده ها هستیم.

نخست وزیر عراق گفت که حل و فصل پرونده آب را با رئیس جمهور ترکیه بررسی خواهیم کرد.

السودانی در ادامه گفت جاده توسعه، شرق را به اروپا از طریق بندر فاو  عراق وصل خواهد کرد.

وی همچنین از خودکفایی عراق در تولید گندم و کود کشاورزی خبر  داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • ربیعی: شیوه برخورد با حجاب، نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • علی ربیعی: شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب نه امنیت ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است