Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-24@03:26:49 GMT

ضرورت واقعی ‌ نگه‌داشتن قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۷۷۱۲۴

ضرورت واقعی ‌ نگه‌داشتن قیمت‌ها

به گزارش اتاق خبر، به نقل از آرمان ملی، به هر حال او سخن ناصحان نشنيد و به انواع بيماري‌ها دچار شد و ثروتش هم از دست رفت؛ شيريني‌فروش هم ديگر به او نسيه نداد. چندي بعد او را ديدند؛ داد سخن مي‌داد که «من ديگر نزد شيريني‌فروش نخواهم رفت؛ شيريني نخواهم خريد و نخواهم خورد. چراکه براي سلامتي‌ام ضرر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

». خانواده‌اش خشنود شدند. چون بي‌پولي سبب تصميمي صحيح از جانب مرد شده بود؛ تصميمي که براي سلامتي‌اش بسيار مفيد فايده قرار گرفت، ولي خدا کند که بار ديگر وقتي وضع مالي او بهبود يافت باز بر در شيريني‌فروشي نرود و ناپرهيزي را از سر نگيرد.». حال با اين مقدمه به تحريم‌هاي ظالمانه آمريکا عليه ايران گريزي مي‌زنيم. تحريم‌هاي ظالمانه‌اي که استکبار جهاني به ملت ايران تحميل کرده، هرچند که وضعيت معيشتي مردم ما را تحت تاثير قرار داده، ولي باعث شده که مسئولان اقتصادي کشور قدري با‌احتياط‌تر درباره ذخاير ارزي کشور تصميم‌گيري کنند. وقتي رئيس‌کل محترم بانک مرکزي از افزايش و بهبود ذخاير اسکناس‌هاي ارزي، به‌رغم کاهش درآمدهاي خارجي سخن به ميان مي‌آورد، بدين معناست که پيش از اين با درآمدهاي کشور رفتاري غيراقتصادي انجام مي‌گرفت. يعني مديريت غيرعلمي و غيراقتصادي بر درآمدهاي ارزي کشور سيطره داشت. در حال حاضر که به دليل کاهش درآمدها قرار است در مصرف بي‌رويه منابع، تجديد نظر صورت بگيرد، اتفاق بسيار ميمون و مبارکي است؛ مشروط بر آنکه با رفع همه شرور و مشکلات باز سر خانه اول بازنگرديم و تغييرات در سياست‌هاي پولي به طور جدي ادامه يابد. به‌رغم اين سياست‌هاي بخردانه، متاسفانه همچنان شاهد اين نگرش هستيم که برخي از کارشناسان محترم اقتصادي به‌جاي اينکه از روش جديد بانک مرکزي استقبال نشان دهند و مديريت ارز را به يکسان‌سازي نرخ‌ها و واقعي نگاه‌داشتن قيمت‌ها تشويق کنند، نقدشان به بانک مرکزي اين است که چرا چوب حراج را از ذخاير ارزي برداشته‌ايد؟ چرا باز هم به عرضه بيش از تقاضاي ارز در بازار و پايين نگاه‌داشتن مصنوعي قيمت‌ها ادامه نمي‌دهيد؟ چنين نگاهي به ذخاير ارزي کشور جاي تعجب دارد؛ اينکه ما بخواهيم همه مشکلات را به تحريم‌ها ارتباط دهيم و براي رفع نابه‌ساماني‌ها فقط منتظر رفع تحريم‌ها بمانيم، ديدگاه صحيحي نيست. البته که سياست‌مداران ما بايد با سازمان‌هاي بين‌المللي تعامل داشته باشند، اما به هر ترتيب وظيفه مسئولان اقتصادي اداره اقتصاد کشور با روش ميانه‌روي در هر شرايطي است. به قول حافظ: «هنگام تنگدستي، در عيش کوش و مستي/ کاين کيمياي هستي، قارون کند گدا را»؛ نه اينکه زمان فشار به خودمان بياييم، ولي همين که گشايشي حاصل شد باز روش ناپسند اسراف و تبذير را از سر بگيريم. در پايان باز هم نياز به تاکيد است که در هر زمان شفافيت و واقعي نگاه‌داشتن علامت‌ها ( بخوانيد قيمت‌ها) براي اقتصاد بسيار لازم و بلکه واجب تلقي مي‌شود.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۷۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی

سرپرست اداره سازمان غذا و دارو، از کم فروشی و گران فروشی فرآروده‌ها و محصولات سلامت محور به عنوان خط قرمز سازمان نام برد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رستمی، سرپرست اداره غذا و دارو با اشاره به اینکه کم فروشی و گران فروشی خط قرمز سازمان غذا و دارو است، گفت: با توجه به تغییر مؤلفه‌های تأثیر گذار بر قیمت فرآورده‌ها، تلاش می‌کنیم قیمت‌ها را به منظور حفظ زنجیره تأمین و با رویکرد حمایت از مردم مدیریت کنیم.

وی افزود: سیاست ارزی شیرخشک اطفال سال گذشته از ارز ۴۲۰۰ به ارز ترجیحی نوع دوم ۲۸۵۰۰ تومانی تغییر پیدا کرد و متعاقباً قیمت‌های جدید ابلاغ شد با توجه به اینکه قیمت افزایش پیدا کرده بود سازمان غذا و دارو بخش عمده‌ای از مابه التفاوت این افزایش قیمت را تحت پوشش یارانه ارزی قرار داد.

رستمی ادامه داد: در خصوص فرآورده‌های وارداتی، پس از عبور بیش از ۶ ماه از طرح که با مدیریت خوبی به نفع مردم انجام شد و فرآورده‌های که با ارز قبلی تأمین شده بودند، با قیمت قبلی به فروش رسید می‌توانیم به تدریج قیمت جدید را ابلاغ کنیم. لذا، اگر چه به طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد، اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم و افزایش قیمت محصولات دیگر، محسوس نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • پرشدگی ۶۲ درصد سدها در کشور
  • پرشدگی سدها به ۶۲ درصد رسید
  • پرشدگی سدها به ۶۲درصد رسید
  • وضعیت قیمت شیرخشک بعد از تغییر سیاست‌های ارزی
  • صادرات ۱۰۳ میلیون دلار شیرینی و شکلات از آذربایجان شرقی